Počet nahlášených stížností: | 10 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Společnost PetGourmet za využití externí firmy - call centra, mě před časem kontaktovali s nabídkou granulí pro kočky. Hovor mám celý k dispozici. Na začátku hovoru profesionál call centra řekl větu, že mi chtějí poslat na zkoušku prémiové granule zdarma a pak začal nabízet různé věci za peníze. Na vše jsem v hovoru řekl, že za peníze nic nechci, pokud je to zdarma, tak klidně jo...nabízel mi různé možnosti a všechny byli za peníze. Nakonec to došlo pouze k zaslání vzorku granulí zdarma, a jen tak meziřečí bylo uvedeno, že je to za 129,- Kč. Když došlo k rekapitulaci nabídky, tak jsem nevyjádřil souhlas s touto nabídkou - nezaznělo ANO ani jiné jasné odsouhlasení. Když zazněl dotaz na odsouhlasení uchovávání a zpracování mých osobních údajů, opět jsem nedal souhlas - nezaznělo jasné ANO. Po čase mi přistál doma balíček, který přinesla pošta, byl zdarma, na balíku je napsáno Dobírka 0,00 Kč, a malým písmem na balíku je napsáno, že faktura/dodací list pod tímto štítkem. Když to rozděláte, tak na vás vypadne faktura na 129,-Kč.
Když jsem firmu kontaktoval, že jsem si nic neobjednal a že nic platit nechci, tak jsem neustále přesvědčován o tom, že jsem si to objednal při hovoru.
Jednání společnosti považuji za podvodné s cílem nachytat lidi nepřipravené a získat tak zákazníky a odběratele svých produktů. Protože tím, že jsem nadiktoval svoji adresu, tak jsem se prý stal členem jejich klubu...atd.
Další problém vnímám v jednání pracovníka call centra, který mluvil velmi nerozumitelně, rychle a pouze zdůrazňoval slova "Zdarma", "ANO?" - což mohu považovat za záměrné jednání s cílem získat souhlas s objednávkou.
Mohu odstoupit od smlouvy do 14 dnů, ale znamená to pro mě náklady za zaslání zásilky zpět, což nechci, a chci aby si zásilku odvezli zpět oni.
Co je také překvapivé, firma PetGourmet nemá ani běžné sídlo - pouze PO Box. Ani na stránkách nemá uvedené IČO...atd.
Pavel Kaplan
Petgourmet cat food superpremium Tuna and Chicken light
Zrušení členství v jejich klubu. Zrušení objednávky. Doprava zboží zpět na jejich náklady.
|
Tweet |
Kupující je povinen uhradit pouze cenu za zboží, které si od společnosti prokazatelně objednal. Záleží tedy na tom, zda objednávka byla učiněna. Pokud by tomu tak nebylo, jednalo by se o neobjednané plnění. V takovém případě dle § 1838 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, nemusí spotřebitel společnosti na své náklady nic vracet, ani jí o tom vyrozumět. Společnost by v případě sporu musela prokázat, že smlouva byla se spotřebitelem ohledně konkrétního produktu uzavřena a tento produkt byl ze strany společnosti opravdu zaslán.
Vzhledem k tomu, že si spotřebitel hovor nahrál, předpokládáme, že k souhlasu opravdu nedošlo a společnost tak nemá nárok na zaplacení jakékoliv částky. Jak je výše uvedeno, spotřebitel nemusí na své náklady ani nic vracet, jak by musel činit při odstoupení od smlouvy ve 14denní lhůtě podle § 1829 (což spotřebitel správně uvádí v popisu stížnosti).
Co se týká identifikace společnosti, je pravdou, že PetGourmet nemá IČ, nicméně v obchodních podmínkách společnosti (https://www.petgourmet.cz/vseobecne-obchodni-podminky/) je uvedena jako provozovatel e-shopu společnost Helvetia Direct Marketing s.r.o., IČO: 28400658.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Tato záležitost byla již klientem řešena na zákaznické lince společnosti. Byl mu zaslán záznam objednávky. Jelikož si nepřál další spolupráci, byly jeho údaje zabezpečeny proti dalšímu použití.
Jen upozorníme, že společnost nenese jméno PetGourmet. To je obchodní značka (stejně jako Helvetia Apotheke) a veškeré detaily o společnosti + odpovědi na nejčastější dotazy jsou na webu u obou zmíněných značek:
https://www.helvetia.cz/vseobecne-obchodni-podminky/
https://www.petgourmet.cz/vseobecne-obchodni-podminky/
A také doplníme, že P.O.box není nic neseriózního. Schránka slouží zákaznickému servisu ke snadnějšímu přístupu k písemným požadavkům zákazníků. Společnost má svou adresu dle OR.
Případ byl uzavřen již v květnu 2022, není třeba se mu zde dále věnovat.
Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Spotřebitel již nevyužil možnosti na vývoj případu reagovat, stížnost jsme proto nuceni uzavřít.