Počet nahlášených stížností: | 1247 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 5 |
Dobrý den, přišla mi měsíční platba od O2. Byla o 285,- Kč vyšší oproti minulým měsícům. Podle technika v centru O2 v Liberci-Globus, se jedná o podvodnou platbu, pravděpodobně vzniklou zmáčknutím nějaké reklamy v mém mobilu, za kterou O2 nemůže. Nechci platit žádnou částku navíc, kterou jsem nezavinil. Jsem odhodlán platit pouze to, co jsem zvyklý. Technik od O2 mi řekl, že se jedná o platbu, jako při dárcovských SMS. O2 je pouze zprostředkovatelem těchto plateb a nemůže s tím nic dělat. Tak budu platit nějakým šmejdům zprostředkovaně přes O2 ??!!. Proč, i když se nejedná o vysokou částku. Co když to příště bude o 28500,-. Tady jde o princip. Chci se bránit, a proto se na Vás obracím s dotazem, co s tím mám dělat.
Děkuji za radu i za pochopení.
Zdraví Vás Milan Jonáš, Liberec
Mám od O2 mobil a internet
Podle mého nemusím platit vyšší platbu, kterou jsem nezavil. O2 by měla mít ošetřeny své klienty tak, aby se nemusely obávat nějakých podvodných plateb a ne čekat, až lidé přijdou reklamovat vyšší platbu a teprve potom jednat zablokováním podvodných SMS.
|
Tweet |
Pokud prodávající požaduje platbu za službu, kterou spotřebiteli dodal, ačkoli si ji spotřebitel neobjednal, mohly být naplněny znaky agresivní obchodní praktiky, jež patří bez dalšího mezi zakázané obchodní praktiky, a to dle Přílohy č. 2 k zákonu č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele. Spotřebitel by v takovém případě mohl žádat náhradu škody, která mu vznikla v souvislosti s porušením zákonné povinnosti ze strany prodávajícího.
Spotřebitel také může kontaktovat svého operátora s žádostí o zablokování těchto plateb.
Jak je naznačeno v popisu - operátor je pouze zprostředkovatelem, reklamaci je tak nutné podat přímo u společnosti, která předplatné inkasovala.
V případě, že v právním vztahu figuruje zahraniční subjekt, může se spotřebitel o pomoc obrátit také na Evropské spotřebitelské centrum na stránkách www.evropskyspotrebitel.cz. Služby Evropského spotřebitelského centra jsou zdarma.
Užitečné informace nalezne spotřebitel taktéž na webové adrese: http://www.platmobilem.cz/pro-verejnost/kde-reklamovat-sluzby.
Dobrý den,
dle Vámi uvedeného popisu se jedná o tzv. platby přes internet. Blokaci platby přes internet je možné provést MojeO2, konkrétně v sekci doplňkové služby, kde naleznete položku Platby přes internet (u dobíjecí karty m-platbu) a zde nastavíte restrikci - zakázáno vše. Případně lze službu ovládat i přes web https://moje.o2platba.cz/login/?backKey=2y2t2, kde uvidíte historii plateb, limity a možnost blokace jednotlivých poskytovatelů. Pokud by se Vám blokace nedařila, rádi ji zajistíme. Již zaplacenou částku je možné reklamovat přímo u poskytovatele zakoupených služeb. Kontakty na poskytovatele naleznete zde https://1url.cz/bKsbO.
S pozdravem,
Kreuziger Jakub
Guru pro Social Media, O2
Spotřebitel nás informoval, že platba byla ze strany podnikatele zrušena a spotřebitel tak nebude nucen nic platit. Stížnost tedy uzavíráme s dosažením dohody. Děkujeme stranám za součinnost.