Společnost


Stander Sp. z o.o.

Počet nahlášených stížností:921
Z toho za letošní rok:7
Stále v řešení:20
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#57372Upomínka na zaplacení zboží, které jsem si neobjednal

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

5 měsíců 10 dnů 15 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
02.05.2022, před 3 lety

František Šmejkal

Znění stížnosti

Dne 28.12.2021 mi přišel testovací balíček s produktem CBD and AppleCiderVinegar. Na faktuře byla nulová hodnota a informace, že je možno další zásilky zrušit do 21.1.2022.
Dne 30.12.2021 a 3.1.2022 podána žádost o zrušení přes web https://helpstander.eu/cz/b2/index.php. 3.1.2022 9:00 přišel ověřovací mail, že se ozvou co nejdříve. (Děkujeme za zprávu, ozveme se Vám co nejdříve.) Nikdo se ale neozval!
Dne 5.1.2022 15:24 jsem tedy volal na zákaznickou linku (tel. 227 191 219), kde mi to nikdo nezvedal. V 15:50 mi volala zpět pí. H. z tel. 296 508 379. Byl jsem informován o zrušení následné objednávky.
Dne 18. 3. 2022 dorazila další neobjednaná zásilka (faktura číslo 30009448).
Dne 21. 3. 2022 jsem tedy provedl oznámení na zákaznickém servisu (pí. JK), kde mi bylo oznámeno, že k zaslání došlo chybou ze strany skladu a faktura je zrušena. Balíček prý mám přijmout zdarma, jako omluvu.
Dne 29. 4. 2022 dorazila UPOMÍNKA na nezaplacenou částku zvednutou o poplatek z prodlení 59 Kč. Částka se tedy vyšplhala na 1058 Kč.
Balíček jsem si neobjednal, chyba na straně skladu byla přiznána, tak nechápu, proč přišla tato obtěžující upomínka!?


Produkt

CBD and AppleCiderVinegar


Požadované řešení

Zrušení poplatku za neobjednanou zásilku a výmaz osobních údajů z databáze této společnosti.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
3.5.2022 07:18, před 3 lety

Pokud společnost spotřebiteli brání smlouvu zrušit, zkracuje tím spotřebitele na jeho právech a k takovému jednání se nepřihlíží a jde to k tíži společnosti. Pokud tedy společnost záměrně znemožňuje vypovězení smlouvy, nemůže se dožadovat toho, že právní vztah nebyl ze strany spotřebitele řádně ukončen.

Doporučujeme spotřebiteli prokazatelně kontaktovat společnost Stander Sp. z.o.o., ideálně doporučeným dopisem s dodejkou, na adrese Warszawa, Ursus, ul. Bodycha 87, 05-816 Reguły, Polsko. V případě sporu poté bude mít v ruce důkaz, že smlouvu opravdu vypověděl. Pokud spotřebitel odstoupení od smlouvy (nebo výpověď smlouvy) zašle prokazatelnou formou, stačí poté doložit odeslání dopisu a tím prokázat snahu o včasné a řádné vypovězení smlouvy.

Kupující je povinen uhradit pouze cenu za zboží, které si od společnosti prokazatelně objednal. Záleží tedy na tom, zda objednávka byla učiněna. Pokud by tomu tak nebylo, jednalo by se o neobjednané plnění. V takovém případě dle § 1838 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, nemusí spotřebitel společnosti na své náklady nic vracet, ani jí o tom vyrozumět. Kdyby prodávající dokázal, že spotřebitel zboží objednal, může se spotřebitel bránit (jak je zmíněno výše) zaslanou výpovědí.

Je taktéž vhodné zaslat žádost o odstranění osobních údajů z databáze, aby spotřebitel nemohl být v budoucnu kontaktován ze strany společnosti s dalšími nabídkami. Spotřebitel může písemně (nejlépe doporučeně s dodejkou) požadovat po společnosti vyřazení svých osobních údajů z databáze společnosti. Pokud totiž spotřebitel odejme společnosti souhlas se zpracováním osobních údajů, společnost je povinná to respektovat.

Vzhledem k tomu, že se jedná o zahraniční podnikatelský subjekt (se sídlem v Polsku), doporučujeme spotřebiteli, aby se v případě nevyřešení situace v mimosoudním řešení sporů, obrátil na Evropské spotřebitelské centrum působící při České obchodní inspekci například prostřednictvím internetových stránek www.evropskyspotrebitel.cz , které bezplatně, rychle a efektivně pomáhá spotřebitelům řešit spory s obchodníky z jiného členského státu EU, Islandu nebo Norska.

Kontakty na ESC ČR:
adresa: Štěpánská 15, 120 00 Praha 2
e-mail: esc@coi.cz
telefon: 296 366 155
www.evropskyspotrebitel.cz

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
13.10.2022 14:42, před 2 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.