Počet nahlášených stížností: | 661 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Reklamace se týká závady na televizním přijímači, u kterého se na obrazovce objevil uprostřed svislý modrý pruh. Televizor byl v používání celkem 5ti měsíců.
Proto jsem televizi v originálním obalu dovezl do prodejny czc.cz,. Prodejna czc.cz televizor odeslala do autorizovaného servisu. Prodejna czc.cz mi poslala zprávu, že reklamace byla vyřízena s pozdravem děkujeme vaše czc.cz. Při vyzvedávání opravené televize mi bylo sděleno, že reklamace nebyla uznána z důvodu mechanického poškození obrazovky. S tímto nemůžu souhlasit, protože obrazovka TV byla kromě jednoho svislého pruhu uprostřed obrazovky, zcela v pořádku - viz fotografie, které jsem pořídil pro opravnu - fotografii závady pouze jednoho svislého pruhu na obrazovce.Z prodejny CZC jsem televizor okamžitě odvezl do dalšího autorizovaného servisu,kde po jeho zapnutí jsme zjistili, že na obrazovce jsou kromě dalších svislých a také vodorovných pruhů, které vznikly buď při přepravě do servisu nebo nevhodnou manipulací v servisu při hledání závady.Toto bylo stanovisko druhého servisu. Je s podivem, že csz.cz nenese zodpovědnost za poškození zboží v rámci reklamace. Uplatní-li spotřebitel reklamaci v prvních 6ti měsících od převzetí věci. má se zato, že věc byla vadná již při převzetí - viz § 21261 pdst. 2 zákona č. 89/2012 Sb. občanského zákoníku.
TV 55 Samsung QE55Q80A UHD Smart, 100/3800, T2, S2
Výměna zboží nebo vrácení peněz
|
Tweet |
Zamítnutá reklamace:
Uplatní-li spotřebitel reklamaci v prvních šesti měsících od převzetí věci, má se za to, že věc byla vadná již při převzetí (viz § 2161 odst. 2 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník). Důkaz opaku provádí prodávající, pokud reklamaci zamítá. Odůvodnění zamítnutí reklamace by se tedy mělo vztahovat k prokázání skutečnosti, že věc nebyla vadná při převzetí, a také se musí vztahovat k vytýkané vadě. Vzhledem k síle domněnky nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, ale ideálně prokázání opaku odborným, nejlépe znaleckým posudkem.
Pokud prodávající reklamaci zamítne a písemně odůvodní, ale spotřebiteli důvody zamítnutí nepřijdou příliš přiléhavé na tuto situaci, může se spotřebitel ještě před zahájením sporu obrátit na soudního znalce pro vypracování znaleckého posudku, kterým poté bude rozporovat odůvodnění zamítnuté reklamace. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací (viz rozhodnutí Krajského soudu v Hradci Králové sp. zn. 19 Co 470/2005). Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.
Poškození věci během reklamace:
V souladu s ustanovením § 2944 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, za poškození, ztrátu nebo zničení věci odpovídá ten, kdo ji převezme za účelem splnění své povinnosti ze smlouvy. Není rozhodné, jak ke škodě došlo, jestli někdo porušil povinnost nebo ne, zda se tak stalo při vlastním plnění závazku nebo při přepravě či skladování věci.
Reklamační protokol by v tomto případě mohl sloužit k prokázání stavu věci v době předání k reklamaci, pokud by vzhledem k povaze poškození (zjevné) bylo možné předpokládat, že bude v protokolu v rámci zhodnocení stavu věci uvedeno. Vzniklou škodu je vhodné namítnout ihned při převzetí, aby subjekt nemohl namítnout, že k ní došlo v mezidobí.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.