Společnost


O2 Czech Republic a.s.

Počet nahlášených stížností:1247
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:5
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

61%
39%
Toto skore je založeno na 342 stížnostech.

#57341postup reklamace

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

5 měsíců 18 dnů 4 hodiny

Detail stížnosti

Publikováno
02.05.2022, před 3 lety

Pavel Filoun

Znění stížnosti

Dobrý den , mám od o2 zakoupen Smart box, před měsícem a něco začal zlobit tak sem ho nechal reklamovat na pobočce v hostivaři, po vrácení z reklamace se nenašla chyba tudíž router vrátily, po týdnu jsem tam jel znovu pak se zas vrátil stím že se chyba neprojevila ale přehráli software, naposled reklamace proběhla úspěšně stím že vymněnily napájecí kabel. Už u poslední reklamace jsem chtěl vymněnit kus za kus nebo odstoupit od smlouvy. zařízení pořád vykazuje chybi dodával sem i fotky i výsledek měření od cetinu. a pobočka v hostivaři nechce o výměně nebo odstoupení od smlouvy ani slyšet dokud jim servis nenapíše že zařízení lze vymněnit.já jako kupující sem uzavřel kupní smlouvy s o2 tudíž nechápu proč do toho má co řečnit nějaký servis.?! zařízení jsem za dobu co ho mám již 5x reklamoval a již nechci znovu vynakládat finance na ježdění a reklamování když mám jasné důkazy že zařízení nefunguje. servis se kterým sem mluvil to testuje v řádu hodin ne dní jako my doma( odfláknutá práce). Udělal sem vše abych doložil jak zařízení zlobí (fotky, screeny,fotky,měření cetinu) a i tak je to málo nap rokázání vadného zboží!!
Rád bych touto formou nějak zjistil způsob postupu od O2 abych věc dokončil bez bytečností okolo dalšího zkoušení a další reklamace.

Rád bych poukázal na postup lidí v Hostivaři že jsou hrubý a sprostí a nelze se snimi kloudně domluvit. jeden pán mi dokonce položil telefon při diskuzi ohledně poslední reklamace.


Produkt

o2 smart box reklamace


Požadované řešení

vyřešení reklamace kloudným způsobem a dohodnutí postupu co dál bez nutnosti vynakládat další mé prostředky na dořešení případu !...


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
12.5.2022 11:34, před 3 lety

Spotřebitel může uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží v době 24 měsíců od převzetí.

Společnost má patrně uzavřenou smlouvu s daným servisem - společnosti se často spoléhají na externí specialisty, neboť vyřizování reklamací interně by znamenalo vyšší náklady. To však společnost nezprošťuje reklamaci vyřídit řádně a včas. Spotřebitel může "řádnost" reklamace rozporovat znaleckým posudkem.

Pokud prodávající reklamaci zamítne a písemně odůvodní, ale spotřebiteli důvody zamítnutí nepřijdou příliš přiléhavé na tuto situaci, může se spotřebitel ještě před zahájením sporu obrátit na soudního znalce pro vypracování znaleckého posudku, kterým poté bude rozporovat odůvodnění zamítnuté reklamace. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací (viz rozhodnutí Krajského soudu v Hradci Králové sp. zn. 19 Co 470/2005). Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.


Zároveň považujeme za vhodné doplnit informace ohledně opakované vady zboží (to však v případě úspěchu u znalce nebude mít vliv, neboť spotřebitel bude moci odstoupit z výše uvedeného důvodu):
Pokud zboží nelze řádně používat v důsledku opakovaného výskytu vady po opravě nebo má-li zboží větší počet vad, pak má kupující právo na dodání nové věci bez vad, výměnu součásti věci, jakož i na odstoupení od kupní smlouvy.

O větší počet vad se jedná v případě, kdy se na zboží vyskytují alespoň tři vady současně, přičemž každá z nich musí bránit řádnému užívání věci, nebo pokud se na zboží postupně vyskytnou čtyři různé odstranitelné vady. O opětovném vyskytnutí vady po opravě mluvíme tehdy, jestliže se na zboží objeví stejná vada, která byla v rámci uznané reklamace již dvakrát opravována. Při třetí reklamaci stejné vady lze tedy vznést nárok na odstoupení. Ale i v tomto případě se jedná o reklamační řízení a prodávající může oprávněnost reklamace posoudit, vyžaduje-li to povaha vady. Charakterem stejné vady se zabýval Nejvyšší soud (sp. zn. 33 Cdo 2979/2012). Dle jeho rozhodnutí lze o stejné vadě hovořit za situace, kdy se vada projevuje stejně ve vlastnostech věci.


Závěrem k chování zaměstnanců:
Chování zaměstnanců nepodléhá přímo právním normám. Mezilidské vztahy se řídí zejména zásadami slušnosti. Pracovník jedná za společnost, která by měla mít zájem na jeho vhodném chování k zákazníkům, lze se tedy setkat i s různými kodexy, které zaměstnavatelé vypracovávají pro své zaměstnance. Vzhledem k výše uvedenému je vhodné se stížnostmi směřujícími pouze na chování zaměstnanců obrátit přímo na jejich nadřízené.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
12.5.2022 17:16, před 3 lety

Dobrý den,

děkuji za zprávu.
Váš popis přesně odpovídá nastavenému procesu odstoupení od smlouvy. Odstoupit jde v případě tří uznaných reklamací stejné vady nebo čtyř uznaných reklamací různých vad. Důležité je právě slovo "uznaných", jelikož se neoprávněné reklamace k tomuti počtu nevztahují. Zároveň sami na pobočce nemáme možnost posoudit rozsah závady, tohle je vždy nutné nechat posoudit servisní středisko, kam reklamované zboží vždy k reklamaci odesíláme.

V případě, že zařízení nefunguje tak, jak má a naši technici doporučují jeho reklamaci, můžu vám jedině doporučit opětovnou návštěvu pobočky, kde doporučíme další postup.

S pozdravem

Miroslav Trčka
Guru pro Social Media, O2

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
13.5.2022 08:40, před 3 lety


Pavel Filoun

Dobrý den tudíž mi chcete tvrdit že, s routrem který nefunguje budu chodit pořád na reklamaci? dokud si někdo v servisu nesedne na zadek a nezkontroluje to pořádně?!! mám fotky nefunkčnosti smart boxu, dokládal sem i protokol od cetinu že není vada na lince ale ve smart boxu, 4x už sem tam musel jet a řešit to, stojí to ježdění čas a peníze a ted díky lidem na hostivaři i nervy, trochu bych polemizoval zda je v zákone to vaše slovíčko 'uznané' reklamace, nikdy dřív sem se stím nesetkal. reklamoval sem kde co a vždy po 3 reklamacích (i neuznaných at je po vašem) mi přístroj vymněnily. Navíc jak říkám já smlouvu podepsal s Vámi a ne se servisem!!!
kdyby alespon někdo přemýšlel při řešení reklamace tak ok, ale vypadá to že v dnešní době se višhcni řídi nařízením směrnicemi a ne tím co mu člověk říká. Takže nabídka tzv smíru a řešení z Vaší strany vážně neproběhne?! Případně mě kontaktujte napřímo a mohu Vám vše vysvětlit a doložit. a Vždy je krásné že půjčený router od O2 funguje parádně !! :D ale ten můj tady zlobí! :D

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
13.5.2022 12:20, před 3 lety

Děkuji za doplnění.
Uznání vady je upraveno v Zákoně § 2106 odst. 2, a § 2169 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník § 13, § 19 odst. 3 a § 24 odst. 7 písm. l) a x) zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele.
Kdyby se k tomu přistupovalo logikou, kterou zmiňujete, kdokoliv by mohl například přístrojem hodit o zem a reklamovat pro nefunkčnost. Po třech reklamacích by podle toho šlo odstoupit od smlouvy, což samozřejmě nedává smysl.
V případě, že byste chtěl přístup servisu zkontrolovat, budu rád, když mi na email pošlete reklamační protokoly spolu se sériovým číslem modem. Nechám to ověřit u kolegů. Kontakt na mě máte.

S pozdravem

Miroslav Trčka
Guru pro Social Media, O2

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
1.7.2022 13:51, před 3 lety

Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
18.7.2022 08:52, před 2 lety


Pavel Filoun

Bohužel komunikace s o2 neprobíhala podle rozumu, avšak problém vyřešen nestandartní cestou. Bohužel doba kdy se nad problémem přemýšlelo již asi pominula. Por¨¨roblém vyřešen i když ne za pomoci tohoto pána. Děkuju d testu.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
20.10.2022 15:49, před 2 lety

S ohledem na výše uvedená vyjádření stížnost uzavíráme s dosažením dohody. Děkujeme stranám za součinnost.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.