Společnost


Shoebox CZ s.r.o.

Počet nahlášených stížností:65
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:1
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

20%
80%
Toto skore je založeno na 5 stížnostech.

#57468Reklamace párajících se bot Skechers Delmont Sprado

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

5 měsíců 14 dnů 18 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
05.05.2022, před 3 lety

Rudolf Janoušek

Znění stížnosti

Začaly se mi párat boty ve švech vepředu, nitě nepotrhané, takže párání začalo ve švu, nikoliv odřením. Vnitřní vystélka se začala rozpadat. Nákup 4.12.2021, cena 1380 Kč, reklamace 8.4.2022 zamítnuta, můj nesouhlas14.4.2022, další zamítnutí reklamace 5.5.2022.
V návodu na používání kecek píší nesmyslnostre, že je to vycházková obuv do terénu, ale že se musí střídat s jinou obuví a musím jí poskytnout dostatečný čas, podmínky pro odpočinek, relaxaci a údržbu.
Jako nové byly ošetřeny impregnací na obuv.


Produkt

Klasické kecky s traktorovou podrážkou v hezké středně modré barvě s tkaničkami


Požadované řešení

Oprava nebo výměna


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
13.5.2022 18:06, před 3 lety

Uplatní-li spotřebitel reklamaci v prvních šesti měsících od převzetí věci, má se za to, že věc byla vadná již při převzetí (viz § 2161 odst. 2 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník). Důkaz opaku provádí prodávající, pokud reklamaci zamítá. Odůvodnění zamítnutí reklamace by se tedy mělo vztahovat k prokázání skutečnosti, že věc nebyla vadná při převzetí, a také se musí vztahovat k vytýkané vadě. Vzhledem k síle domněnky nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, ale ideálně prokázání opaku odborným, nejlépe znaleckým posudkem.

Pokud prodávající reklamaci zamítne a písemně odůvodní, ale spotřebiteli důvody zamítnutí nepřijdou příliš přiléhavé na tuto situaci, může se spotřebitel ještě před zahájením sporu obrátit na soudního znalce pro vypracování znaleckého posudku, kterým poté bude rozporovat odůvodnění zamítnuté reklamace. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací (viz rozhodnutí Krajského soudu v Hradci Králové sp. zn. 19 Co 470/2005). Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
13.5.2022 18:46, před 3 lety

Dobrý den,
dle relevantních údajů z kompetentního oddělení byla předmětná reklamace č. 4000045584 řádně vyřízena odůvodněním zamítnutí a informováním spotřebitele v zákonné lhůtě. Důkazní břemeno podnikatel unesl a k vrácení kupní ceny ani k výměně zboží nevznikl nárok. Náš závěr u předmětné reklamace tedy zůstává beze změn i po opakovaném posouzení.

O stanovisku společnosti již byl stěžovatel informován jak odůvodněním zamítnutí reklamace, tak i následně vyjádřením k podanému Nesouhlasu a záležitost tímto považujeme za uzavřenou.

Všude tam, kde to okolnosti dovolují, se snažíme vyjít našim klientům maximálně vstříc a poskytujeme služby i nad rámec našich zákonných povinností, což v tomto případě bohužel není možné.

Dále má stěžovatel právo postupovat dle jeho uvážení, neboť z naší strany byly splněny veškeré zákonné povinnosti, záležitost považujeme za uzavřenou a vyjádření k reklamaci je konečné.

Děkujeme za pochopení a omlouváme se za případné vzniklé komplikace.
Shoebox CZ s.r.o.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
13.5.2022 20:58, před 3 lety

Stížnost přeřazujeme zpět na spotřebitele, aby mohl informovat o svém dalším postupu a případně výsledku znaleckého posudku.

Vzhledem k vyjádření společnosti již nepovažujeme za účelné, aby se spotřebitel snažil rozporovat zamítnutí reklamace bez využití znaleckého posudku (více podrobností je v původním vyjádření). Jestliže této možnosti nevyužije, má možnost stížnost uzavřít, neboť společnost již sdělila své konečné stanovisko.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
17.5.2022 00:04, před 3 lety


Rudolf Janoušek

Dobrý den, je "radostné", že obchodní řetězec i po vaší intervenci mou stížnost poslal k "šípku". Je vidět, že v této směšné republice se práva domoci bez dlouhých soudních tahanic za hodně peněz domoci nelze. Je to tristní.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
20.10.2022 17:18, před 2 lety

S ohledem na výše uvedená vyjádření stížnost uzavíráme, dosažení smírného řešení není evidentně možné.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.