Počet nahlášených stížností: | 371 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 2 |
Dobrý den, přidávám se k nespokojeným zákazníkům Okay s.r.o.. Zboží uhrazeno předem, ale nepřevzato, přímo v prodejně, kam mělo být zboží doručeno k vyzvednutí, před 4 týdny - 1.4.2022 sepsáno storno objednávky (objednala jsem špatné zboží). 11.4.mi pak byl konečně doručen e-mail o stornu objednávky, trapná v tomto mailu je však informace, že je to kvůli tomu, že jsem si nevyzvedla zboží a tak ji museli stornovat, ani slovo o tom, že storno jsem učinila já a to již 1.4.2022. Dále v tomto mailu požadují číslo účtu, kam chci vrátit peníze, to jsem zaslala neprodleně a dostala i potvrzující mail o obdržení této informace. Peníze nazpět však dodnes nikde. Po včerejší (27.4.2022) urgenci na infolince, mi bylo řečeno, že to bude prioritně vyřešeno a peníze mi budou vráceny. Dnes nový telefonát na info linku a informace, že mé storno není ani po 28 dnech zpracováno proto, že mají problém na hlavním skladě, (což mne jako spotřebitele absolutně nezajímá), a teprve potom mi vrátí peníze. Hlavně mi bylo přislíbeno písemné vyjádření s touto informací do mailu. Když jsem písemné vyjádření urgovala, bylo mi znovu sděleno, že musím vyčkat až vyřeší problémy na skladě a písemně, že mi nikdo nic nedá. Při oznámení, že vše předávám ČOI a právníkům, mi bylo suše oznámeno, že pak se se mnou bude bavit už jen datová schránka, kterou však nevlastním. Takže asi tak, pokud se budete domáhat svých peněz, zablokujeme Vás a máte smůlu, nikdo se s Vámi bavit nebude. I to je řešení. Na infolince se dozvíte naprosto nulovou informaci, že Vaši platbu zaurgují, kterou ty ženy, které tam pracují omílají jako kolovrátek. Obdivuji jejich trpělivost, a to, že tuto práci mohou vykonávat - i já, normálně absolutně klidný člověk, jsem na ně již křičela, protože info o ničem mne nezajímá. A k nikomu kompetentnímu se nedostanete, asi se odpovědní bojí, že by na ně nespokojení zákazníci mohli také křičet a domáhat se svých práv.
indukční deska Bosch PVS651fc5e
okamžité vrácení finančních prostředků zpět na účet
|
Tweet |
Odstoupit od smlouvy a získat zpět své peněžní prostředky je možné prostřednictvím § 1829 odst. 1 písm. a) zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník (vhodné např. v situaci, kdy je sjednaná dlouhá doba dodání). Jelikož má spotřebitel právo odstoupit od smlouvy uzavřené distančním způsobem ve lhůtě 14 dnů po převzetí zboží bez udání důvodu, má toto právo za použití logického a euro konformního výkladu i ještě před samotným převzetím.
Odstoupí-li spotřebitel od smlouvy ještě před tím, než vůbec převzal zboží, má prodávající dle § 1832 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, lhůtu 14 dnů na to, aby mu vrátil peněžní prostředky. Poté se prodávající ocitá v prodlení.
V uvedeném případě tedy (dle informací od spotřebitele) měly být vráceny peněžní prostředky do poloviny dubna. Protože tak nebylo učiněno a společnost je nyní v prodlení, může spotřebitel požadovat i úroky z prodlení.
Pokud by prodejce přestal reagovat (jak uvádí), je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (nejlépe doporučený dopis). V případě, že prodávající nevrátí spotřebiteli peněžní prostředky v zákonné lhůtě, je možné prodávajícího vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a zákona č. 99/1963 Sb., občanský soudní řád. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobnívýzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva. Zároveň spotřebitel může žádat zákonný úrok z prodlení [viz § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.)].
Jak je uvedeno i v popisu, nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Dobrý den,
dle uvedených informací již došlo k vrácení financí na účet zákazníka ještě před zveřejněním stížnosti.
Děkujeme za spolupráci.
Tým OKAY.
Děkujeme společnosti za vyjádření, stížnost nyní přeřazujeme na spotřebitelku, aby měla možnost výše uvedené potvrdit a stížnost případně také uzavřít.
Dobrý den, koruny byly na účet vráceny 3.5.
Moc děkuji za spolupráci.
S pozdravem
Iveta Hofmanová
Dobrý den,
děkujeme za potvrzení a prosíme dTest o uzavření stížnosti, jelikož spotřebitelka svého práva nevyužila.
Tým OKAY.
Děkujeme za potvrzení a součinnost, stížnost tímto uzavíráme s dosažením smíru.