Počet nahlášených stížností: | 6 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Zakoupila jsem jako mnoho dalších zboží, který je ve skutečnosti předražený šunt za cca 800,-Kč. Jednalo se o nabíjecí kabel s trojitým koncem,který je z jedné části poškozený.
Jedná se jak jsem zjistila na místo AMAZON o firmu AMAZOM.
Vrácení peněžní částky
|
Tweet |
Jestliže zboží neodpovídá kvalitou popisu, je možné jej reklamovat. Popis produktu nesmí být zavádějící a nesmí zákazníka uvádět v omyl.
Pokud by se nejednalo o pochybení prodávajícího a popis odpovídal produktu a neuváděl zákazníky (potažmo spotřebitele) v omyl, nejspíše by reklamace nemusela být uznána. Při koupi zboží na dálku má však spotřebitel dle § 1829 odst. 1 písm. a) zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, 14 dnů od převzetí zboží nárok na to, aby u prodávajícího uplatnil možnost odstoupit od smlouvy bez udání důvodů.
V návaznosti na to má prodávající povinnost mu dle § 1832 odst. 1 občanského zákoníku vrátit do 14 dnů od tohoto odstoupení všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho na základě smlouvy přijal, stejným způsobem. Zákon připouští pozdržení platby jedině v případě, že spotřebitel ještě nevrátil zboží nebo neprokázal jeho odeslání. Pokud taková skutečnost nenastala, není důvod k pozdržení vrácení peněžních prostředků spotřebiteli. Spotřebiteli doporučujeme, aby si doklady prokazující odstoupení i odeslání zboží uschoval.
Pokud prodávající nevrátí peněžní prostředky ve stanovené lhůtě, ocitá se v prodlení. Spotřebitel tak může požadovat úroky z prodlení dle § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.). Nevrácením částky v zákonné lhůtě se z ní stává bezdůvodné obohacení na straně prodávajícího, které je povinen dle § 2991 odst. 1 občanského zákoníku vydat spotřebiteli.
Spotřebitel by tak mohl zboží vrátit bez udání důvodu a získat své peníze zpět.
Protože se jedná o subjekt se sídlem v USA, nebude patrně možné řešit spor přes mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci ani přes Evropské spotřebitelské centrum, ale bude nutné v případě potřeby kontaktovat přímo dozorový orgán v USA.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.