Počet nahlášených stížností: | 2 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dne 22.4.2022. Jsem odnesl mobilní telefon značky IPhone 7 plus do prodejny mobilprovás na ulici U Skleníku 1490/24 Havířov.
S tím že jsem si na jejich stránkách objednal součástku, pro výměnu nefunkčního mikrofonu.
Byla předem domluvena částka za výměnu i čas který na to bude potřeba.
Již v prodejně nastal problém a to ten, že objednaný díl který měl přijď a na to že je na prodejně mi přišla sms zpráva, nemůžou najit a to ani po 4 hodinách které jsem musel strpět na prodejně. Na druhý den jsem se do prodejny vrátil a telefon jim zanechal na opravu mikrofonu. Servisní technik který můj mobilní telefon přebíral si telefon zkontroloval a o jeho stavu sepsal protokol. výslovně jsem chtěl pouze opravit nefunkční mikrofon a v případě že by oprava vyžadovala navýšení ceny jsem trval abych byl předem informován. Již v protokolu je zmínka pouze o malých odřeninách, jinak byl telefon v naprostém pořádku a plně funkční. O to víc mě překvapilo když mi po několika hodinách zavolali že telefon po otevření jeví známky chybějících součástek. Přesto bez toho abych mohl se o této situaci přesvědčit, začali v opravě mikrofonu. Zřejmě neodborně jelikož po výměně mikrofonu přestalo fungovat nabíjení. Chci jen podotknou že s nabíjená bylo při předáni do opravy naprosto v pořádku a nikdy s ním nebyl sebemenší problém a v okamžiku opravy byl nabit. Telefon mi byl předán dne 25.4.2022 S vyjádřením že je vše opraveno a otestováno.
Již za dvě hodiny jsem telefon nesl zpět do opravy, jelikož přestal nabíjet. Požadoval jsem urychlenou reklamaci jelikož vzniklou vadu zavinily v servisu, před tím nebyl nikdy problém s nabíjením.
Telefon převzali s tím že ho odešlou na posouzení technikovi do Brna.
Dnes mi bylo oznámeno, že závadu nehodlají v žádném případě uznat a telefon si mohu vyzvednou v původním stavu bez opravy mikrofonu a nefunkčním nabíjením.
Ani po telefonátu na centrálu v Brně se v žádném případě nehodlají domluvit na řešení a hovor byl z jejich strany ukončen.
Nemyslím si že takto lze postupovat při vzniklé závadě na straně společnosti mobilprovas.cz.
IPhone 7 plus imei v.č. : ***
Opravit na náklady společnosti mobilprovas.cz mikrofon který jsem už zaplatil a nabíjení které zničila společnost mobilprovas.cz
|
Tweet |
V souladu s ustanovením § 2944 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, za poškození, ztrátu nebo zničení věci odpovídá ten, kdo ji převezme za účelem splnění své povinnosti ze smlouvy. Není rozhodné, jak ke škodě došlo, jestli někdo porušil povinnost nebo ne, zda se tak stalo při vlastním plnění závazku nebo při přepravě či skladování věci.
Reklamační protokol by v tomto případě mohl sloužit k prokázání stavu věci v době předání k reklamaci, pokud by vzhledem k povaze poškození bylo možné předpokládat, že bude v protokolu v rámci zhodnocení stavu věci uvedeno. Vzniklou škodu je vhodné namítnout ihned při převzetí, aby subjekt nemohl namítnout, že k ní došlo v mezidobí.
Přestože spotřebitel vadu nenamítl hned, domníváme se, že se nejedná o jeho pochybení, neboť by se tato vada dala kvalifikovat jako "skrytá", kterou při běžné kontrole nemohl poznat. Vadu navíc spotřebitel namítl bez zbytečného odkladu na prodejně. Domníváme se tedy, že zhotovitel opravy musí prokázat, že vadu nezpůsobil a zboží bylo předáno spotřebiteli bez vad (mimo ty uvedené v předávacím protokolu).
Spotřebitel by v případě uznání reklamace mohl mít nárok na dodání věci bez vad (tedy opravu mikrofonu) a přiměřenou slevu. Konkrétní reklamační nárok je však na domluvě stran. V úvahu by zde také připadala náhrada škody.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.