Počet nahlášených stížností: | 914 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 13 |
Věc: Stížnost - Neoprávněná upomínka za nedodané a neobjednané zboží ve výši 1 058 Kč (údajně vytištěná dne 6. 4. ) a doručená 29. 4. 2022. Podle obchodních podmínek jsem se ze smlouvy vyvázal 4 dny před koncem lhůty „ne děkuji“ (do 12. 2.2022) telefonicky dne 8. 2. 2022 na uvedenou zákaznickou linku 227 191 219. Hovor by měl být monitorován!
Pro své tvrzení uvádím rekapitulaci všech dosavadních kontaktů:
1. První týden v lednu 2022 – ze strany příjemné paní ze zákaznického centra jsem dostal telefonickou nabídku reklamní zásilky 2 produktů firmy Stander zdarma – s měsíční lhůtou pro uzavření na smlouvu na případný další odběr těchto produktů od doručení zásilky
– V monitorovaném hovoru jsem udělil souhlas se zasláním zásilky bez doplatku na adresu: XXX Jeseník s termínem doručení na začátku února 2022 – v době předpokládané práce na home- office z domu z důvodu vrcholící zimní vlny COVID - 19.2. Reklamní obálka zadarmo na základě telefonického souhlasu s vystavením faktury na 0 Kč dne 12.1.2022 – byla doručena z Ostravské adresy do poštovní schránky mnohem dříve než bylo požadováno! Zásilku jsem převzal a otevřel až večer 7. 2. 2022 – překvapila mne cena další zásilky ve výši 999 Kč a údajný závazek pro pravidený měsíční odběr bez možnosti ověřit si skutečnou účinnost přípravků
8. 2. 2022 – jsem se na 3. pokus dovolal na číslo zákaznické linky (neúspěšně v 9:39 a 9:43 a úspěšně v 10:13), hovor převzala stejná, příjemná paní, která mi slíbila okamžité telefonické odstoupení od smlouvy před lhůtou pro číslo předplatného 2001270, s tím, že někteří zákazníci píšou doporučené dopisy, ale stačí telefonické odstoupení od smlouvy (stejně jako její telefonické uzavření). Požádal jsem o potvrzení emailem nebo SMS – bohužel žádné nepřišlo a já jsem věc považoval za vyřízenou.
5. Dnes předpokládám, že se v obálce v březnu jednalo o vaše zboží, které jste mi přes můj výslovný nesouhlas (dne 8. 2. 2022) zaslali a přes to, že se zboží (zřejmě) vrátilo nerozbalené zpět, tak jste mi místo omluvy za mé zdržení a zbytečnou ztrátu času a energie poslali neoprávněnou upomínku na částku 1058 Kč, kterou nehodlám a nebudu platit! Jedná se o číslo faktury 30010541, číslo předplatného 6. Dne 3. 5. 2022 jsem se opakovaně a marně snažil dovolat na pevnou linku zákaznického servisu 227 191 219 – 10:13, 10:53
a) Žádám o vstřícné vyřízení mé stížnosti,
b) žádám o zrušené neexistující pohledávky,
c) žádám o zaslání krátkého omluvného dopisu s vysvětlením, proč a kdo se mne snažil podvést – a jak jste případ vyřešili,
d) podle GDPR žádám po kladném vyřízení mé stížnosti o vyřazení mého telefonního čísla ze seznamu zákaznického centra
S pozdravem Ing. Norbert Buchta,
Jedná se o CBD oil - konopný olej
a) Žádám o vstřícné vyřízení mé stížnosti,
b) žádám o zrušené neexistující pohledávky,
c) žádám o zaslání krátkého omluvného dopisu s vysvětlením, proč a kdo se mne snažil podvést – a jak jste případ vyřešili,
d) podle GDPR žádám po kladném vyřízení mé stížnosti o vyřazení mého telefonního čísla ze seznamu zákaznického centra
|
Tweet |
Pokud společnost spotřebiteli brání smlouvu zrušit, zkracuje tím spotřebitele na jeho právech a k takovému jednání se nepřihlíží a jde to k tíži společnosti. Pokud tedy společnost záměrně znemožňuje vypovězení smlouvy, nemůže se dožadovat toho, že právní vztah nebyl ze strany spotřebitele řádně ukončen.
Doporučujeme spotřebiteli prokazatelně kontaktovat společnost Stander Sp. z.o.o., ideálně doporučeným dopisem s dodejkou, na adrese Warszawa, Ursus, ul. Bodycha 87, 05-816 Reguły, Polsko. V případě sporu poté bude mít v ruce důkaz, že smlouvu opravdu vypověděl. Pokud spotřebitel odstoupení od smlouvy (nebo výpověď smlouvy) zašle prokazatelnou formou, stačí poté doložit odeslání dopisu a tím prokázat snahu o včasné a řádné vypovězení smlouvy.
Kupující je povinen uhradit pouze cenu za zboží, které si od společnosti prokazatelně objednal. Záleží tedy na tom, zda objednávka byla učiněna. Pokud by tomu tak nebylo, jednalo by se o neobjednané plnění. V takovém případě dle § 1838 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, nemusí spotřebitel společnosti na své náklady nic vracet, ani jí o tom vyrozumět. Kdyby prodávající dokázal, že spotřebitel zboží objednal, může se spotřebitel bránit (jak je zmíněno výše) zaslanou výpovědí.
Je taktéž vhodné zaslat žádost o odstranění osobních údajů z databáze, aby spotřebitel nemohl být v budoucnu kontaktován ze strany společnosti s dalšími nabídkami. Spotřebitel může písemně (nejlépe doporučeně s dodejkou) požadovat po společnosti vyřazení svých osobních údajů z databáze společnosti. Pokud totiž spotřebitel odejme společnosti souhlas se zpracováním osobních údajů, společnost je povinná to respektovat.
Vzhledem k tomu, že se jedná o zahraniční podnikatelský subjekt (se sídlem v Polsku), doporučujeme spotřebiteli, aby se v případě nevyřešení situace v mimosoudním řešení sporů, obrátil na Evropské spotřebitelské centrum působící při České obchodní inspekci například prostřednictvím internetových stránek www.evropskyspotrebitel.cz , které bezplatně, rychle a efektivně pomáhá spotřebitelům řešit spory s obchodníky z jiného členského státu EU, Islandu nebo Norska.
Kontakty na ESC ČR:
adresa: Štěpánská 15, 120 00 Praha 2
e-mail: esc@coi.cz
telefon: 296 366 155
www.evropskyspotrebitel.cz
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.