Společnost


Modajo

Počet nahlášených stížností:5
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#57212Nevyřízená reklmace

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

5 měsíců 20 dnů 4 hodiny

Detail stížnosti

Publikováno
27.04.2022, před 3 lety

Helena Kavanová

Znění stížnosti

Výrobek, konkrétně dámská obuv neodpovídala popisu, výrobek jsem tedy reklamovala. Vyplnila jsem reklamační formulář, jehož doručení bylo potvrzeno a odeslala boty na čínskou adresu. Od té doby firma nekomunikuje a peníze mi zpět neposlala. Zadržuje mi tedy částku cca 1.170,- Kč + poštovné do Číny již několik měsíců.
Děkuji a přeji krásný den


Požadované řešení

Vrácení peněz, včetně poštovného do Číny.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
28.4.2022 11:06, před 3 lety

Obecně není možné po spotřebiteli požadovat, aby při reklamaci nebo odstoupení zasílal zboží do ciziny. Zpravidla stačí, když spotřebitel využije adresu v ČR k tomu určenou a pokud taková není, lze využít adresy sídla společnosti. Bohužel se nám však nepodařilo dohledat společnost, tudíž ani její sídlo.

Zákon připouští pozdržení platby jedině v případě, že spotřebitel ještě nevrátil zboží nebo neprokázal jeho odeslání. Pokud taková skutečnost nenastala, není důvod k pozdržení vrácení peněžních prostředků spotřebiteli. Spotřebiteli doporučujeme, aby si doklady prokazující odstoupení i odeslání zboží uschoval.

Pokud prodávající nevrátí peněžní prostředky ve stanovené lhůtě, ocitá se v prodlení. Spotřebitel tak může požadovat úroky z prodlení dle § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.). Nevrácením částky v zákonné lhůtě se z ní stává bezdůvodné obohacení na straně prodávajícího, které je povinen dle § 2991 odst. 1 občanského zákoníku vydat spotřebiteli.

Protože není jisté, kdo za zmíněným e-shopem/galerii stojí, nemusí být možné využít mimosoudního řešení sporu při České obchodní inspekci. Je však možné podat podnět k prošetření činnosti tohoto e-shopu např. zde: https://www.coi.cz/podatelna/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
17.10.2022 21:55, před 2 lety

Společnost již nevyužila možnosti na stížnost reagovat. Vzhledem k tomu, že námi poskytovaná služba funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.