Počet nahlášených stížností: | 52 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
V červnu 2021 došlo k zakoupení poukazu od společnosti MEDIK HAUS s.r.o. na webu platanclinique.cz Byla zaplacena částka 39 000,- Kč. Druhý den bylo písemnou formou provedeno odstoupení od smlouvy. Poté proběhla komunikace mailem ze strany prodávajícího o navrácení finančních prostředků do 30 dnů. Po uplynutí této doby, kdy peníze nedošly, byl napsán email s opětovným dotazem na vrácení. Po omluvách a výmluvách ze strany prodávajícího proč peníze nebyly vráceny se opět několikrát čekalo. V půlce dubna 2022 byla zaslána předžalobní výzva. Do dnešního dne bez odezvy.
Thermo Anti-Age CPT-celé tělo
Požadujeme vrácení peněz
|
Tweet |
Při koupi zboží na dálku má spotřebitel dle § 1829 odst. 1 písm. a) zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, 14 dnů od převzetí zboží nárok na to, aby u prodávajícího uplatnil možnost odstoupit od smlouvy bez udání důvodů.
V návaznosti na to má prodávající povinnost mu dle § 1832 odst. 1 občanského zákoníku vrátit do 14 dnů od tohoto odstoupení všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho na základě smlouvy přijal, stejným způsobem. Zákon připouští pozdržení platby jedině v případě, že spotřebitel ještě nevrátil zboží nebo neprokázal jeho odeslání. Pokud taková skutečnost nenastala, není důvod k pozdržení vrácení peněžních prostředků spotřebiteli. Spotřebiteli doporučujeme, aby si doklady prokazující odstoupení i odeslání zboží uschoval.
Pokud prodávající nevrátí peněžní prostředky ve stanovené lhůtě, ocitá se v prodlení. Spotřebitel tak může požadovat úroky z prodlení dle § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.). Nevrácením částky v zákonné lhůtě se z ní stává bezdůvodné obohacení na straně prodávajícího, které je povinen dle § 2991 odst. 1 občanského zákoníku vydat spotřebiteli.
Výjimky, kdy odstoupení od smlouvy není možné jsou uvedeny v § 1837 občanského zákoníku, jestliže se jich však podnikatel nedovolával ihned, domníváme se, že se o výjimku nejedná. O této skutečnosti by navíc spotřebitel musel být předem informován.
Protože již spotřebitel zaslal předžalobní výzvu, měl by v případě úspěchu v soudním sporu nárok na zaplacení soudních výdajů.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.
Spotřebitel nás po uzavření stížnosti informoval, že došlo k soudnímu řízení a následně i k exekuci, díky které peníze vymohl zpět. Přestože spotřebitel dosáhl požadovaného řešení, uzavíráme stížnost s nedosažením dohody, neboť k vyřešení bylo potřeba soudního rozhodnutí.