Společnost


IGI TRADER LLC

Počet nahlášených stížností:6
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#57469Podvodný nákup

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

5 měsíců 11 dnů 23 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
05.05.2022, před 3 lety

Karel Klenka

Znění stížnosti

Zakoupila jsem jako mnoho dalších zboží, který je ve skutečnosti předražený šunt za cca 800,-Kč. Jednalo se o nabíjecí kabel s trojitým koncem,který je z jedné části poškozený.
Jedná se jak jsem zjistila na místo AMAZON o firmu AMAZOM.


Požadované řešení

Vrácení peněžní částky


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
13.5.2022 18:23, před 3 lety

Jestliže zboží neodpovídá kvalitou popisu, je možné jej reklamovat. Popis produktu nesmí být zavádějící a nesmí zákazníka uvádět v omyl.

Pokud by se nejednalo o pochybení prodávajícího a popis odpovídal produktu a neuváděl zákazníky (potažmo spotřebitele) v omyl, nejspíše by reklamace nemusela být uznána. Při koupi zboží na dálku má však spotřebitel dle § 1829 odst. 1 písm. a) zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, 14 dnů od převzetí zboží nárok na to, aby u prodávajícího uplatnil možnost odstoupit od smlouvy bez udání důvodů.

V návaznosti na to má prodávající povinnost mu dle § 1832 odst. 1 občanského zákoníku vrátit do 14 dnů od tohoto odstoupení všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho na základě smlouvy přijal, stejným způsobem. Zákon připouští pozdržení platby jedině v případě, že spotřebitel ještě nevrátil zboží nebo neprokázal jeho odeslání. Pokud taková skutečnost nenastala, není důvod k pozdržení vrácení peněžních prostředků spotřebiteli. Spotřebiteli doporučujeme, aby si doklady prokazující odstoupení i odeslání zboží uschoval.

Pokud prodávající nevrátí peněžní prostředky ve stanovené lhůtě, ocitá se v prodlení. Spotřebitel tak může požadovat úroky z prodlení dle § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.). Nevrácením částky v zákonné lhůtě se z ní stává bezdůvodné obohacení na straně prodávajícího, které je povinen dle § 2991 odst. 1 občanského zákoníku vydat spotřebiteli.

Spotřebitel by tak mohl zboží vrátit bez udání důvodu a získat své peníze zpět.

Protože se jedná o subjekt se sídlem v USA, nebude patrně možné řešit spor přes mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci ani přes Evropské spotřebitelské centrum, ale bude nutné v případě potřeby kontaktovat přímo dozorový orgán v USA.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
17.10.2022 22:47, před 2 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.