Počet nahlášených stížností: | 196 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 2 |
Zakoupil jsem benzínovou sekačku na prodejně v Přerově. Po jedné sezóně se začali ozivat skřípavé zvuky pojezdu, v zápětí po tom začali výrazně kolísat otáčky motoru a vycházet černý kouř z výfuku.
1. Reklamace- uznána s tím, že byl zanesený karburátor - provedeno čištění ultrazvukem.
Závada na pojezdu neuznaná.
Motoru stále kolísají otáčky.
2. Reklamace - neuznaná z důvodu zaneseného karburátoru (předávací technik sám uznal, že je zřejmě výrobní vada automatické regulace otáček, nebo sytiče.
3. Reklamace - neuznaná zatím pro mě z neznámého důvodu protože jsem ji ještě nevyzvedl.
Od první reklamace nebylo se sekačkou seceno a benzín nality servisním technikem, tudíž se vylučuje možnost, že bych tam nalil znečištění benzín.
Uznání záruky - oprava.
Nikoliv vrácení peněz formou poukázek na další zboží
|
Tweet |
Spotřebitel může uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží v době 24 měsíců od převzetí.
Pokud prodávající reklamaci zamítne a písemně odůvodní, ale spotřebiteli důvody zamítnutí nepřijdou příliš přiléhavé na tuto situaci, může se spotřebitel ještě před zahájením sporu obrátit na soudního znalce pro vypracování znaleckého posudku, kterým poté bude rozporovat odůvodnění zamítnuté reklamace. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací (viz rozhodnutí Krajského soudu v Hradci Králové sp. zn. 19 Co 470/2005). Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.
K požadovanému řešení uvádíme, že existuje tzv. hierarchie nároků - toto ustanovení chrání podnikatele před nepřiměřenými požadavky spotřebitelů u reklamací. Oprava je však zpravidla primárním nárokem kupujícího, přičemž často bývá i nejvýhodnějším řešením pro prodávajícího - v případě uznání reklamace by tedy oprava měla být přiměřeným nárokem.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.