Společnost


ELGAS Energy, s.r.o.

Počet nahlášených stížností:312
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:14
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#57310Neoprávněný příkaz ke stržení zálohy na plyn

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

5 měsíců 19 dnů 15 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
30.04.2022, před 3 lety

Jarmila Machů

Znění stížnosti

V měsíci dubnu t.r. jste mi strhli zálohu na plyn 120 Kč. Nemám s vaší firmou žádnou smlouvu a proto je vaše inkaso nezákonné. Na poště mi sdělili, že mohu pouze zrušit svolení k inkasu a platit zálohy svému stávajícímu dodavateli plynu měsíčně mimo SIPO. Toto řešení je pro mně nepřijatelné. Žádám vás o sdělení, na základě čeho jste si dovolili zálohu v měsíci dubnu
inkasovat a samozřejmě také o neprodlené vrácení částky 120 Kč na můj účet. Jarmila Machů


Požadované řešení

Okamžité vrácení neoprávněně inkasované zálohy.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
5.5.2022 14:22, před 3 lety

Zadržuje-li podnikatel peněžní prostředky spotřebitele bez právního důvodu, jedná se o bezdůvodné obohacení. Kdo se bezdůvodně obohatil, je povinen získaný majetkový prospěch vrátit ochuzenému bezprostředně po výzvě. Pokud tak neučiní, ocitá se v prodlení a ochuzený má možnost navíc požadovat zákonný úrok z prodlení.

Jestliže si společnost skutečně strhla platbu, aniž by existoval jakýkoliv závazek, který by založil právní důvod pro inkaso, jednala protiprávně.

Spotřebitel může v případě potřeby kontaktovat také Energetický regulační úřad (kontakty zde: https://www.eru.cz/kontakty), který vykonává dozorovou činnost v oblasti energetiky.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
20.10.2022 14:40, před 2 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.