Počet nahlášených stížností: | 43 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
26.10.jsem si objednala krizaly zaplatila 300kc a do dnešního dne zboží neobdrzela.Pan Tomas Riha již nemá na stránkách ani telefon na který se stejně nedalo dovolat neboť tam byl vždy zaznamnik.Dekuji za pomoc takových lidi bude asi hodně kteří jen zaplatili a nic neobdrzeli.
Vraceni penez
|
Tweet |
Internetové stránky podnikatele jsou nedostupné, nelze tedy zjistit jeho identifikační údaje. Jediné dostupné informace jsou o držiteli domény: https://www.dtest.cz/eshopy. Jména se dle dostupných informací shodují, ale pod těmito údaji není zapsána osoba v živnostenském rejstříku. Může se tedy jednat o osobu, která nemá podnikatelské oprávnění nebo může být zapsána pod jiným sídlem.
Pohled ze soukromoprávní hlediska je následující. Kupní smlouva byla uzavřena a smluvní strany jsou zavázány si vzájemně plnit. Spotřebitel kupní cenu již uhradil, prodávající měl povinnost dodat zboží ve sjednané době. Nebyla-li doba sjednána, může spotřebitel požadovat dodání zboží ihned. Prodávající je poté povinen splnit bez zbytečného odkladu.
Protože postačí pokud spotřebitel poskytne dodatečnou lhůtu (po uplynutí sjednané lhůty nebo po uplynutí přiměřené doby po vyzvání k dodání, nebyla-li doba přesně ujednána) k plnění podnikateli i mlčky, může spotřebitel odstoupit z důvodu prodlení dle § 1978 občanského zákoníku. Odstoupením se smlouva od počátku ruší. Neodpovídá-li již prodávající na e-maily, komunikaci doporučujeme vést písemně, nejlépe doporučeně s dodejkou.
Je-li poškozených více a subjekt neměl v úmyslu zboží dodat, do úvahy může připadat i trestněprávní odpovědnost. Jde-li o tento případ, doporučujeme zvážit podání trestního oznámení. Situace může být posouzena i jako přestupek proti majetku.
Vzhledem k tomu, že se nám nepodařilo se subjektem navázat kontakt jsme nuceni stížnost uzavřít.