Počet nahlášených stížností: | 712 |
Z toho za letošní rok: | 3 |
Stále v řešení: | 23 |
Dnes se mi stala nepříjemná zkušenost v AAA Auto Praha na pobočce v ul. Dopraváků. Řešil jsem výkup a nákup vozidla. Poté, co jsme si odsouhlasili podmínky výkupu, jsem šel řešit leasing na nový vůz s paní Lucií Pěknou.
Poté, co jsem nebyl s výší splátky spokojen, mi paní sdělila, že pokud si pořídím GPS lokátor, sníží se mi tak měsíční splátky. Nicméně leasingová společnost o tomto podmínění nic neví, navíc to není napsáno ani ve smlouvě, nikde o této skutečnosti není ani zmínka.
Navíc jsem během této schůzky ani nic nepotvrdil, zajímalo mě vidět to pak jen ve finální kalkulaci s tím, že bych se poté rozhodl, co je pro mě lepší.
Na pobočce jsem byl před zavíračkou, paní Pěkná měla evidentně hodně na spěch. Smlouvy jsem vůbec neměl čas si pročíst, bylo na mě tlačeno. To, co jsem podepisoval elektronicky, jsem ani neviděl, vždy se přede mnou objevil pouze velký rámeček na podpis.
Stručně řečeno - podepsal jsem, zaplatil, všechno během velké rychlosti, nakonec místo prodejní ceny vozu 259999 vidím finální částku přes 300000 kvůli GPS Lokátoru a dalším doplňkovým službám.
Navíc jsem nebyl obeznámen ani s faktem, že za používání GPS Lokátoru se platí měsíční poplatky. To mi doma při kontrole všech smluv doslova vyrazilo dech. Nemluvím o tom, že mi paní navíc ještě narychlo uzavřela povinné ručení, abych mohl odjet, což je sice fajn, ale už se úplně nezmínila o tom, že mi sjednala další dvě pojistky, havarijní a pak ještě nějaké, co ani nevím, co je.
Pasivní střežení s monitoringem v EU, firma GlobalSec
Schválit storno objednávky na GPS lokátor a doplňkové služby s ním spojené a vrácení peněz v plném rozsahu.
|
Tweet |
Pokud prodávající tvrdil, že sjednáním zmiňovaného doplňkového zákaznického servisu budou snížený splátky úvěru nebo, že je doplňkový servis poskytnut zdarma nebo je již započten v ceně, ačkoliv tomu tak ve skutečnosti nebylo, mohlo by se jednat o nekalou obchodní praktiku podle § 4 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele. Dále by se mohlo jednat o uvedení spotřebitele v omyl podle § 583 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, podle kterého platí, že pokud někdo jednal v omylu o rozhodující okolnosti a byl-li v omyl uveden druhou stranou, je právní jednání neplatné. Spotřebitel by tedy mohl namítat neplatnost uzavřené smlouvy (ohledně doplňkové služby, nikoliv ohledně samotné kupní smlouvy na automobil).
Jako nejvhodnější způsob se nám jeví namítnutí neplatnosti smlouvy z důvodu uvedení v omyl. Prodávající by v takovém případě měl spotřebiteli vrátit peníze za takto sjednanou smlouvu. Jestliže byl na kupujícího vytvořen nátlak, může se dovolávat neplatnosti i z tohoto důvodu, avšak prokázání nátlaku může být v takovém případě složité.
Pokud jde o zmiňovanou nekalou obchodní praktiku, má-li spotřebitel dojem, že dochází k porušování zákona o ochraně spotřebitele, může podat podnět České obchodní inspekci.
Pokud by v důsledku nesprávné informace vznikla spotřebiteli nějaká další škoda, mohl by ji vymáhat po prodejci v souladu s § 2950 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník.
Závěrem apelujeme na spotřebitele, aby nepodepisovali smlouvy ve spěchu a před každým podpisem si důkladně přečetli všechny podmínky. Ve chvíli, kdy je smlouva podepsaná, se již těžko dovolává toho, že spotřebitel nevěděl, co podepisuje.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Vážený pane Mahre,
prosím o doplnění SPZ vozu, který jste zakoupil, abych mohla celou věc prověřit.
Děkuji, Jitka Míková, AAA AUTO
Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně doplnění požadovaných údajů. Pokud již stížnost byla vyřešena, žádáme o její uzavření.
Spotřebitel již nevyužil možnosti na vývoj případu reagovat, stížnost proto uzavíráme.