Počet nahlášených stížností: | 342 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 1 |
Dne 4.3.2022 jsem našla na stránkách reality.cz dům v Mikulovicích na vyhlášenou dražbu, abych se dozvěděla více informací měla jsem se registrovat na jejich webových stránkách. Domnívala jsem se že poplatek 6000,- Kč je platný pouze kdy se do nějaké dražby připojím, a ne že se jedná o poplatek za registraci. Tak jsem se registrovala ale o tomto domě nebyla na webových stránkách ani zmínka a tak jsem toho dne ještě napsala e-mail že bych měla zájem o více informací o dané nemovitosti. Samozřejmě jen automatické e-maily a bez odpovědi. Dnes 3.5.2022 mi přišel e-mail ohledně zaplacení 6000,- kč s argumenty od právníka. Samozřejmě jsem se vyděsila a zaplatila. Moje chyba přiznávám. Začala jsem poté pátrat na internetu. Proto ještě dnes jsem odeslala odstupovací formulář a slušně poprosila o vrácení peněz. Prosím o vrácení poplatku.
Pouhá registrace a pak už bez odpovědi
Vrácení peněz zpět na daný účet, a vymazaní z jejich registru
|
Tweet |
Máme za to, že společnost Centrum aukcí.cz, s.r.o. (provozovatel portálu www.s-drazby.cz) neplní vůči spotřebitelům řádným způsobem svou informační povinnost o ceně [§ 1811 odst. 1, 2 písm. c) občanského zákoníku, dále také § 12 zákona o ochraně spotřebitele]. Ze smyslu a účelu zákona a z rozhodování Nejvyššího správního soudu plyne, že informace o ceně musí být spotřebiteli přístupná okamžitě bez toho, že by byl nucen činit jakýkoliv úkon směřující k jejímu zjištění. V řešené věci je spotřebitel nucen učinit úkony směřující ke zjištění ceny.
Z rozhodování Ústavního soudu, obecných soudů nebo České obchodní inspekce vyplývá, že v obchodních podmínkách (jimiž jsou zcela nepochybně v řešené věci i tzv. aukční podmínky, neboť nerozhoduje název, ale povaha dokumentu) není možné sjednat platně smluvní pokutu. Pokud není možné v obchodních podmínkách platně sjednat smluvní pokutu, tím spíš v nich není možné ujednat cenu. Tento zákaz je v řešené věci společností Centrum aukcí.cz s.r.o. porušován.
Nikdo, tím spíše podnikatel ve vztahu ke spotřebiteli, se nesmí na druhé straně dopouštět tzv. neúměrného zkrácení (§ 1793 občanského zákoníku). Neúměrné zkrácení znamená, že společností poskytnuté služby neodpovídají tomu, jakou částku spotřebitel zaplatil. Spočívá-li celé plnění společnosti v tom, že přepošle spotřebiteli veřejně dostupné údaje (přičemž totožnou službu poskytují konkurenti této společnosti zdarma), a následně za to inkasuje 6 000,- (nebo v jiných případech "jen" 5 000,-) Kč, jedná se podle našeho názoru o neúměrné zkrácení.
Předem upozorňujeme, že společnost se velice často zaštiťuje rozhodnutím Okresního soudu v Hradci Králové, které zní v její prospěch (a pochopitelně neuvádí rozsudek totožného soudu, který je v její neprospěch). K tomuto rozhodnutí závěrem doplníme, že jde o (i.) rozsudek soudu nejnižší možné instance, (ii.) závazný pro jeden konkrétní spor, (iii.) nezávazný pro společnost v jejím vztahu s jinými spotřebiteli, (iv.) založený na aplikaci nesprávné části právního předpisu a (v.) věcně rozporný s jinou judikaturou téhož soudu, přičemž tento odklon nebyl v odůvodnění k rozsudku vůbec nijak vysvětlen. Jinými slovy, společností zmiňovaný rozsudek nemusí spotřebitele vůbec zajímat.
V případě další právní konzultace může spotřebitel využít bezplatnou poradnu na čísle 299 149 009.
Mediální zpracování případu spotřebitel najde např. na
- https://www.seznamzpravy.cz/clanek/spolecnost-vyuziva-hlad-po-nemovitostech-nasla-trik-ktery-vas-pripravi-o-penize-174492
- https://www.ceskatelevize.cz/porady/1097429889-cerne-ovce/221452801080916/
Vzhledem k tomu, že spotřebitelka již cenu uhradila, ale dle popisu nedostala odpovídající protiplnění, mohlo by se ze strany podnikatele jednat o bezdůvodné obohacení. Zadržuje-li podnikatel peněžní prostředky spotřebitele bez právního důvodu, jedná se o bezdůvodné obohacení. Kdo se bezdůvodně obohatil, je povinen získaný majetkový prospěch vrátit ochuzenému bezprostředně po výzvě. Pokud tak neučiní, ocitá se v prodlení a ochuzený má možnost navíc požadovat zákonný úrok z prodlení.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Dobrý den,
níže několik odkazů na soudní rozhodnutí, kde soudy rozhodují o nároku na registrační poplatek, zkopírujte celý odkaz, nebo klikněte na odkazy: Ctrl + kliknutí.
Ano, je pravdou, že existuje i několik málo jednotek opačných rozhodnutí, ale nechápeme proč dTest neumí, nechce lidem říkat pravdu, nepochopitelné.
https://www.s-drazby.cz/drazba/1937/dalsi-vyhrane-rozsudky-dle-typu-soudnich-rozhodnuti---narok-na-poplatek-vznikl.html
https://www.s-drazby.cz/drazba/1877/23-okresnich-soudu-a-5-obvodnich-soudu-%E2%80%9Edalo%E2%80%9C-spolecnosti-centrum-aukcicz-za-pravdu.html
https://www.s-drazby.cz/drazba/1935/rozsudek-soudu-ve-prospech-s-drazbycz---aktivni-obrana-dluznika.html
https://www.s-drazby.cz/drazba/1936/dalsi-rozsudek-soudu-ve-prospech-s-drazbycz---aktivni-obrana-dluznika.html
Dobrý den, velice mě to mrzí. Bohužel musím nesouhlasit že se jedna o úměrnou částku. Jelikož jste chtěli po mě 6.000-, Kč.
Fakturace byla za:
Registrační poplatek na základě uzavřené Smlouvy o poskytnutí služeb v rámci insolvenčních nemovitostí– Systém S-drazb y.cz pro právnické a fyzické osoby – poskytnutí informací k Vámi vybranému insolvenčnímu řízení nemovitosti, využití e-mai lové podpory a souvisejících služeb, včetně zaslaných dokumentů: insolvenční vyhláška, Znalecký posudek, potřebné infor mace k účasti ve vybrané insolvenci
Fakturace celkem Kč 6 000,00
Za mě to je nepřiměřená částka. 4.3.2022 10:31 jsem Vám psala e-mail:
Dobrý den,
Viděla jsem na inzerci dům v Širokým Brodě 70. Na daných stránkách ale není žádná informace o daném domě a kdy bude dražba. Zda je možné ten dům nejdříve vidět. Nejlepší by bylo mne kontaktovat na 721 00 24 29.
Děkuji
S pozdravem
Michaela Štefaníková
Dne 8.3.2022 v 8:44mi přišel od Vás e-mail.
Dobrý den,
v tomto případě se nejedná o dražbu, ale možný prodej v rámci insolvenčního řízení. Naše společnost poskytuje zpoplatněné informace ohledně prodeje nemovitostí v insolvenčních řízeních. Pokud budete mít zájem o bližší informace, zašleme Vám další instrukce včetně podmínek poskytnutí informací.
--
S přáním pěkného dne a také výhodných nákupů z aukcí, exekucí a insolvencí
Tým S-drazby.cz - aukce nemovitostí, informace k exekučním dražbám, zastupování | aukce@s-drazby.cz | +420227272772 |
www.s-drazby.cz Centrum aukcí.cz s.r.o.
Piletická 486, 503 41 Hradec Králové
Na tento e-mail jsem již nereagovala a nesouhlasila jsem s posláním dokumentům.
4.3.2020 v 9:41
Jste mi už poslali e-mail s informacemi o dané nemovitosti:
Dobrý den,
níže Vám v emailu zasíláme slíbený přístup k informacím v rámci konkrétního insolvenčního řízení. Dále si Vám dovolujeme vypsat první část několika důležitých rad a tipů, viz níže.
https://isir.justice.cz/isir/ueu/evidence_upadcu_detail.do?id=AA99B12A4D0C0AEEE05333F21FACFEAB
Můžeme Vás v celém procesu zastoupit a vše „zrealizovat“ za Vás, popř. si můžete vše na základě informací, které Vám zajistí naše služba, obstarat sami, pokud o tuto službu máte zájem, napište nám na tento email.
Pro orientaci v konkrétním insolvenčním řízení, ke kterému Vám byl zaslán odkaz, můžete využít tipy a rady viz níže:
SOUPIS MAJETKOVÉ PODSTATY: tento soupis obsahuje veškerý dlužníkův majetek, včetně nemovitosti, kde by mělo být též uvedeno ocenění majetku. Ocenění může být provedeno dle znaleckého odhadu, příp. odhadu insolvenčního správce, vždy však doporučujeme si nabídkovou cenu stanovit dle svých zjištění, zohlednění vlastních možností pro nákup nemovitosti. Insolvenční správce z výkonu své funkce by měl mít povinnost reflektovat na každou „seriózní“ nabídku kupní ceny a postoupit k posouzení účastníkům insolvenčního řízení. Z tohoto důvodu vyplývá, že by mohlo být výhodnější současně oslovit Vaší nabídkou kupní ceny i zajištěného věřitele, i správce. Tento postup Vám doporučujeme na základě ověřené praxe. Kontakty na zajištěné věřitele naleznete v SEZNAMU PŘIHLÁŠENÝCH POHLEDÁVEK. Kontakt na insolvenčního správce je uveden na hlavní straně v DETAILU INSOLVENČNÍHO ŘÍZENÍ. Při písemném kontaktu s účastníky insolvenčního řízení vždy uvádějte spisovou značku daného insolvenčního řízení, která je uvedena na hlavní straně v DETAILU INSOLVENČNÍHO ŘÍZENÍ.
O samotném zpeněžení, či nezpeněžení majetkové podstaty vždy rozhodují účastníci Insolvenčního řízení. Vzhledem k možným změnám ve vývoji insolvenčních řízení, nemusí vždy docházet ke zpeněžení majetkové podstaty.
V případě dalších dotazů, pište, jsme tu pro Vás, běžně reagujeme do 24hod, v ojedinělých případech, kdy je více dotazů, tak reagujeme do 48hod v pracovních dnech, mimo dovolené.
Děkujeme Vám a jsme s pozdravem
Tým S-dražby.cz
Dne 18.4.2022 mi přišla první výzva, dne 3.5.2022 mi přišla už vyhružnější výzva. Kde jsem se polekala a raději peníze zaplatila, abych se vyhnula a soudnímu řešení. Poté jsem Vám zaslala odstoupení od smlouvy na které jste již neodepsali. Akorát mi přišel od Vás e-mail že děkujete za uhrazení fakturu. Tento e-mail mi opravdu přišel spíše jako výsměch. 5.5.2022 jsem zaslala doporučený dopis, který dle sms zprávy od pošty, byl převzat. Na který nemám doteď žádnou odpověď. Chtěla bych se s Vámi normálně domluvit na vracení mé částky na daný účet a uzavřeli tento případ ke spokojenosti obou stran.
Dobry den, Vami podana zasilka
Doporucene psani s podacim cislem RR374934272CZ odeslana dne 5.5.,byla dne 9.5. dorucena prijemci.
Proto Vás žádám znovu žádám o vracení a vymazání z Vašeho registru.
V odůvodnění některých rozsudků, které se zabývají věcmi meritorně a jsou ve prospěch společnosti, zcela absentuje použití příslušné zákonné úpravy - tzn., že na věc není použita příslušná část občanského zákoníku. To je podle ustálené judikatury Ústavního soudu ČR důvod k (úspěšnému) napadnutí rozsudku ústavní stížností. Navíc rozsudky jsou v rozporu s tím, jak rozhodují jiné prvostupňové soudy.
O tom, že okresní soudy rozhodují tímto způsobem, vyrozumíme civilní úsek Ministerstva spravedlnosti ČR, předsedy okresních a krajských soudů i média.
Ztotožňujeme se s rozhodnutími okresních soudů uvedenými zde:
-https://timura.legal/clanky/detail/rozsudek-v-kauze-s-drazby
-https://miroslavahustakova.cz/s-drazby/
Stížnost přeřazujeme na společnost, aby mohla na vyjádření spotřebitelky reagovat.
Dobrý den,
ano, jak správně uvádí dTest soudy rozhodují různě, společnost má aktuálně ve svůj prospěch vydaných cca 70 (cca 50 EPR, cca 20 s nařízením jednání) pravomocných soudních rozhodnutí, že na REGISTRAČNÍ POPLATEK MÁ SPOLEČNOST NÁROK. Níže výběr několika soudních rozhodnutí, kdy se dlužník u soudu aktivně bránil a vznášel různé námitky, SOUD TYTO KONKRÉTNÍ NÁMITKY ZAMÍTL A ROZHODL 100% VE PROSPĚCH SPOLEČNOSTI. I když se v některých názorech společnost s dTestem neztotožňuje, chce společnost dTestu poděkovat, že jako jedno z mála médii dokázalo klientům přiznat skutečnost, že soudy rozhodují různě, tak jak to dTest prezentuje ve svém článku: https://www.dtest.cz/clanek-9541/muze-se-spotrebitel-spolehnout-na-ceske-soudy.
NEOCHOTA OSTATNÍCH MEDIÍ PŘIZNAT KLIENTŮM PRAVDU VEDE POUZE K TOMU, ŽE SPOLEČNOST MUSÍ TYTO INFORMACE SDĚLOVAT NEINFORMOVANÝM KLIENTŮM PROSTŘEDNICTVÍM ELEKTRONICKÉ POŠTY, COŽ MŮŽE ZATĚŽOVAT JAK KLIENTY TAK SPOLEČNOST. PROTO SPOLEČNOST JE RÁDA ZA ČÁSTEČNĚ OBJEKTIVNÍ INFORMOVÁNÍ ZE STRANY dTestu.
Níže zmiňovaná soudní rozhodnutí:
Okresní soud pro Prahu 5 (č.j. 28C 429/2021-148) DAL SPOLEČNOSTI CENTRUM AUKCI.CZ, s.r.o. ZA PRAVDU VE VĚCI NÁROKU NA REGISTRAČNÍ POPLATEK VE VÝŠI 5.000,-Kč A NEUZNAL TATO TVRZENÍ KLIENTA - DLUŽNÍKA:
Klientka nárok společnosti neuznávala. Uvedla, že poplatek za registraci požaduje společnost na základě klamavých podkladů. Klientka provedla registraci na internetových stránkách společnosti, při registraci ovšem nebyla nikde uvedena povinnost hradit registrační poplatek, stejně tak jako klientce nebyl znám text smlouvy. Společnost tak nesplnila své informační povinnosti vůči klientce jako spotřebiteli, konkrétně povinnost spotřebiteli jasně a srozumitelně sdělit cenu zboží nebo služby.
S ohledem na shora uvedený zjištěný skutkový stav dospěl soud k závěru, že mezi společností a klientkou byla uzavřena nepojmenovaná smlouva o poskytnutí služeb, kterou se společnost zavázala k zajištění obstarání příležitosti možnosti koupě dražené nemovitosti a klientka se zavázala uhradit společnosti registrační poplatek ve výši 5 000 Kč, a to do 90 dnů od uzavření smlouvy. Klientka smlouvu uzavřela prostým elektronickým podpisem formou registrace na internetovém portálu společnosti, soud má za to, že byl splněn požadavek dostatečné identifikace klientky.
Okresní soud v Uherském Hradišti (č.j. 14C 250/2021-79) DAL SPOLEČNOSTI CENTRUM AUKCI.CZ, s.r.o. ZA PRAVDU VE VĚCI NÁROKU NA REGISTRAČNÍ POPLATEK VE VÝŠI 5.000,-Kč A NEUZNAL TATO TVRZENÍ KLIENTA - DLUŽNÍKA:
Klient navrhl zamítnutí žaloby, neboť od dálkově uzavřené smlouvy řádně odstoupil, smlouva nesplňovala zákonné podmínky pro neuvedení odstoupení od smlouvy do 14 dnů,
Klient odstoupil od smlouvy dodatečně, až se o této možnosti dozvěděl, společnost těžila z nedostatečných znalostí práv druhé strany, přičemž účel smlouvy spočíval v získání finančních prostředků za veřejně dostupné informace, což nebylo ve smlouvě účelově uvedeno.
Dne 12.9.2019 vyhotovil klient Oznámení o odstoupení od smlouvy, kterým sděloval společnosti, že odstupuje od Smlouvy o poskytnutí služeb v rámci exekuční dražby, neboť smlouva byla sjednána podvodným způsobem odkazem na obchodní podmínky, které nebyly součástí smlouvy a nikde nebyla uvedena cena za uzavření smlouvy, absentovalo i zákonné ustanovení o odstoupení od dálkově uzavřené smlouvy ve lhůtě 14 dnů.
DĚKUJEME ZA ÚHRADU DLUŽNÉHO REGISTRAČNÍHO POPLATKU, PRO KLIENTY JE PRODLOUŽENA LHŮTA PRO VYUŽÍVÁNÍ SLUŽEB NA 1 ROK, JAK PRO EXEKUČNÍ, TAK INSOLVENČNÍ NEMOVITOSTI.
Dobrý den,
Byla bych moc rada kdyby se tento problém už uzavřel v můj prospěch. Jsem ochotna slevit a požadovat pouze částku ve výši 5.000,- Kč a brát tuto záležitost za uzavřenou. Tato již 5 měsíční událost mi ubírá energii. To že jste mi prodloužily lhůtu na Registrace o jeden rok. Již jsem Vás několikrát žádala abyste mě vyřadily z Vašeho registru. Jestli tak nebylo vykonáno tak Vás žádám o to znova. Na dopis o odstoupení od smlouvy který byl zaslán jak elektronicky tak na danou adresu mi nebylo doposud odpovězeno. Dopis byl dodán v pořádku. V příloze zasílám sms zprávu, s potvrzením o doručení dopisu.
Děkuji předem za kladné vyřízení
S pozdravem
Michaela Štefaníková
Děkujeme stranám za reakce.
V článku uvedeném společností Centrum aukcí.cz (https://www.dtest.cz/clanek-9541/muze-se-spotrebitel-spolehnout-na-ceske-soudy) mimo jiné uvádíme, že soudy, které se věcí zabývaly podrobně zpravidla rozhodly ve prospěch spotřebitele - domníváme se tedy, že společnost nemůže tvrdit, že na poplatek má nárok. Stále stojíme za svým názorem, že společnost na poplatek právo nemá (jak pro nedostatečné informování spotřebitele, tak pro neúměrné zkrácení, neboť za 5000/6000 Kč poskytuje pouze veřejně dostupné informace).
K uvedeným soudním rozhodnutím:
Společnost Centrum aukcí.cz uvádí, že bylo v její prospěch vydáno cca 50 EPR. EPR je elektronický platební rozkaz, přičemž k jeho vydání musí společnost prokázat svůj nárok, avšak spotřebitel o řízení není informován a nemůže se bránit. Po vydání EPR je pro spotřebitele nutné (v případě nesouhlasu) podat odpor v 15denní lhůtě, což mnoho spotřebitelů nejspíše neví. Z tohoto důvodu se domníváme, že spousta EPR je pravomocných, neboť spotřebitel nestihne zareagovat v dané lhůtě a následná obrana je velmi složitá, neboť se nárok považuje za uznaný. V případě podání odporu je poté nařízeno jednání, ve kterém se již spotřebitel může bránit "běžným" způsobem.
Více o problematice platebních rozkazů lze nalézt například zde: https://www.dtest.cz/clanek-9173/prisel-vam-od-soudu-platebni-rozkaz-jste-presvedceni-ze-nic-nedluzite-podejte-vcas-odpor či zde: https://justice.cz/obdrzel-jsem-platebni-rozkaz.
K rozhodnutím, kterými se společnost brání přikládáme citaci z našeho článku, který sama společnost zaslala (viz výše):
"Například Obvodnímu soudu pro Prahu 5, Okresnímu soudu Karlovy Vary či Okresnímu soudu Uherské Hradiště nevadilo, že spotřebitel dopředu neví, kolik vlastně za kliknutí na tlačítko „Registrovat se“ zaplatí. Spokojili se s tím, že informace je schovaná v obchodních podmínkách s odůvodněním, že si má spotřebitel přečíst obchodní podmínky. Jeden ze soudců dokonce na věc ani neaplikoval správnou právní úpravu, což je mimo jiné důvod pro podání ústavní stížnosti." (zdroj: www.dtest.cz/clanek-9541/muze-se-spotrebitel-spolehnout-na-ceske-soudy)
Stížnost nyní přeřazujeme na společnost, aby se mohla vyjádřit k požadavku spotřebitelky.
Dobrý den, nemůžeme souhlasit se zcela neodborným a účelovým tvrzením dTestu, tedy dle našeho názoru, minimálně v těchto bodech, kdy se dTest pasuje do role "světového soudu", opakovaně jsme dTest žádali o informaci, kde a jakým způsobem se dají nechat odborně posoudit názory dTestu, tak aby již konečně nějaká vyšší instance určila, opravdu odborně posoudila, zda dTest zde svým potencionálním klientům opravdu poskytuje odborné názory, popř. zda se nemůže jednat o klamání spotřebitele právě ze strany dTestu, minimálně v rámci některých vyjádření v této velmi zvláštní poradně, kdy dTest nejdříve více jak 14 měsíců tvrdí, že je ze strany společnost vše v pořádku, poté diametrálně svůj názor obrátí, aniž by toto dTest nějak zdůvodnil. V níže uvedených bodech dTest opravdu píše lidem "nesmysly", tedy z pohledu společnosti :
1. dTest si dovoluje znehodnocovat pravomocná rozhodnutí soudů, pokud se soudní rozhodnutí, kterých je více jak 70 ve prospěch společnosti, nehodí dTestu "do krámu", tak prostě dTest napíše, že soudy rozhodovaly "chybně", jak může obecně prospěšná společnost hodnotit závěry pravomocných soudních rozhodnutí, zejména pokud jich je více jak 70 ? Opravdu si dTest myslí, že desítky okresních soudů a soudy obvodní udělají všichni najednou nějaké chybné rozhodnutí, toto není statisticky prostě možné.
2. Dále je velmi zavádějící informace, že v rámci EPR není dlužník o řízení informován, co je to za nesmysl ? Jak si toto může dTest dovolit tvrdit ve veřejném prostoru, to si opravdu dTest myslí, že lidé nemají "mozek" ? Každý účastník sporu v rámci EPR má možnost se ve věci vyjádřit, proč dTest zde lidem tvrdí tyto nesmysly ? Logicky, pokud si dlužník nevyzvedne soudní obsílku v místě bydliště, tak je to pouze jeho problém a ne problém společnosti.
3. Proč dTest nenapíše pravdu o vydávání EPR zejména v souvislosti s Ústavní judikaturou: I. ÚS 988/12 ze dne 25.7.2012, která se k problematice dokazování skutkových tvrzení při vydávání EPR vyjadřuje, popř. na judikaturu Nejvyššího soudu ČR ze dne 1.3.2011, sp. zn. 32 Cdo 1507/ 2010, která řeší stejnou problematiku a to za jakých okolností (doložení důkazního tvrzení, doložení skutkového tvrzení) je soud oprávněn vydat EPR, kdy právě posouzení těchto případů musí být provedeno pečlivěji než u soudních řízení, kde je osobní jednání nařízeno? Proč dTest neinformuje v rámci této poradny opravdu objektivně ? Může vůbec dTest informovat objektivně, když jeho činnost je placena ze státních dotací ?
4. Proč dTest nerozebere pro širokou veřejnost, jakým způsobem vznikl rozsudek OS Bruntál, že společnosti nebyl dán prostor pro vyjádření, zamítnutá omluvenka s tím, že došla na soud až po jednání, když prokazatelné doručení bylo den předem, jak je možné že ČT před začátkem soudního jednání mohla za určitých podmínek ovlivnit svou účastí soudní rozhodnutí, jak může soudce před jednáním komunikovat se zástupcem veřejnoprávní TV a být ovlivněn zkreslenou reportáží, nejedná se o podjatost ? Jak může zástupce protistrany soudu přímo při jednání tvrdit, ať si soud uvědomí, že se jedná o první rozhodnutí ve věci, precedens, který je důležitý pro další rozhodování, jak může soud v rámci jednání komunikovat s reportérkou TV jako s veřejností, přijde to dTestu normální? Může si dTest pustit záznam z tohoto "férového" soudního sporu a zde uvést svůj "odborný" názor na výše uvedené skutečnosti? Ví vůbec dTest o tom, jaké je zdůvodnění tohoto "férového" soudního rozsudku...že společnosti se nepodařilo doložit smlouvu....protože společnost nedostala prostor....a proti tomuto "férovému" rozsudku má společnost 70 jiných pravomocných soudních rozhodnutí ve svůj prospěch, že na registrační poplatek má 100% nárok.....ale dTest napíše v této poradně, že rozsudek OS Bruntál je úplně v pořádku a ostatních 70 rozsudků a soudních rozhodnutí je úplně špatně, každý normálně uvažující člověk, ať si udělá obrázek sám....
5. Společnost poskytuje pouze veřejně dostupné informace.....opět zhodnocení jako z "vesmíru", kdo asi tyto veřejně dostupné informace vyhledá, zpracuje pro své klienty a kdo zaplatí velmi drahou inzerci, od koho se klienti dozví informace o exekučních a insolvenčních nemovitostech ? Dokáže si toto dTest vůbec představit, o jakou se jedná náročnost ?
6. Poplatek se platí za kliknutí na registraci....opět nesmysl, za kliknutí na registraci se poplatek neplatí, platí se za obdržení služby, společnost má i služby, které nejsou podmíněny registračním poplatkem i když klient klikne na registrovat se.
OPĚTOVNĚ PROSÍME, ŽÁDÁME DTEST, O SDĚLENÍ, ZDA EXISTUJE NĚJAKÁ FORMA, BYŤ PLACENÁ, KTERÁ BY POSOUDILA ODBORNOST ZDE SDĚLOVANÝCH NÁZORŮ DTESTU V NÁVAZNOSTI NA SKUTEČNOSTI, ŽE DTEST VEDLE TÉTO PORADNY PROVOZUJE I SVŮJ VLASTNÍ OBCHODNÍ MODEL, KTERÝ JE ZÁVISLÝ TÉŽ NA FINANČNÍMI PŘÍJMU OD SPOTŘEBITELŮ A NA STÁTNÍCH DOTACÍCH, POJĎMĚ NECHAT POSOUDIT VÝŠE UVEDENÉ NÁZORY DTESTU A VÝSLEDKY ZDE ZVEŘEJNIT, AŤ JSOU JAKÉKOLI........DĚKUJEME
Dobrý den,
Děkuji že plynule komunikujete s D testem a mne úplně ignorujete. Chci vědět vás názor, když registrace je bezplatná. Tak za co jste mi zaúčtovali 6.000,- Kč ? Když já se do žádné dražby nezapojila. A na můj dopis a e-maily (o odstoupení) jste vůbec nereagovali. Za toto chování byste měli mě žádosti vyhovět a vrátit mi již uhrazeno částku.
Děkuji předem za Vaší odpověď
S pozdravem
Michaela Štefaníková
Děkujeme stranám za součinnost.
K reakci společnosti:
Rozhodně se nepasujeme do role „světového soudu“ – jak jsme uvedli v předchozím vyjádření, opíráme se o ustálenou judikaturu Ústavního soudu ČR. Domníváme se, že uvedená soudní rozhodnutí, která jsou ve prospěch společnosti neaplikovaly příslušnou právní úpravu, což jsme uváděli v předchozích vyjádřeních. Zároveň opakujeme, že náš názor vychází mimo jiné z praxe Ústavního soudu a České obchodní inspekce.
Co se týká zmíněných rozhodnutí soudu – sama společnost uvádí, že přes 50 z nich jsou elektronické platební rozkazy. Zde musí podnikatel prokázat své právo, avšak spotřebitel před vydáním EPR nemůže rozporovat, neboť o něm informován není – přestože je tedy důkazní břemeno na vyšší úrovni, je toto řízení (pokud není následně podán odpor) řízením „jedné strany“. Opětovně tedy opakujeme, že spotřebitel je o řízení informován až samotným zasláním elektronického platebního rozkazu, proti kterému je nutné podat odpor v 15denní lhůtě – nemůže se tedy vyjádřit přímo v průběhu řízení.
K dalším rozhodnutím soudu dodáváme, že nesouhlasíme s tím, aby v případech se stejným skutkovým stavem soudy rozhodovaly odlišně. O tomto jsme informovali příslušné orgány i média.
S ohledem na vyjádření podnikatele si nejsme jisti, jak by měla být financována nezávislá a objektivní společnost, pokud státní dotace ovlivňují její činnost. Domníváme se, že financování soukromým subjektem by mohlo vést k podezření z neobjektivnosti mnohem více.
Co se týká okolností vzniku rozsudku OS Bruntál, nemůžeme poskytnout informace, kterými nedisponujeme. Jestliže bylo podle podnikatele soudní jednání vedeno tak, že společnost nedostala prostor pro vyjádření, soudce byl podjatý a rozhodnutí ovlivněno zkreslenou reportáží, mohl uplatnit opravné prostředky.
Náročnost podání informací spotřebiteli zhodnotit nemůžeme, avšak dle vyjádření výkonného ředitele konkurenčního dražebního portálu jejich klienti za registraci ani služby nic neplatí (poplatky hradí pouze konkrétní exekutorské úřady za realizovanou dražbu), což odůvodnil slovy „nechápu, proč bychom za to měli chtít nějaký registrační poplatek.“
Závěrem podnikatel tvrdí, že registrace zpoplatněna není, přičemž po rozkliknutí „Registrace“ na portálu s-drazby.cz doslovně píše: „Odesláním formuláře učiníte registraci, která je ZPOPLATNĚNA…“ Dalším důvodem, proč se domníváme, že je registrace zpoplatněna, je existence několika (při nejmenším) desítek stížností, kdy spotřebitelé tvrdí, že žádnou službu nečerpali. O stejný případ se jedná i v tomto případě.
Přeřazujeme tedy stížnost na společnost, aby se vyjádřila zejména k požadavku a otázkám spotřebitelky:
Proč společnost nereagovala na odstoupení od smlouvy?
Za co jí byl účtován poplatek 6 000 Kč (i s ohledem na to, že součástí „služby“ je údajně e-mailová podpora, přičemž s ní společnost nekomunikuje)?
Dobrý den, po delší době zde napíšeme své vyjádření, jelikož je to vše stále stejné, dTest a jeho "nezávislá a korektní poradna" se logicky neustále zastává klientů, kteří si neumí ve svém rodném jazyce přečíst dvě stránky formátu A4 i když jsou před samotnou registrací opakovaně upozorňovány na skutečnost, že služba je zpoplatněna, toto upozornění je jak v inzerci, tak v emailu, ale zejména velkým tučným písmem před samotným tlačítkem REGISTROVAT SE, kdo zde tvrdí, že nevidí slovo "registrace je ZPOPLATNĚNA" tak buď vědomě lže, nebo je velmi nepozorný a lehkomyslný. Společnost má ve svůj prospěch více jak 70 soudních rozhodnutí, které určují, že společnost má na poplatek 100% nárok. Aktuálně již probíhají exekučních řízení, kdy klienti, kteří zde věřili názorům dTestu vidí realitu a to když jim exekutorský úřad provádí exekuci. Společnost se zde chce vyjádřit k velice mylnému názoru dTestu ohledně neúměrného krácení, kdy tento dětský názor dTestu svědčí o tom, že do dnešní doby dTest nepochopil jak služba společnosti vůbec funguje a to se to zde řeší 3-4 roky pořád dokola. Např. služba insolvenční nemovitosti, která spočívá v tom, že společnost, resp. pracovníci společnosti musí přečíst tisíce insolvenčních spisů, ano logicky jsou veřejně přístupné, ale musí se přečíst a zjistit, zda tam je či není nemovitosti sepsaná v majetkové podstatě úpadce, musí se prověřit, zda se bude v budoucnu uvažovat o zpeněžení předmětné nemovitosti, musí se obstarat fotografie předmětné nemovitosti, zaplatit velmi drahá realitní inzerce, vlastní databáze těchto ručně vyhledaných insolvenčních nemovitostí se musí denně spravovat a kontrolovat aktuálnost, v databázi je cca 1 000 insolvenčních nemovitostí, ke kterým má přístup (v časovém předstihu) široká veřejnost (ve většině případů budoucí uživatelé) a může učinit nabídku své kupní ceny insolvenčnímu správci dříve než jiní běžní překupníci, kteří jen spekulují při odkupu těchto zadlužených nemovitostí. A na takto složitou a náročnou činnost chce dTest dělat test přiměřenosti? Dobře pojďme ten test přiměřenosti zrealizovat ať všichni vidí, kolik by tato služba měla opravdu pro klienty "stát". Dokáže si vůbec někdo z dTestu představit náročnost tohoto způsobu vyhledávání insolvenčních nemovitostí, jejich inzerci, správu, přípravu inzerce....? Chápete to v dTestu, v čem ta služba spočívá, nebo jenom dokážete čerpat státní dotace a psát lidem to co chtějí slyšet, proč jim nenapíšete pravdu. Bude schopen někdo z dTestu reagovat na test přiměřenosti v rámci služby insolvenční nemovitosti.....pochopte, ty nemovitosti nejsou nikde předem zveřejněny, vše se musí ručně pěkně vyhledat a každý insol. spis se musí pročíst, ať tam nemovitost je, či není.....tisíce insol. spisů....chápete to? Jen na okraj, víte kolik stojí měsíčně realitní inzerce 1 000 insolvenčních nemovitostí? Zamyslete se a pokuste se o náročnosti služby aspoň chvíli přemýšlet, než budete zase něco psát. Ohledně soudních rozhodnutí, které jsou ve prospěch společnosti, tak je absolutní nesmysl, není to prostě reálné, aby desítky okresních soudů a vícero obvodních soudů udělalo stejné pochybení, které tvrdíte ve svých vyjádřeních, tato vyjádření zcela "dehonestují" práci jednotlivých soudů.... přiznat pravdu je těžké.............Proč lidem nenapíšete, že celý registrační proces na www.s-drazby.cz byl schválen ČOI v roce 2019 v rámci první a druhé kontroly......Což je též mimochodem předmětem soudního sporu, kdy společnost žaluje ČOI pro její nezákonné jednání u Krajského soudu? Není problém zveřejnit nahrávku telefonátu z roku 2019, kde se ČOI vyjadřuje k samotné registraci......"... a že by už opravdu lidi co to tam nevidí tu informaci o zpoplatnění museli být úplně blb****......" Proč zde lidem nenapíšete, že Krajský soud rozhodl o odkladném účinku ve prospěch společnosti, která se ohradila proti postupu ČOI vůči společnosti? Vyjádřete se prosím zcela jasně a pokud možno konkrétně k testu přiměřenosti v rámci služby insolvenční nemovitosti. Děkujeme.
Z obsahu reakce společnosti, resp. z obsahu všech jejích vyjádření uvedených u této stížnosti vyplývá, že smírné řešení není patrně možné dosáhnout za pomoci platformy VašeStížnosti.cz. Další výměna názorů je tedy bohužel zbytečná.
Spotřebitelka má možnost svá práva případně bránit také soudní cestou, k čemuž je nejvhodnější využít služeb advokáta. Jejich seznam je dostupný zde: www.dtest.cz/advokati.
Ohledně právního posouzení se odkazujeme na naše výše uvedená vyjádření.