Počet nahlášených stížností: | 32 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den, včera jsem se rozhodl z důvody nejistoty na trhu zafixovat cenu elektřinu u čezu na další 3 roky. Prošel jsem si ceník a na jejich portálu jsem si šel cenu předčasně zafixovat. 2x jsem klikl a cena byla zafixovaná. Po otevření kalkulace na mě ovšem vyběhli úplně jiné ceny a zjistil jsem, že jsem naletěl a klikem "podepsal" smlouvu na "AKČNÍ" cenu energií, která ovšem platí pro nové zákazníky. Já jsem zákazníkem 20let, během první hodiny jsem hned reagoval, napsal jsem na support, zavolal jsem na support, kde mi bylo sděleno, že mě v podstatě lapili a je to má chyba a v případě odstoupení smlouvy přestávám být zákazníkem a stejně pro mě bude platit tento "AKČNÍ" ceník. Byl jsem i na pobočce, kde byli nekompetentní a říkali, že byť jen dvoumi kliky jsem podepsal smlouvu a není možné se vrátit ke smlouvě původní. Přijde mi to dost nelidské se takto zachovat k 20letému zákazníkovi. Přeci jen jsem si nezlomil nohu, je to jen administrativa a přístup této společnosti by mohl být o kapku lepší a nezneužívat aktuální situace na trhu. K tomuhle podepsání mohlo dojít omylem, stačilo by, kdyby vám přes klávesnici skočila kočka. Není zde žádné políčko, kde alespoň myší vložíte svůj podpis ale pouze kliknete na velké tlačítko. Z tohoto důvodu si myslím, že by mělo být nějaké opatření k nechtěnému "podepsání" smluv distančně tedy v online podobě na počítači. Zareagoval jsem ihned po nechtěném podepsání, tudíž si myslím, že by tu měla být nějaká možnost návratu.
Ať je toto alespoň ponaučením pro ostatní
S pozdravem
Tomáš P.
fixace energií ČEZ
Byl bych rád, kdyby šla nová smlouva odvolat a byl jsem veden stále jako 20 letý zákazník čezu s možností prolongování fixace pro stálé zákazníky
|
Tweet |
I pouhým kliknutím lze projevit souhlas s nabídkou či nabídku učinit.
Máme za to, že pokud došlo k zafixování ceny distančním způsobem, jedná se o právní jednání na které dopadá § 1829 občanského zákoníku a je tak možné od této smlouvy odstoupit ve 14denní lhůtě. Zároveň se domníváme, že tímto odstoupením bude dotčena pouze část smlouvy, která byla uzavřena nově - spotřebitel by tak měl zůstat zákazníkem společnosti a jeho možnost zafixování cen by neměla být dotčena. Odstoupením by se totiž situace vrátila před okamžik nepřesného výběru cenového produktu společnosti.
Závěrem však uvádíme, že přesně nevíme, jakým způsobem tento proces probíhá, protože výběr zmiňovaný zákazníkem nelze nalézt na veřejně dostupných stránkách bez přihlášení. Znalost tohoto procesu by byla pro přesné posouzení potřeba, proto je nutné naše vyjádření brát s určitou rezervou.
V případě potřeby může spotřebitel kontaktovat také dozorový orgán, kterým je v této oblasti Energetický regulační úřad (www.eru.cz).
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.