Počet nahlášených stížností: | 1 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Byl mi prodán motocykl Benelli 502c Euro4, údajně nový s údajně plnohodnotnou klasickou 2-letou zárukou, prý platnou po celé republice v síti Benelli ČR kterékoliv pobočce(slibováno písemně v emailu). Ikdyž se jedná o dovoz z Německa, prý proto, že u nás už je pouze Euro5(někteří prodejci Benelli měli stále skladem doprodej i Euro4, ale v jiné barvě, to byl důvod nákupu u Harness s.r.o.). Stroj starší než bylo řečeno (tvrdili r.v.2021, ale je to minimálně 2020, třeba pneumatika je z roku 2019)
Ale Benelli CZ od tohoto stroje dává ruce pryč, cituji:
"Stroj jste nezakoupil u oficiálního dealera značky Benelli , ale jedná se o neoficiální dovoz motocyklu roku výroby 2020 .
Motocykl nemá žádnou záruku , není oficiálně registrován v síti Benelli , veškeré servisní nároky musíte řešit přímo s prodejcem , ale tento není nijak napojen na oficiální informační systém Benelli a tedy nemá správné informace a je velké riziko například v případě svolávacích kampaní …
Dále upozorňuji , že máte v jejich servisní knížce nesprávné údaje k motocyklu."
Toto je oficiální postoj české Benelli centrály, zastoupený Nevima Group s.r.o. a posléze i jiné pro mne nejbližší pobočky Benelli.
Záruční opravy a servisy tedy musím jezdit řešit pouze do Harness 160km daleko, přičemž jsem byl před prodejem přesvědčování o opaku.
Harness nekomunikuje, dostali ode mne po 13 dnech od koupě 2x zprávu o reklamaci včetně vyplněného formuláře, ale nereagují.
Nemožnost svobodně servisovat stroj v jiné pobočce Benelli a stroj bez záruky vnímám jako hrubou vadu zboží, pro kterou byl původně kupován a uvedení v omyl prodejcem.
Motocykl je nepoužíván v garáži, nepřihlášen. Čekám na vyřízení reklamace. Stroj vykazuje i jiné nedostatky/vady. Požaduji vrácení peněz zpět.
Motocykl Benelli 502c
Vrácení peněz zpět (protože plnohodnotnou záruku jako závadu asi nelze "opravit")
|
Tweet |
V uvedeném případě byla dle popisu porušena informační povinnost prodávajícího, který měl spotřebitele seznámit se stavem motocyklu. Protože o stavu motocyklu informoval nepravdivě, mohl by se spotřebitel odvolat i na to, že byl uveden v omyl, kdy by podle § 583 občanského zákoníku bylo právní jednání (smlouva) neplatné. Strany by si poté vrátily, co si plnily a na závazek by se hledělo, jako by nikdy nevznikl.
Spotřebitel může samozřejmě uplatnit i reklamaci, nicméně si nejsme jistí, nakolik je to v uvedeném případě účelné. Výsledkem reklamace by však mohla být možnost odstoupení od smlouvy, čímž by spotřebitel své peníze zpět také získal.
Závěrem dodáváme, že vycházíme pouze z popisu spotřebitele, proto by bylo vhodné, aby se vyjádřila i společnost a uvedla na stížnost svůj pohled.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Spotřebitel nás prostřednictvím e-mailu kontaktoval s žádostí o doplnění své stížnosti. Níže jeho citace:
"[...] Společnost Harness s.r.o. stále nekomunikuje a mně stojí v garáži zboží za 162 tisíc korun.
Prosím o zveřejnění další skutečnosti, vedoucí k oprávněnému odstupu od kupní smlouvy. A to sice citace paragrafu:
'Aby bylo na vozidlo nahlíženo jako na nové, nesmí u něj proběhnout žádná registrace v jiné zemi, tedy nesmí být vystaveny ani převozní značky. Pokud by se převozní značka objevila byť jen v C.O.C. listu, popřípadě faktuře, tak by na takové vozidlo bylo nahlíženo jako na ojeté.
Tento motocykl byl se značkami již přihlášen 16.11.2021 v Německu a mně byl prodán údajně jako NOVÝ za cenu nového stroje. Požaduji buď vrácení peněz nebo výraznou adekvátní slevu z ceny.
[...]"
Stížnost znovu přeřazujeme na společnost, aby měla možnost se ke stížnosti vyjádřit.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.