Společnost


AZ Retail s.r.o.

Počet nahlášených stížností:11
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:1
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

0%
100%
Toto skore je založeno na 4 stížnostech.

#57371Diskriminace zákazníka

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

5 měsíců 17 dnů 16 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
02.05.2022, před 3 lety

Rudolf Hruboň

Znění stížnosti

Společnost mi odmítla vyřídit objednávku a dodat zboží s tímto tvrzením:

"Nechci spolupracovat s nikým, kdo v česku šíří dezinformace a podporuje tím režim agresivní
válčící země. Karel"

Domnívám se, že se jedná o porušení zákona o ochraně spotřebitele, konkrétně § 6, kde je uvedeno, že „Prodávající nesmí při prodeji výrobků
nebo poskytování služeb spotřebitele diskriminovat.“


Požadované řešení

Obnovení možnosti nakupovat u této firmy


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
12.5.2022 12:52, před 3 lety

V souladu s ustanovením § 2 odst. 3 zákona 198/2009 Sb., antidiskriminační zákon, se přímou diskriminací rozumí takové jednání, včetně opomenutí, kdy se s jednou osobou zachází méně příznivě, než se zachází nebo zacházelo nebo by se zacházelo s jinou osobou ve srovnatelné situaci, a to z důvodu rasy, etnického původu, národnosti, pohlaví, sexuální orientace, věku, zdravotního postižení, náboženského vyznání, víry či světového názoru.

Nepřímou diskriminací se v souladu s ustanovením § 3 odst. 1 téhož zákona rozumí takové jednání nebo opomenutí, kdy na základě zdánlivě neutrálního ustanovení, kritéria nebo praxe je z některého z důvodů uvedených v § 2 odst. 3 osoba znevýhodněna oproti ostatním. Nepřímou diskriminací není, pokud toto ustanovení, kritérium nebo praxe je objektivně odůvodněno legitimním cílem a prostředky k jeho dosažení jsou přiměřené a nezbytné.

Dle ustanovení § 6 zákona č. 634/1995 Sb., o ochraně spotřebitele, prodávající nesmí při prodeji výrobků nebo poskytování služeb spotřebitele diskriminovat.

Je však na místě upozornit i spotřebitele, že "pokud by někdo veřejně (včetně demonstrací, prostoru internetu nebo sociálních sítí) vyjadřoval souhlas s útoky Ruské federace na Ukrajinu (akceptoval je či podporoval) nebo v této souvislosti vyjadřoval podporu nebo vychvaloval čelné představitele Ruské federace, mohl by za jistých podmínek čelit i trestněprávní odpovědnosti za trestný čin schvalování trestného činu podle § 365 trestního zákoníku, případně za trestný čin popírání, zpochybňování, schvalování a ospravedlňování genocidia podle § 405 trestního zákoníku." (převzato od Nejvyššího státního zastupitelství; dostupné zde: https://verejnazaloba.cz/nsz/informace-k-moznym-trestnepravnim-limitum-svobody-projevu-ve-vztahu-k-situaci-na-ukrajine/

Pokud má spotřebitel pocit, že byl zkrácen na svých právech, může se obrátit na Českou obchodní inspekci.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
12.9.2022 14:45, před 2 lety

Dobrý den. Čistě z lidského hlediska – překvapuje mě, že na toto máte žaludek. Ale to je Vaše svědomí. Z ryze právního hlediska – co jste si objednal, to jsem Vám dodal. Kde jste odstoupil od kupní smlouvy, tam jsem Vám vrátil peníze. Jinými slovy, nic Vám nedlužím. Více asi nemá smysl se tomu z mé strany vyjadřovat. Od dTestu jste vyjádření dostal a já se s ním plně ztotožňuji.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
14.9.2022 19:27, před 2 lety


Rudolf Hruboň

Dobrý den,

co dělám v mém soukromí, to je moje věc a nemá to žádnou souvislost s obchodním vztahem mezi námi, který tady řešíme. Měl byste si uvědomit, že jako podnikatel musíte dodržovat zákony, které se na podnikání vztahují, mimo jiné Zákon o ochraně spotřebitele, který zapovídá jakoukoliv diskriminaci spotřebitele, tzn. odmítání poskytnutí plnění, resp. služby pod záminkou, která nemá oporu v zákonech, které se na podnikání vztahují. Diskriminací je ve Vašem případě odmítnutí prodat mi zboží ve Vašem e-shopu s odůvodněním, které jste opakovaně uvedl. Na místě je také Vaše případná odpovědnost na základě porušení Antidiskriminačního zákona, který tady zmínil dTest.

Vaše tvrzení, že co jsem si objednal, to jste mi dodal, není pravda a Vy to musíte dobře vědět. Objednávky jsem stornoval z důvodu toho, že jste mi předem zaplacené zboží odmítli dodat a chtěl jsem vrátit peníze. Toto následovalo mimo jiné po několika urgencích z mé strany, protože jste přestali komunikovat. Ozvali jste se mi až po mé hrozbě, že na Vaši firmu podám trestní oznámení pro podvod a bezdůvodné obohacení.

Závěrem nezbývá než konstatovat, že si bohužel pletete podnikání s aktivismem. Kvůli nemožnosti se s Vámi rozumně domluvit jsem byl nucen záležitost předat k řešení České obchodní inspekci.

S pozdravem
Rudolf Hruboň

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
15.9.2022 16:08, před 2 lety

Dobrý den. Opakuji tedy ještě jednou. Nic Vám nedlužím. Objednávky, které jste si přál stornovat, jsem stornoval a peníze Vám vrátil. Žádný zákon nespecifikuje termín dodání, nemůže tedy být řeč o porušení zákona. Podat na mě udání je Vaše právo. Já si ale takto partnerský vztah nepředstavuji (ať už obchodní, nebo soukromý). Přeji hodně štěstí do budoucna, s takovým přístupem k Vašim dalším partnerům. Karel

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
15.9.2022 17:48, před 2 lety


Rudolf Hruboň

Dobrý den,

mně jde jen o to, abyste mi obnovil možnost nakupovat ve Vašem obchodě. Pokud budete souhlasit, podání na ČOI stáhnu a na celou záležitost můžeme zapomenout.

S pozdravem
Rudolf Hruboň

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
15.9.2022 18:05, před 2 lety

Dobrý den. A kdo Vám brání? Objednat přece můžete. Já jsem Vám jen dříve sdělil, že v žádném případě nebudu podporovat někoho, kdo jakkoliv podporuje teroristickou Ruskou federaci. To není aktivismus, to je lidská snaha udržet naší zemi svobodnou. Čtyřicet let okupace stačilo. Mimochodem, je zajímavé, jak se oháníte zákony, ale zveřejnit zde úryvek z naší soukromé komunikace, k čemuž jsem Vám nedal souhlas, Vám problém nedělá. Karel

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
15.9.2022 18:07, před 2 lety


Rudolf Hruboň

Dobrý den,

dobře, pošlu dnes zkušební objednávku a pokud bude standardně zpracována a zboží mi bude dodáno, stáhnu podání z ČOI.

S pozdravem
Rudolf Hruboň

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
20.10.2022 16:05, před 2 lety

S ohledem na výše uvedená vyjádření stížnost uzavíráme s dosažením dohody. Děkujeme stranám za součinnost.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.