Počet nahlášených stížností: | 312 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 14 |
V měsíci dubnu t.r. jste mi strhli zálohu na plyn 120 Kč. Nemám s vaší firmou žádnou smlouvu a proto je vaše inkaso nezákonné. Na poště mi sdělili, že mohu pouze zrušit svolení k inkasu a platit zálohy svému stávajícímu dodavateli plynu měsíčně mimo SIPO. Toto řešení je pro mně nepřijatelné. Žádám vás o sdělení, na základě čeho jste si dovolili zálohu v měsíci dubnu
inkasovat a samozřejmě také o neprodlené vrácení částky 120 Kč na můj účet. Jarmila Machů
Okamžité vrácení neoprávněně inkasované zálohy.
|
Tweet |
Zadržuje-li podnikatel peněžní prostředky spotřebitele bez právního důvodu, jedná se o bezdůvodné obohacení. Kdo se bezdůvodně obohatil, je povinen získaný majetkový prospěch vrátit ochuzenému bezprostředně po výzvě. Pokud tak neučiní, ocitá se v prodlení a ochuzený má možnost navíc požadovat zákonný úrok z prodlení.
Jestliže si společnost skutečně strhla platbu, aniž by existoval jakýkoliv závazek, který by založil právní důvod pro inkaso, jednala protiprávně.
Spotřebitel může v případě potřeby kontaktovat také Energetický regulační úřad (kontakty zde: https://www.eru.cz/kontakty), který vykonává dozorovou činnost v oblasti energetiky.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.