Počet nahlášených stížností: | 74 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,
18.08.2014 jsem zakoupil tablet ASUS Nexus 7II 16G v Planeo elektro Turnov v akci z 8 000,- za 4 000,- byl to poslední výstavní kus, tak jsem neodolal a zakoupil jsem. Bohužel jsem udělal svou největší chybu v životě. Jakožto pro studenta to pro mne byla značná částka. Bohužel po 5 měsících užívání jsem byl nucen tablet reklamovat (11.01.2015). Samovolně popraskal rámeček okolo displaye a kousek vypadnul. Nikdy mě tablet nespadl, od začátku jsem ho nosil v pouzdře, které se ani pro užívání nemusí sundávat. I když tablet vypadal tak jak jsem ho zakoupil (tedy kromě popraskaného rámečku), nebyla mi reklamace uznána a to z důvodu že se jedná o mechanické poškození -> při tom mi nikdy tablet nespadl ani jsem na něj nic nepokládal. Na internetu jsem přitom našel informaci, že nejsem jediný kterému se tato událost stala. Navíc popraskání rámečků se stává i u jiných výrobců (např. Samsung) a vždy reklamaci spotřebiteli uznali. Vždy jsem si myslel, že Asus je záruka kvality. Notebook od této pracoval 7 let, než odešel display. Už při podávání reklamace jsem měl námitky k tomu, když tam paní napsala do kolonky stav při předání: obouchané rohy, vypadané kousky plastu, opotřebení běžné. Když jsem řekl, proč tam je toto napsáno, i když jsem to nikde neomlátil tak mi řekla, že je to standardní postup, když je zboží téměř půl roku staré. V kolonce popis vady bylo toto: odlupují se kusy plastu, tablet se sám vypíná, zasekává se. Po pár měsících byl tablet téměř nepoužitelný i ohledně systému a paní prodavačka mi řekne - toto je ale u Androidu běžné. Sám jsem dělal v URP (mobilní komunikace) a vím jak to chodí. Nabídli mi že tablet opraví, ale za 4 500,- -> za výměnu rámečku je to teda dost. Navíc mi toto přijde nehorázné, když jsem tuto škodu nezpůsobil.
Asus Nexus 7 II 16G
opravení tabletu nebo vrácení peněz
|
Tweet |
Uplatní-li spotřebitel reklamaci v prvních šesti měsících od převzetí věci, má se dle § 2161 odst. 2 občanského zákoníku za to, že věc byla vadná již při převzetí. Spotřebitel pak může požadovat i dodání nové věci bez vad, pokud to není vzhledem k povaze vady nepřiměřené, ale pokud se vada týká pouze součásti věci, může požadovat jen výměnu součásti; není-li to možné, může odstoupit od smlouvy. Je-li to však vzhledem k povaze vady neúměrné, zejména lze-li vadu odstranit bez zbytečného odkladu, má spotřebitel právo na bezplatné odstranění vady.
Neexistenci vad prokazuje prodávající, pokud reklamaci zamítá. Odůvodnění reklamace by se tedy mělo vztahovat k prokázání skutečnosti, že věc nebyla vadná při převzetí, a také se musí vztahovat k vytýkané vadě. Vzhledem k síle domněnky nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, ale ideálně prokázání opaku odborným, nejlépe znaleckým posudkem.
Pokud prodávající reklamaci zamítne, může se spotřebitel obrátit na soudního znalce pro vypracování znaleckého posudku, kterým poté bude rozporovat odůvodnění zamítnuté reklamace. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, má právo na řádné vyřízení reklamace a úhradu znalečného. Seznam znalců je na www.dtest.cz/soudni-znalci nebo na www.justice.cz.
Důležité v tomto případě je, jaká vada byla spotřebitelem reklamována a jaké bylo odůvodnění zamítnutí. Jestliže spotřebitel reklamoval mimo jiné i vadu softwaru, ale důvodem zamítnutí by bylo pouze mechanické poškození, lze předpokládat, že prodávající reklamaci nevyřídil řádně. Pak bychom doporučili reklamaci opakovat a trvat na řádném vyřízení této vady.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít. Případný spor tak bude možné řešit pouze v občanskoprávním řízení.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na lince 299 149 009.