Počet nahlášených stížností: | 4 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Poslat sem něco na diagnostiku znamená připravit se na to, že o tu věc na půl roku přijdete. Mimo to, že v moment kdy jim to dáte jen na diagnostiku tak s vámi nikdo ani nemluví protože proč by se obtěžovali. E-mail jsem vždy musela poslat já aby se něco dělo. Podotýkám, že šlo jen o diagnostiku nikoli o servis to si nedovedu ani představit jak dlouho by trval. Za opravu čipu v hodnotě 299,- a konektoru v hodnotě 150,- si chtěli vzít 5 540kč . Absolutně nedoporučuji a vyhnout se obloukem raději. Byla sem na prodejně a snad se mi podaří získat zpět konzoli po více jak měsíci. 0/10
Diagnostika konzole
Omluva a navracení konzole. Upřímně se mi ani těch 600,- nechce platit protože komunikace z jejich strany neproběhla a nebýt moji iniciativy do teď o tom nic nevím.
|
Tweet |
V uvedeném případě záleží, zda se jednalo o diagnostiku v rámci reklamace, či mimo reklamaci.
Pokud by šlo o diagnostiku v rámci reklamačního řízení a podnikatel by nevyřídil reklamaci ve stanovené době (zásadně 30 dnů), jedná se o podstatné porušení smlouvy. Dle § 2002 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, má v takovém případě spotřebitel právo odstoupit od smlouvy. Podnikatel má po odstoupení povinnost vrátit spotřebiteli kupní cenu výrobku. Odstoupení od smlouvy lze oznámit kterékoliv pobočce podnikatele možnými prostředky komunikace, přičemž je nutné identifikovat kupní smlouvu, od které spotřebitel odstupuje.
V druhém případě, kdy by diagnostikou byla uzavřena nová smlouva (např. produkt koupený jinde apod.), je pouze na smluvních stranách jakou dobu si ujednají. V případě, že by však diagnostika trvala neúměrně dlouho (o čemž by zde šlo uvažovat), mohl by spotřebitel požadovat odstoupení od smlouvy nebo přiměřenou slevu.
Co se týká návrhu na cenu, nemůžeme hodnotit, zda byla přiměřená, neboť cena kusu je jednou, nikoliv jedinou částí ceny - jednalo by se spíše o technickou otázku jak náročná (časově i technicky) je tato oprava a poté by bylo možné přiměřenost ceny rozporovat.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitelka využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.