Počet nahlášených stížností: | 710 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 21 |
Dobrý den,
auto jsem koupil 14.04.2022, v sobotu 16.4.2022 po ujetí cca 250 km mi začala svítit kontrolka motoru, následně jsem po velikonočních svátcích 20.04.2022 zavezl auto do neautorizovaného servisu https://www.sps-dopravni.cz kde jsem již nechal opravovat svých předchozích 5 vozů.
Auto jsem nechal odborně prověřit v jakém je stavu, načež mi servis dne 22.04.2022 podal písemnou zprávu že jsou strženy všechny šrouby a závity na nábojích předních kol, dále pak zadních bubnů a že auto není schopné provozu a nedoporučují s ním do provedení opravy jezdit. Tudíž jsem dosud nemohl provést registrační kontrolu vozu z důvodu ohrožení svého zdraví a možného poškození vozu.
Servis se dále domnívá, že prodejce pravděpodobně vyměnil disky včetně pneumatik, jelikož na autě staří 5 let jsou pneumatiky staré více jak 7 let a plechové disky jsou velmi zkorodované. Tím pádem o tomto mechanickém poškození měl prodejce před prodejem vědět, informovat mě a v první řadě jej prověřit. Při prodeji jsem nedostal od prodejce protokol o stavu vozu a tudíž ani nepodepsal.
Osobně jsem hned dne 22.04.2022 podal u prodávajícího reklamaci a dne 26.04.2022 jsem dodal doplňující fotky poškozených dílů a objednávkový list na práci servisu, fakturu za nové náhradní díly. Dne 29.04.2022 jsem se dozvěděl od operátora zákaznické linky, potažmo od reklamačního referenta že mi zamítají proplatit opravu a že mi nabízejí kompenzaci 3000,- Kč, což mi samozřejmě nenahrazuje provedení celé opravy servisem.
Aktuálně čekám na písemné oficiální vyjádření prodejce k podané reklamaci, které mi má přijít během následujících dní.
Dacia Logan II. mcv, rok výr. 2017
Uhrazení celé opravy včetně práce a materiálu dle již předložených objednávek a faktur, které jsou přílohou reklamace v celkové výši 8861,92 Kč s DPH.
|
Tweet |
Při koupi ojetého vozidla platí, že spotřebitel nemůže reklamovat zboží pro vady odpovídající míře používání nebo opotřebení, kterou věc měla při převzetí kupujícím podle § 2167 písm. c) zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Ale i v tomto případě musí vozidlo vykazovat takové vlastnosti, které si smluvní strany sjednaly.
U ojetých automobilů hraje velkou roli při posuzování odpovědnosti za vady obsah smlouvy. Prodávající totiž neodpovídá za vady, na které kupujícího před uzavřením smlouvy prokazatelně upozornil. Také se záruka nevztahuje na vady, které odpovídají opotřebení automobilu vzhledem k jeho stáří či míře používání předchozím vlastníkem. Nelze však do smlouvy uvést velký výčet vad, kterými by snad vozidlo mohlo trpět, a pak tvrdit, že kupující byl na vady upozorněn. Musí se jednat o konkrétní vady a o jejich přítomnosti musí být kupující poučen.
Jestliže nebyl vyhotoven předávací protokol a kupující jej nepodepsal, prodávající nejspíše nebude schopen prokázat, že spotřebitele o vadách poučil.
Pokud by se jednalo o skrytou vadu, na kterou nebyl spotřebitel řádně upozorněn, pak by v takovém případě dovození odpovědnosti za vadu bylo možné.
Při uplatnění reklamace použité věci může spotřebitel žádat odstranění vady opravou. Není-li to však možné, může spotřebitel od kupní smlouvy odstoupit. Místo těchto uvedených způsobů nápravy může spotřebitel také požadovat přiměřenou slevu. Nabízené 3000 Kč však dle popisu nejsou pro spotřebitele přiměřené, neboť za opravu zaplatí několikanásobek nabízené slevy.
Pokud by došlo k situaci, že autobazar reklamaci zamítne jako neoprávněnou, doporučujeme obrátit se na advokáta, který by mohl uzavřenou smlouvu prostudovat a zaslat autobazaru výzvu, v níž bude rozporovat vyřízení reklamace. Seznam advokátů je dostupný na stránkách www.dtest.cz/advokati.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Vážený pane Berane,
mám informaci, že se kolegové Vaší reklamací znovu zabývali. Reklamace byla tedy znovu posouzena a já věřím, že jste o novém výsledku byl kolegy již informován. Dejte pak prosím vědět, jak jste byl spokojený.
Děkuji, Jitka Míková, AAA AUTO
Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Spotřebitel již nevyužil možnosti na vývoj případu reagovat, stížnost proto uzavíráme.