Počet nahlášených stížností: | 1034 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
V únoru jsem pro přátele kupovali jízdenky z Berlína do Prahy a zpět.
Až potom, co mi tito volali z nádraží, jsem zjistil, že vlaky přes Německo kvůli silnému větru vůbec nejedou.
Mimochodem, o tom ČD vůbec neinformovaly, i přesto že mají moji e-mailovou adresu a bylo by zřejmě naprosto jednoduché poslat informace o tomto všem, kdo měli na tyto termíny koupení jízdní doklady!
Přátelé byli naštěstí natolik duchaplní, že si velmi rychle sehnali poslední jízdenky na mezinárodní autobus, které jsem jim proplatil.
Potom, co jsem kontaktoval České dráhy telefonicky, mi jejich zaměstnanec řekl, abych nevyužité jízdenky reklamoval pomocí stížností na jejich webové stránce. Potom, co jsem toto udělal se mi ozval někdo jiný z ČD s tím, že jsem měl vrácení řešit jiným způsobem a že mě tento zaměstnanec nezáměrně mystifikoval. To vše zabralo několik týdnů.
Potom, co jsem tedy po zmatcích zaměstnanců ČD (a v tuto chvíli už jsem řešením této banality strávil možná desítky hodin) zjistil, jak tedy skutečně postupovat, mi od ČD přišlo zamítavé stanovisko k vrácení jízdného. Uvedený důvod? I přesto, že přes Německo vlaky v tomto období nejezdily (jak uvádí jejich zpráva), nebylo prokázáno, že jsem jízdenky nevyužil?! Jak přesně jsem mohl využít jízdenky z Berlína, když po Německu v té době vlaky nejezdily, jsem se nedozvěděl.
Navíc jsem prý reklamaci řešil až dva měsíce po datu, ke kterému byly vystaveny. Žádná zmínka o tom, že šlo už o můj třetí pokus o vrácení jízdného za neexistující jízdy a že za to, že to celé trvalo dlouho mohou ve skutečnosti zmatení zaměstnanci Českých drah. Absurdní?
Mezinárodní jízdenky ČD
Standardní vrácení peněz za nevyužité jízdenky
|
Tweet |
Na základě dohody se společností České dráhy, a.s. (ČD), informujeme, že vzhledem k právní úpravě v oblasti železniční přepravy je pro vyřešení Vašeho požadavku nutné oslovit přímo dopravce ČD na kontaktech uvedených dále.
Vaši případnou stížnost, podnět či požadavek související s přepravou cestujících lze podat elektronicky prostřednictvím Kontaktního formuláře na https://www.cd.cz/kontaktni-formular/ nebo písemně na adrese: České dráhy, a. s., stížnosti, P. O. Box 24, 110 15 Praha 1. Stížnosti vyřídí ČD do jednoho měsíce, v odůvodněných případech do tří měsíců. O výsledku šetření budete informováni zasláním vyrozumění na Vámi uvedenou e-mailovou nebo poštovní adresu.
Zároveň je na stránce www.cd.cz, v sekci „Čím se řídíme“, možné seznámit se s přepravními podmínkami, zejména právy plynoucími z uzavřené přepravní smlouvy – nákupu jízdenky. Podrobnosti lze získat na https://www.cd.cz/info/cim-se-ridime/-25808/.