Počet nahlášených stížností: | 377 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 2 |
Dne 7.12. jsem objednal a zaplatil vánoční dárky v hodnotě 2000,- Kč přes web Mollio.cz.
U objednávky byla garance dodání do Vánoc.
Nic nepřišlo.
Od následujícího ledna jsem se snažil na adrese info@mollio.cz domoci vrácení peněz a oni mě vždy odbyli zdržujícím e-mailem.
Nyní je květen a stále nic nepřišlo.
E-mailové odpovědi firmy Mollio pouze zdržují a hrají o čas.
Jak se mám bránit?
Přece nepůjdu k soudu kvůli 2 tisícové položce?
Hračky.
Vrácení peněz, zboží mělo byt dárek a ani po 5 měsících nedorazilo.
|
Tweet |
V případě, že spotřebitel odstoupí od smlouvy z důvodu hrubého porušení povinnosti ze strany prodejce, má spotřebitel nárok na vrácení peněz nejpozději od 14 dní ode dne odstoupení od smlouvy. Zadržuje-li podnikatel peněžní prostředky spotřebitele bez právního důvodu, jedná se o bezdůvodné obohacení. Kdo se bezdůvodně obohatil, je povinen získaný majetkový prospěch vrátit ochuzenému bezprostředně po výzvě. Pokud tak neučiní, ocitá se v prodlení a ochuzený má možnost navíc požadovat zákonný úrok z prodlení.
Podnikatele je možné vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.