Počet nahlášených stížností: | 5 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Výrobek, konkrétně dámská obuv neodpovídala popisu, výrobek jsem tedy reklamovala. Vyplnila jsem reklamační formulář, jehož doručení bylo potvrzeno a odeslala boty na čínskou adresu. Od té doby firma nekomunikuje a peníze mi zpět neposlala. Zadržuje mi tedy částku cca 1.170,- Kč + poštovné do Číny již několik měsíců.
Děkuji a přeji krásný den
Vrácení peněz, včetně poštovného do Číny.
|
Tweet |
Obecně není možné po spotřebiteli požadovat, aby při reklamaci nebo odstoupení zasílal zboží do ciziny. Zpravidla stačí, když spotřebitel využije adresu v ČR k tomu určenou a pokud taková není, lze využít adresy sídla společnosti. Bohužel se nám však nepodařilo dohledat společnost, tudíž ani její sídlo.
Zákon připouští pozdržení platby jedině v případě, že spotřebitel ještě nevrátil zboží nebo neprokázal jeho odeslání. Pokud taková skutečnost nenastala, není důvod k pozdržení vrácení peněžních prostředků spotřebiteli. Spotřebiteli doporučujeme, aby si doklady prokazující odstoupení i odeslání zboží uschoval.
Pokud prodávající nevrátí peněžní prostředky ve stanovené lhůtě, ocitá se v prodlení. Spotřebitel tak může požadovat úroky z prodlení dle § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.). Nevrácením částky v zákonné lhůtě se z ní stává bezdůvodné obohacení na straně prodávajícího, které je povinen dle § 2991 odst. 1 občanského zákoníku vydat spotřebiteli.
Protože není jisté, kdo za zmíněným e-shopem/galerii stojí, nemusí být možné využít mimosoudního řešení sporu při České obchodní inspekci. Je však možné podat podnět k prošetření činnosti tohoto e-shopu např. zde: https://www.coi.cz/podatelna/.
Společnost již nevyužila možnosti na stížnost reagovat. Vzhledem k tomu, že námi poskytovaná služba funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.