Počet nahlášených stížností: | 600 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 3 |
28.8.2022 jsem objednala 2 vstupenky na 29.4.2022 na 5 Secons Of Summer a zaplatila kartou.Ihned přišlo od Viagogo email potvrzení,že částka 2.802 byla přijata a vstupenky jsou rezervované a přiveze je kurír.16.4.2022, přišel email, že vstupenky byly změněny na e-vstupenky a máme si je vytisknout doma, vstupenky jsem stáhla podle pokynů a vytiskla.Nic tomu nenasvědčovalo, že je to podvod. Vnuk si tedy koupil s kamarádem jízdenky na Flixbus tam i zpět a odjeli 29.4.2022 na představení 02 arény do Prahy. Při vstupu a kontrole vstupenek jim bylo oznámeno, že vstupenky jsou neplatné. Vnuk tedy volal večer co se stalo a já jsem hned poslala ve 20,20hod. reklamaci emailem na customerservice@orders.viago.com a bylo mě odepsáno 21,05hod anglicky, což nerozumím.Je mě 75 roků a v mém věku se učit nebudu. 2.5.2022.jsem poslala Reklamaci na customerservice@orders.viago.com a dnes přišel email od Viagogo, jak se nám program líbal, to už je opravdu nehoráznost,ale nemůžete se s nimi spojit,protože je tam napsáno neodpovídá.S pozdravem Bittnerová.
V této reklamaci je možné jedině vrátit zaplacenou částku 2.802 Kč.
|
Tweet |
Společnost dle svých obchodních podmínek vystupuje v právním vztahu pouze jako zprostředkovatel prodeje, spotřebitel tak smlouvu uzavírá s třetí osobou, která však nemusí být podnikatelem. V takovém případě, kdy prodávající nevystupuje v právním vztahu jako podnikatel, se ustanovení na ochranu spotřebitele nepoužijí (v ceně by tedy nemusely být započítány všechny poplatky). Navíc odstoupit od smlouvy o zakoupení vstupenek ve lhůtě čtrnácti dnů není možné, neboť se jedná o smlouvu, jež patří mezi výjimky, kdy není možné práva na odstoupení využít [dle § 1837 písm. j) občanského zákoníku].
Společnost (jako zprostředkovatel obchodu) se ve svých obchodních podmínkách zavazuje, že bude garantovat dodání platných vstupenek. Pokud osoba, která vstupenku prodává, vstupenku nedodá, společnost spotřebiteli zajistí náhradní vstupenku, případně spotřebiteli vrátí to, co zaplatil.
Jestliže spotřebitel platil kartou, může kontaktovat banku s žádostí o tzv. "chargeback". Zpravidla je nutné doložit komunikaci se společností, avšak nevíme, zda tato společnost se zákazníky komunikuje (dle popisu to není příliš pravděpodobné). Možnost kontaktování by měla být zde: http://www.viagogo.com/contactus.
Pokud by společnost uváděla nepravdivé údaje, mohly být naplněny znaky klamavého konání, jež patří mezi nekalé obchodní praktiky. V takovém případě jí může být uložena sankce ze strany České obchodní inspekce, respektive dozorových orgánů v zemi sídla provozovatele. Společnost Viagogo se přesunula ze Švýcarska do USA. Vzhledem k tomu, že se jedná o zahraniční subjekt se sídlem v USA, nelze kontaktovat Evropské spotřebitelské centrum působící při České obchodní inspekci, nýbrž dozorový orgán přímo v zemi sídla provozovatele.
Dozorovým orgánem je tedy Federal Trade Commission (https://www.ftc.gov/), přičemž podnět lze podat skrze formulář dostupný z tohoto linku - https://reportfraud.ftc.gov/.
Výše uvedené platí za předpokladu, že se daný smluvní vztah řídí právním řádem ČR.
Žádáme společnost, aby se k případu vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.