Počet nahlášených stížností: | 4 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Přes internetový eshop byly zakoupeny štafle,které po doručení byly nevyhovující. V rámci vstřícnosti k obchodníkovi byla nabídnuta formou emailu z naší strany, pokud se najde vyhovující produkt, výměna. Smlouva byla uzavřena mnnou, tudíž jsem telefonicky a emailem před návštěvou s panem Novákem komunikovala já. Pán mi již do telefonu řekl, že peníze nevrací, po veškeré komunikaci jsem se nakonec rozhodla, že bude lepší zboží v rámci zákonné lhůty vrátit. Na sklad odjela se zbožím moje matka, i pře telefon, kdy byla přímo na prodejně(skladu), jsem trvala stále na vrácení zboží, bohužel moje nepřítomnost vedla k tomu, že matce byl vnucen výměnou jiný žebřík, který i tak neodpovídá představám (chtěla menší, ale bylo jí řečeno, že menší nejsou k dispozici). tentýž den jsem odeslala email i doporučený dopis s odstoupením od smlouvy a zároveň si na druhé straně republiky vyzvedla žebřík(ten který si musela odvézt matka v rámci "výměny"), který jsem odeslala zpět na adresu prodejce. Prodejce s odstoupením nesouhlasí a žebřík mi poslal zpět, v současnosti jsem si ho ale nepřevzala a je na poště. V rámci řešení proběhla celá serie emailů. V rámci poradní linky dtest jsem případ řešila s p. M.
EMJ64 štafle 3,2m; EMJ 3,8m žebřík
vrácení peněz
|
Tweet |
Při koupi zboží na dálku má spotřebitel dle § 1829 odst. 1 písm. a) zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, 14 dnů od převzetí zboží nárok na to, aby u prodávajícího uplatnil možnost odstoupit od smlouvy bez udání důvodů.
V návaznosti na to má prodávající povinnost mu dle § 1832 odst. 1 občanského zákoníku vrátit do 14 dnů od tohoto odstoupení všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho na základě smlouvy přijal, stejným způsobem. Zákon připouští pozdržení platby jedině v případě, že spotřebitel ještě nevrátil zboží nebo neprokázal jeho odeslání. Pokud taková skutečnost nenastala, není důvod k pozdržení vrácení peněžních prostředků spotřebiteli. Spotřebiteli doporučujeme, aby si doklady prokazující odstoupení i odeslání zboží uschoval.
Pokud prodávající nevrátí peněžní prostředky ve stanovené lhůtě, ocitá se v prodlení. Spotřebitel tak může požadovat úroky z prodlení dle § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.). Nevrácením částky v zákonné lhůtě se z ní stává bezdůvodné obohacení na straně prodávajícího, které je povinen dle § 2991 odst. 1 občanského zákoníku vydat spotřebiteli.
S ohledem na to, že odstoupení od smlouvy je jednostranným právním úkonem, není potřeba souhlas prodávajícího. Žebřík nespadá pod výjimky v § 1837 občanského zákoníku, kdy by nebylo možné odstoupit. Protože bylo zboží zakoupeno přes internet, jedná se o distanční smlouvu a dle popisu byla dodržena i 14denní lhůta na odstoupení - spotřebitel tak využil svého zákonného práva, což musí prodávající respektovat.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitelka využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.