Společnost


MIKEŠ-CZ, s.r.o.

Počet nahlášených stížností:2
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#57388Rozbitý křovinořez

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

5 měsíců 17 dnů 1 hodina

Detail stížnosti

Publikováno
03.05.2022, před 3 lety

David Štěpán

Znění stížnosti

Dobry den.Jmenuji se David Štěpán a jsem invalidni duchodce.Objednal jsem si u firmy Mikeš krovinořez za 6990,- a po rozbaleni jsem zjistil,že plastova část je rozbitá.Informoval jsem o tom obchod .Chtěli po mě nafotit všechny díly a tak jsem za pomoci fotaku vyndal celej krovinořez z krabice a nafotil co chtěji. Bohužel poslali mi nějake fotky ,že oni to balí takhle a takhle a že už jsem musel křovinořez používat a tim i rozbít což je hloupost,protože křovinořez jeste neni ani složeny natož abych do něj nalil benzin. Chtěl jsem po nich jen at mi poslouz za ty penize normálni novej křovinořez a ne rozbitej.omlouvam se krám.Ale nehodlaji se semnou vubez bavit dali to jako reklamaci s neuznánim krovinořez mam doma od minule středy .A za žadenou cenu ho nepoužiji dokud se ktomu nějak nepostaví čelem.Jen chci říct ,že jednani firmy mi prijde tak,že mi poslali nejaky zkušební stroj.Ja jsem v invalidnim duchodu a nemam penez na rozhazování a chovánitohoto obchodníka mě strašně štve


Produkt

Rozbity křovinořez mam nafocený jeste primo v krabici


Požadované řešení

Chtel bych bud vyměnit křovinořez,nebo vratit penize,nebo ho nějak opravit at snim mohu začít sekat


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
12.5.2022 14:00, před 3 lety

Jestliže dodané zboží neodpovídá objednávce, je možné jej reklamovat. Uplatní-li spotřebitel reklamaci v prvních šesti měsících od převzetí věci, má se za to, že věc byla vadná již při převzetí (viz § 2161 odst. 2 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník). Důkaz opaku provádí prodávající, pokud reklamaci zamítá. Odůvodnění zamítnutí reklamace by se tedy mělo vztahovat k prokázání skutečnosti, že věc nebyla vadná při převzetí, a také se musí vztahovat k vytýkané vadě. Vzhledem k síle domněnky nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, ale ideálně prokázání opaku odborným, nejlépe znaleckým posudkem.

Pokud prodávající reklamaci zamítne a písemně odůvodní, ale spotřebiteli důvody zamítnutí nepřijdou příliš přiléhavé na tuto situaci, může se spotřebitel ještě před zahájením sporu obrátit na soudního znalce pro vypracování znaleckého posudku, kterým poté bude rozporovat odůvodnění zamítnuté reklamace. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací (viz rozhodnutí Krajského soudu v Hradci Králové sp. zn. 19 Co 470/2005). Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.

Domníváme se, že tvrzení podnikatele ohledně jiného zabalení není dostačující, avšak pokud společnost tvrdí, že byl křovinořez používaný, neměl by být ve znaleckém posudku problém danou skutečnost ověřit. Spotřebitel za zboží odpovídá až převzetím, kdyby tedy došlo k poškození např. při přepravě, bude za vadu (zpravidla) stále odpovědný prodávající.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
20.10.2022 14:46, před 2 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.