Počet nahlášených stížností: | 14 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,
v prosinci loňského roku jsem od kamarádek k narozeninám dostala dva dárkové poukazy společnosti Tchibo, každý v hodnotě 500,- Kč. Před Vánocemi jsem pak u společnosti uskutečnila objednávku v celkové hodnotě 677,- Kč a k jejímu uhrazení použila právě jeden z poukazů. Zbytek jsem doplatila kartou.
V potvrzení objednávky zaslané e-mailem bylo vše v pořádku, jen jsem si všimla, že společnost Tchibo neodečetla 500,- Kč z celkové ceny zboží, ale poměrnou částkou ponížila cenu každé položky. Výsledek byl pro mě nicméně stejný, hodnota poukazu byla odečtena.
Jedna ze tří objednaných položek (kardigan šedé barvy za 399,- Kč) se mi ale po obdržení zboží nelíbila a neseděla mi ani velikost. Tak jako už mnohokrát předtím jsem tedy toto zboží zabalila a odeslala zpět společnosti Tchibo. Doposud jsem nikdy s refundací zboží neměla sebemenší problém.
K mému velkému překvapení mi ale za několik dní přišlo Potvrzení o přijetí zpětné zásilky, kde mi společnost sice potvrdila příjem zboží, ale také uvedla, že 104,- Kč za zboží bude automaticky připsáno zpět na mou platební kartu. Já ale za svetr zaplatila 399,- Kč, ne 104,- Kč. Jak jsem následně dohledala až v Potvrzení objednávky, těch 104,- Kč, které mi teď vrací, byla pouze cena, ke které společnost Tchibo přišla započtením poměrné části mého dárkového poukazu.
V textu mailu o přijetí zpětné zásilky jsem se následně dočetla, že: "Částku vázanou ve formě poukazů není možné vyplatit."
Samozřejmě chápu, že obchodník nechce vyplácet peníze vázané na dárkové poukazy v hotovosti a to ani takto zpětně, za vrácené zboží. Jsem ale dlouholeté klientka společnosti, léta u ní mám zákaznické konto a až do nedávné doby společnost u registrovaných klientů peníze za vrácené zboží dokonce vůbec nevracela, ale ukládala je formou kreditu právě na zákaznický účet. Proč tedy nelze peníze nyní vrátit touto formou? Přece bych je u Tchibo logicky musela utratit?
Společnost Tchibo už peníze jednou vyinkasovala za dárkový poukaz, nyní ale za ně nic neposkytla - nemám ani zboží, ani peníze z dárkového poukazu. Nemohu se tedy zbavit přesvědčení, že se společnost Tchibo nezákonně obohatila o 295,- Kč.
Když jsem kontaktovala zákaznickou linku, v bláhové naději, že jsem to třeba jen špatně pochopila, bylo mi sděleno, že to chápu naprosto správně a že je to uvedeno ve Všeobecných obchodních podmínkách. Na můj dotaz, proč to tedy není uvedeno také explicitně na dárkovém poukazu už jsem odpověď nedostala, pouze jsem znovu slyšela, že je to uvedeno ve VOP. Když jsem se snažila apelovat na logiku a zdravý rozum, opět jsem nepochodila. Když jsem se ptala, kde si můžu stěžovat, že přece není možné takto brát peníze a nic za ně neposkytnout a že z principu zásilkového obchodu snad vyplývá, že lidé zboží vrací, byla jsem upozorněna, že stěžovat si klidně můžu, ale že nemám zapomenout, že je to ve VOP.
Ať už to ve VOP je, nebo není, nemyslím si, že je to postup férový a odpovídající dobrým mravům. A pokud má společnost Tchibo takové praktiky zapotřebí, pak děkuji už nemám zájem.
Dárkový poukaz, vrácení peněz za zboží
Připsání rozdílové částky formou kreditu na zákaznický účet
|
Tweet |
Odstoupením od smlouvy se část smlouvy v části předmětného zboží zrušila. Strany jsou v takovém případě povinny vrátit si vzájemné plnění. Tedy společnost je povinna vrátit spotřebitelce ve zbytku kupní ceny jiný poukaz. Jinak by se jednalo o bezdůvodné obohacení. Pokud by takové ujednání VOP skutečně obsahovaly, bylo by v souladu s § 1815 občanského zákoníku neúčinné, protože představuje významnou nerovnováhu práv a povinností stran v neprospěch spotřebitele.
Vážená paní Lipovská,
velice se Vám omlouvám, ale ve Vašem případě došlo k chybnému zavedení platby do pokladního systému, kde se jeví jako sleva a ne jako úhrada dárkovým kuponem. Proto se zákaznická linka odkazovala na VOP. Nicméně po přezkoumání platby je zřejmé, že je to chyba, a proto Vám samozřejmě částku za neodebrané zboží vrátíme. V tuto chvíli již nepřipisujeme peníze na zákaznické účty, ale rovnou převádíme finance na bankovní účty zákazníků. Ve Vašem případě bychom Vám tedy zaslali nový dárkový kupon ve vyšší hodnotě, než je zmíněný doplatek za vrácené zboží, a to v hodnotě 500 Kč, jako omluvu za nepříjemnosti spojené s vyřizováním této transakce.
Věřím, že Vaše další nákupy u naší společnosti již budou probíhat bez komplikací tak, jak tomu bylo před tímto, věřím že ojedinělým, nedorozuměním.
Děkuji a jsem s pozdravem.
Eva Kotýnková
Vážená paní Kotýnková,
děkuji za Vaše vyjádření i nabídku kompenzace, kterou ráda přijímám.
Cením si Vašeho korektního přístupu, nicméně si přesto neodpustím ještě jednu doušku. Ze zajímavosti jsem přece jen zabrousila do zmiňovaných VOP vaší společnosti a musím konstatovat, že moudrá z nich skutečně nejsem.
Zejména právě v kapitole týkající se dárkových poukazů (https://www.tchibo.cz/-c400001065.html) jsou, dle mého názoru, uvedeny protichůdné, resp. přinejmenším ne zcela logické skutečnosti.
Cituji:
1) Uplatnění poukázky -> Máte-li dárkovou poukázku Tchibo, můžete ji pohodlně uplatnit při své on-line objednávce...
Nicméně v dalším odstavci se dozvídám:
2) Platnost -> ...Nezapomeňte prosím, že dárkové poukázky z obchodů Tchibo a dalších prodejních míst nelze uplatnit při nákupu přes internet...
Nevím, zda rozlišujete různé dárkové poukázky, ale jako spotřebitel nejsem toto schopna z uvedeného pochopit, a tudíž z obou odstavců vlastně nevím, zda mohu poukaz v on-line obchodě použít, či ne. Nestálo by za to, formulovat podstatu trochu srozumitelněji?
Každopádně Vám ještě jednou děkuji za reakci a přeji hodně SPOKOJENÝCH zákazníků!
S pozdravem
Eva Lipovská
Vážená paní Lipovská,
děkuji Vám za akceptaci kompenzace, dárkový kupon by Vám měl v nejbližších dnech přijít jako cenina na poštu dle bydliště.
Co se týká VOP, předám je k přezkoumání kolegům ze zákaznického servisu a odd. kvality, jelikož informace jsou opravdu protichůdné. Pravděpodobně došlo k tomu, že po nedávném zavedení kuponů, které již mají i internetový kód (před tím byly určeny pouze pro použití v kamenných prodejnách) došlo k aktualizaci pouze části VOP a v posledním odstavci zůstal text z předchozí verze. Děkuji Vám tedy za upozornění na tuto nesrovnalost, kterou máme nyní možnost napravit.
S přáním příjemného zbytku týdne.
Eva Kotýnková
Hodnocení: