Společnost


DAMAINVEST s.r.o.

Počet nahlášených stížností:432
Z toho za letošní rok:1
Stále v řešení:4
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

75%
25%
Toto skore je založeno na 4 stížnostech.

#57403Neproplacené poštovné

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

5 měsíců 17 dnů 16 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
03.05.2022, před 3 lety

Václav Veselka

Znění stížnosti

Koupil jsem u Damainvestu Vás pumpu na přečerpávání kapalin a malý ohřívač. Oba výrobky byly zřejmě už použité, protože měly porušené obaly. Vše jsem ihned po obdržení a rozbalení reklamoval ale až na 3 urgenci mi sleevy sro., což je asi jejich společnost, poslali reklamační protokol s tím, že mohu zboží vrátit. Vrátil jsem nefunkční pumpu za poštovné ve výši 213,- Kč, přičemž cena pumpy je 346 peněz. Dle obč. zákoníku (uvedeno v mailu níže) mám právo na zaplacení poštovného za vrácený výrobek navíc ještě nefunkční. K výrobkům nejsou ani české překlady na což jsem rovněž dnes upozornil ČOI . Přístup sleevy je naprosto arogantní a neprofesionální. Neodpověděli mi na mé dotazy, proč bylo zboží již použité a nefunkční a navíc mi odepsali níže uvedeným mailem, že prý si zákazník platí poštovné sám. Jsem zvědav, co na to odpoví ČOI.
Chtěl jsem informovat další zájemce o jejich zboží a jejich praktikách ale do referencí nelze vstoupit - asi úmysl - a tudíž nejde ani informovat lidi o této šmejcké firmě.


Produkt

přečerpávací pumpa na tekutiny - bez baterií a čweského návodu - po vybalení a dodání nových baterií nefunkční.


Požadované řešení

Byla mi vrácena částka za zboží ve výši 346,- Kč ale já požaduji vrátit též poštovné ve výši 213,- Kč za vrácené, nefunkční zboží.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
12.5.2022 15:56, před 3 lety

Při koupi zboží na dálku má spotřebitel dle § 1829 odst. 1 písm. a) zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, 14 dnů od převzetí zboží nárok na to, aby u prodávajícího uplatnil možnost odstoupit od smlouvy bez udání důvodů.

V návaznosti na to má prodávající povinnost mu dle § 1832 odst. 1 občanského zákoníku vrátit do 14 dnů od tohoto odstoupení všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho na základě smlouvy přijal, stejným způsobem. Zákon připouští pozdržení platby jedině v případě, že spotřebitel ještě nevrátil zboží nebo neprokázal jeho odeslání. Pokud taková skutečnost nenastala, není důvod k pozdržení vrácení peněžních prostředků spotřebiteli. Spotřebiteli doporučujeme, aby si doklady prokazující odstoupení i odeslání zboží uschoval.

Pokud prodávající nevrátí peněžní prostředky ve stanovené lhůtě, ocitá se v prodlení. Spotřebitel tak může požadovat úroky z prodlení dle § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.). Nevrácením částky v zákonné lhůtě se z ní stává bezdůvodné obohacení na straně prodávajícího, které je povinen dle § 2991 odst. 1 občanského zákoníku vydat spotřebiteli.

Z výše uvedeného vyplývá, že spotřebitel je povinen jedno dopravné hradit (zpravidla dopravné zpět k prodávajícímu). V uvedeném případě však nešlo pouze o odstoupení, ale také reklamaci, přičemž účelně vynaložené náklady spojené s (uznanou) reklamací platí prodávající, neboť je jeho pochybením, jestliže se na zboží vyskytly vady.

Spotřebitel tak má nárok na proplacení nákladů včetně dopravy (ke spotřebiteli i od něj).


K chybějícím českým návodům:
Prodávající je dle zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, mimo jiné povinen řádně informovat spotřebitele o vlastnostech prodávaného zboží a o způsobu jeho použití. Jestliže je to potřebné s ohledem na povahu zboží, způsob a dobu jeho užívání, je prodávající povinen zajistit, aby tyto informace byly obsaženy v přiloženém písemném návodu v českém jazyce a aby byly srozumitelné. Této povinnosti se nemůže prodávající zprostit poukazem na skutečnost, že mu potřebné nebo správné informace neposkytl výrobce, dovozce nebo dodavatel. Tyto povinnosti se však nevztahují na případy, kdy se jedná o zřejmé nebo obecně známé skutečnosti. Nemá-li výrobek přiložen návod v českém jazyce, jedná se zásadně o vadu ve smyslu § 2161 odst. 1 písm. e) zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Spotřebitel může v takové situaci uplatnit práva z vadného plnění (§ 2169 občanského zákoníku).

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
20.10.2022 16:21, před 2 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
21.10.2022 10:44, před 2 lety

Spotřebitel nás po uzavření informoval, že mu peníze byly vráceny. Stížnost proto uzavíráme s dosažením dohody.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.