Počet nahlášených stížností: | 56 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den zakoupila jsem dvě vstupenky v hodnotě 2980.-kč na portálu Ticketlive dne 8.1.2020 v ceně 3000,- Kč 20.-kč poplatek za elektronickou platbu. V čase covidu byla akce zrušena dne 10.3.2020 a oznámeno, že intenzivně pracují na dalším postupu a stanoví náhradní termín nebo refundují vstupné. Dne 24.3. potvrdil Ticketlive definitivní zrušení s tím, že bude stanoven postup vrácení peněz.Žádala jsem o vrácení peněz a bylo mi oznámeno že koncert se předpokládá přesunout na leden 2021 a o vrácení vstupného již nepadla žádná zmínka.Vyplacení jsem opakovaně urgovala.V roce 2021 se vytratila celá záležitost i ze stránek TicketLive. Reagovali vždy stejně jako typické výmluvy dlužníků a ignorování.Ticket portal se ohání tím že změny termínů či způsoby refundace nespadají do našich kompetencí, jelikož nejsme pořadatel události která je II&ME LTD Braunerova 563/7, Praha 8 - Libeň, 180 00, IČ:03868397, DIČ:CZ03868397 zast. p. V. ale já platila vstupenky TicketLive a ta je spoluodpovědná za zadržování uhrazené částky 2980,- Kč a to již po dobu více než dvou let!Na slovensku vraceli peníze za vstupenky již dávno a česká arogance nezná mezí.Nevím, jak celou věc řešit, děkuji za pomoc! S pozdravem Naděžda A. Doňková
Žádám o vrácení částky za vstupenky v ceně 2980.-kč
|
Tweet |
Pokud byl z důvodu pandemie COVID-19 zrušen koncert před 13. květnem 2020, má pořadatel dané kulturní akce povinnost vydat spotřebiteli peněžní prostředky. Pořadatel kulturní akce nemá možnost vnutit spotřebiteli bez jeho souhlasu voucher.
Zákon č. 247/2020 Sb., o některých opatřeních ke zmírnění dopadů epidemie koronaviru označovaného jako SARS CoV-2 na oblast kulturních akcí, se na danou problematiku neuplatní. Byl totiž přijat až 13. května 2020, a proto se uplatní jen na kulturní akce s plánovaným datem pořádání v termínu od 13. května 2020 do 30. září 2021. Kulturní akce zmíněná ve stížnosti přitom byla zrušena už v březnu roku 2020.
Jelikož je pořadatel kulturní akce ve výrazném prodlení, může spotřebitel využít zaslání tzv. předžalobní výzvy. Ta nezavazuje k podání žaloby, má však pro spotřebitele příznivé následky v případě, kdy se rozhodne spor řešit soudní cestou. Více o předžalobní výzvě najdete na https://www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.
Jelikož jde podle našeho názoru o příklad neoprávněného zadržování peněžních prostředků (dle toho, jak je případ popsán spotřebitelem), je rovněž na zvážení spotřebitele, zda neoslovit advokáta (www.dtest.cz/advokati) a nepodniknout v celé věci právně relevantní kroky i jeho prostřednictvím (podání žaloby k civilnímu soudu). Nejde totiž o malé částky.
Kromě částky samotné lze žádat i zákonný úrok z prodlení.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost (kromě výše uvedené soudní moderace) obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitelka využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.