Počet nahlášených stížností: | 1367 |
Z toho za letošní rok: | 9 |
Stále v řešení: | 36 |
V lednu jsem začal reklamovat Microsoft Surface 7 pro(Brno). Přesně 30.den jsem dostal info o tom, že se závada neprojevila a přístroj je k vyzvednutí. Při vyzvednutí se závada okamžitě objevila(a v krabici bylo přibalena A4 s vyvětlením, že to není možné reklamovat skrze mechanické poškození a vypsané veškeré možnsoti z obchodích podmínek bez řečeného přesného poškození). Řekl jsem, že to takto nepřeberu a ať to tam vratí. Po 3 týdnech jsem se připomněl a zjistil jsem, že to stále jen leželo na pobočce bez jakýhokoli řešení.
Tak jsem došel na pobočku a opět jsem to odeslal na reklamci č.2, po 4 týdnech přišlo vyjadření o zamítnutí reklamace, ale v krabici byl připojený dokument o servisu a diagnóze přístroje, kde bylo zmíněné, že se jedná o vadnou řídící desku a nikde zmíňka o mechanickém poškození. Po telefonátu na Microsoft servis, kde byl přístoj na diagnoze mě bylo řečeno, že přístroj byl zde reklamovaný pouze jednou a že neszjistili mechanické poškození!!
Opět je to týden od požadavku o vyřešení této reklamace a žádná informace se ke mně nedostala!
Přístroj potřebuji k práci a jsem bez něho už přes 3 měsíce a stále dostávám jednu klamnou informaci za druhou a je semnou pěkně vyje*****.
Prosím tedy o vyřešení a to co nejdříve!!!
Č. reklamace: ASRE22077582 a ASRE22286205
Martin Hoplíček
Microsoft Surface 7 pro
Vrácení peněz
|
Tweet |
Spotřebitel může uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží v době 24 měsíců od převzetí. Podnikatel má dle § 19 odst. 3 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, povinnost vyřídit reklamaci bez zbytečného odkladu. Nejdelší možná lhůta je přitom zásadně 30 dní. Jediná výjimka je v situaci, kdy se podnikatel se spotřebitelem výslovně dohodne na delší reklamační lhůtě. Tato lhůta se dle rozhodnutí Nejvyššího soudu ČR (viz sp. zn. 33 Cdo 3228/2009) vztahuje také na povinnost prodávajícího informovat spotřebitele o vyřízení reklamace.
Pokud prodávající reklamaci zamítne a písemně odůvodní, ale spotřebiteli důvody zamítnutí nepřijdou příliš přiléhavé na tuto situaci, může se spotřebitel ještě před zahájením sporu obrátit na soudního znalce pro vypracování znaleckého posudku, kterým poté bude rozporovat odůvodnění zamítnuté reklamace. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací (viz rozhodnutí Krajského soudu v Hradci Králové sp. zn. 19 Co 470/2005). Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.
Pokud podnikatel nevyřídí reklamaci ve stanovené době (zásadně 30 dnů), jedná se o podstatné porušení smlouvy. Dle § 2002 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, má v takovém případě spotřebitel právo odstoupit od smlouvy. Podnikatel má po odstoupení povinnost vrátit spotřebiteli kupní cenu výrobku. Odstoupení od smlouvy lze oznámit kterékoliv pobočce podnikatele možnými prostředky komunikace, přičemž je nutné identifikovat kupní smlouvu, od které spotřebitel odstupuje.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Dobrý den,
děkuji za předání případu a Vaše vyjádření. Celou situaci jsme ověřovali u servisního střediska, kde bohužel došlo k chybnému zamítnutí reklamace i přes vadu řídící desky z důvodu nedostupných komponentů. Novou reklamaci jsme tedy ukončili dobropisem, u kterého si pan Hoplíček vybere jen preferovaný způsob proplacení.
Přeji hezký den, Kateřina, Alza.cz - Oddělení péče o zákazníky
Stížnost přeřadíme zpět na spotřebitele a prosíme ho, aby po obdržení vratky stížnost uzavřel. Děkujeme.
Hodnocení: