Počet nahlášených stížností: | 51 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 1 |
Dne 27.7.2021 jsem zakoupil kraťasy v Olomoucké prodejně. V září roku 2021 jsem zjistil že jsou poškozené. Jelikož do obchodu to mám 50km tak jsem čekal na vhodnou příležitost abych zboží mohl vyreklamovat. To jsem učinil 25.3.2022
Již v obchodě byl prodavač nevrlí a tvrdil že to se nemohlo stát, že kraťasy jsou se stálobarevného materiálu, přitom v oblasti kapes a na horní straně stehen jsou vyšisované plochy. Podotýkám, že výrobek jsem pral dle návodu a tyto kraťasy jsem měl cca 3 x v pračce.
Vše jsem prodavači řekl, že se nevyplatí jet 50 km reklamovat zboží zvlášť, když bylo po sezóně.
Odpověď obchodu: Vaše reklamace v prodejně Sports direct v Olomouci je zamítnutá. Vadu je nutné reklamovat bez zbytečného odkladu, ne po půl roce od jejího objevení. Zboží si můžete vyzvednout na prodejně po dobu jednoho měsíce.
Kraťase UA Rival Cotton
Výměna zboží
|
Tweet |
Spotřebitel může uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží v době 24 měsíců od převzetí. Prvních 6 měsíců se navíc uplatní domněnka vadnosti u převzetí - prodávající musí prokázat, že zboží při převzetí spotřebitelem nebylo vadné.
Vady je však skutečně nutné reklamovat u prodávajícího bez zbytečného odkladu, což dle našeho názoru v uvedeném případě 6 měsíců není.
Pokud prodávající reklamaci zamítne a písemně odůvodní, ale spotřebiteli důvody zamítnutí nepřijdou příliš přiléhavé na tuto situaci, může se spotřebitel ještě před zahájením sporu obrátit na soudního znalce pro vypracování znaleckého posudku, kterým poté bude rozporovat odůvodnění zamítnuté reklamace. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací (viz rozhodnutí Krajského soudu v Hradci Králové sp. zn. 19 Co 470/2005). Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.