Počet nahlášených stížností: | 196 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 2 |
Dobrý den,
právě jsem obdržel zprávu k výše uvedené reklamaci, kde mi u motorové pily která je v záruce, byla vyměřena cena opravy Kč 8.829,-, reklamace nebyla uznána a v diagnostice závady jsem byl obviněn, že jsem nevhodným palivem způsobil zadření pístu motoru.
Vážení, je mi to líto, ale v žádném případě se závěrem vámi provedené diagnostiky nesouhlasím. Jak jsem informoval přijímacího technika při předání pily, s pilou se celý víkend předtím řezalo bez problémů, pila byla v provozu do poslední chvíle s tím, že ke konci občas docházelo ve volnoběhu k vypnutí motoru, který však bylo možno znovu nastartovat a v otáčkách bylo možno pracovat. Při předání pily do servisu jsem podal technikovi vyčerpávající ústní informaci a bylo by bývalo velmi potřebné, aby technik pilu nastartoval a přesvědčil se o tom, co říkám. Pokud by to byl udělal, motor by normálně naskočil a nemohla by být teď vůbec řeč o nějakém zadřeném pístu.
Pokud se podíváte do archivu, naleznete tam záznam, že tato pila Vám byla podstoupena do servisu hned po prvním použití a teď pozor, toto
zdůrazňuji, s naprosto STEJNOU, IDENTICKOU závadou - občasné vypínání motoru ve volnoběhu, reklamace tehdy byla uznána. Jak je prosím možné, že závada tehdy reálně byla shledána a nyní je tatáž, identická závada, dávána do souvislosti se zadřením pístu motoru ? Pro mne je vaše stanovisko nepochopitelné, ale dává mi to ve výsledku zcela jednoznačný závěr: pokud došlo k zadření pístu motoru, došlo k němu později, než byla pila do servisu předána. O této skutečnosti se mohl jednoznačně přesvědčit přijímací technik, pokud by pilu nastartoval, což neučinil.
Nedělám si velké iluze, že tímto dopisem něco změním. Chtěl bych Vás jen požádat, abyste se podívali do archivu, Nakupuji u Vás již přes 30 let, nakoupil jsem toho opravdu hodně, opakované nákupy svědčí o spokojenosti a nevím kdo ve vaší společnosti by mne podezíral, že si vymýšlím, když si u vás nechám něco opravit. Nevymýšlím si ani v tomto případě - ten zadřený píst motoru není moje práce. Vy tvrdíte opak,
Pilu neopravujte, příležitostně si ji vyzvednu tak jak je a novou pilu si koupím někde jinde. Vaším stanoviskem k - dle mě oprávněné reklamaci - jste se mě po 30ti letech opravdu dotkli a nehodlám už v budoucnu nic riskovat. Bohužel jsem u vás před 14dny koupil sekačku, v tomto světle vidím, že
to pravděpodobně byla chyba.
S pozdravem
Ing Vladimír Mikulec
Je na společnosti Mountfield.
|
Tweet |
Spotřebitel může uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží v době 24 měsíců od převzetí. Podnikatel má dle § 19 odst. 3 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, povinnost vyřídit reklamaci bez zbytečného odkladu. Nejdelší možná lhůta je přitom zásadně 30 dní. Jediná výjimka je v situaci, kdy se podnikatel se spotřebitelem výslovně dohodne na delší reklamační lhůtě. Tato lhůta se dle rozhodnutí Nejvyššího soudu ČR (viz sp. zn. 33 Cdo 3228/2009) vztahuje také na povinnost prodávajícího informovat spotřebitele o vyřízení reklamace.
Pokud prodávající reklamaci zamítne a písemně odůvodní, ale spotřebiteli důvody zamítnutí nepřijdou příliš přiléhavé na tuto situaci, může se spotřebitel ještě před zahájením sporu obrátit na soudního znalce pro vypracování znaleckého posudku, kterým poté bude rozporovat odůvodnění zamítnuté reklamace. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací (viz rozhodnutí Krajského soudu v Hradci Králové sp. zn. 19 Co 470/2005). Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.
Jestliže tedy spotřebitel nesouhlasí se stanoviskem servisu, může si pilu vyzvednout a předat ji na posouzení soudnímu znalci.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.