Počet nahlášených stížností: | 914 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 13 |
Od firmy STANDER jsem obdržel v prosinci 2021 první balíček zdarma. Obdržené zboží nesplňovalo představu z nabízejícího telefonátu, proto jsem se rozhodl zboží vrátit. Paní na telefonu zákaznického servisu 227 191 219, který se v mobilu jeví jako finanční služby, si vyžádala číslo faktury a číslo předplatného a ujistila mě, že všechno ruší a balíček nemám vracet. Přesto mi v březnu dorazil další balíček stejného zboží s fakturou na 999 CZK. Ihned jsem telefonicky se stejnou paní v zákaznickém servisu balíček zrušil. Paní se omluvila, že je chyba na jejich straně, že nemám balíček vracet a ujistila mě, že fakturu během telefonátu zrušila, že nic platit nemám a další zboží nedostanu. Požádal jsem o adresu, kam mám zboží vrátit. Sdělila mně, že bych měl zbytečné náklady a že si mám zboží ponechat jako omluvu od firmy. Na moji žádost o písemné potvrzení storna sdělila, že to nemůže zařídit.
V pátek 29. 4. mi přišla už jen upomínka k zaplacení faktury s poplatkem za prodlení 59 CZK v celkové výši 1058 CZK, bez dalšího zboží. Dnes marně na zákaznický servis volám, nikdo telefon nezvedá.
CBD oil a ApleCiderVinegar
Zajistit potvrzení storna faktury, o kterém jsem byl na zákaznickém servisu ujištěn. Upomínka přišla v pátek, dosud jsem ji neuhradil.
|
Tweet |
Pokud společnost spotřebiteli brání smlouvu zrušit, zkracuje tím spotřebitele na jeho právech a k takovému jednání se nepřihlíží a jde to k tíži společnosti. Pokud tedy společnost záměrně znemožňuje vypovězení smlouvy, nemůže se dožadovat toho, že právní vztah nebyl ze strany spotřebitele řádně ukončen.
Doporučujeme spotřebiteli prokazatelně kontaktovat společnost Stander Sp. z.o.o., ideálně doporučeným dopisem s dodejkou, na adrese Warszawa, Ursus, ul. Bodycha 87, 05-816 Reguły, Polsko. V případě sporu poté bude mít v ruce důkaz, že smlouvu opravdu vypověděl. Pokud spotřebitel odstoupení od smlouvy (nebo výpověď smlouvy) zašle prokazatelnou formou, stačí poté doložit odeslání dopisu a tím prokázat snahu o včasné a řádné vypovězení smlouvy.
Kupující je povinen uhradit pouze cenu za zboží, které si od společnosti prokazatelně objednal. Záleží tedy na tom, zda objednávka byla učiněna. Pokud by tomu tak nebylo, jednalo by se o neobjednané plnění. V takovém případě dle § 1838 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, nemusí spotřebitel společnosti na své náklady nic vracet, ani jí o tom vyrozumět. Kdyby prodávající dokázal, že spotřebitel zboží objednal, může se spotřebitel bránit (jak je zmíněno výše) zaslanou výpovědí.
Je taktéž vhodné zaslat žádost o odstranění osobních údajů z databáze, aby spotřebitel nemohl být v budoucnu kontaktován ze strany společnosti s dalšími nabídkami. Spotřebitel může písemně (nejlépe doporučeně s dodejkou) požadovat po společnosti vyřazení svých osobních údajů z databáze společnosti. Pokud totiž spotřebitel odejme společnosti souhlas se zpracováním osobních údajů, společnost je povinná to respektovat.
Vzhledem k tomu, že se jedná o zahraniční podnikatelský subjekt (se sídlem v Polsku), doporučujeme spotřebiteli, aby se v případě nevyřešení situace v mimosoudním řešení sporů, obrátil na Evropské spotřebitelské centrum působící při České obchodní inspekci například prostřednictvím internetových stránek www.evropskyspotrebitel.cz , které bezplatně, rychle a efektivně pomáhá spotřebitelům řešit spory s obchodníky z jiného členského státu EU, Islandu nebo Norska.
Kontakty na ESC ČR:
adresa: Štěpánská 15, 120 00 Praha 2
e-mail: esc@coi.cz
telefon: 296 366 155
www.evropskyspotrebitel.cz
Spotřebitel nás e-mailem požádal o možnost nahrát ke stížnosti přílohy. Z tohoto důvodu na něj stížnost přeřazujeme. Po nahrání příloh ho prosíme, aby stížnost přeřadil na společnost, aby mohla na stížnost reagovat. Děkujeme za součinnost.
Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Spotřebitel již nevyužil možnosti na vývoj případu reagovat, stížnost proto uzavíráme.
Spotřebitel nás po uzavření případu kontaktoval s tím, že společnost telefonicky slíbila ukončení zásilek a to i dodržela. Stížnost proto uzavíráme s dosažením dohody.