Počet nahlášených stížností: | 49 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
29.12.2014 jsem objednávala kosmetické zboží v částce 484,-Kč i s poštovným. Zboží vč. poštovného jsem zaplatila převodem z účtu týž den s tím, že je zbytečné připlácet si navíc za dobírku. Do dnešního dne mi zboží nedorazilo. Na mé časté dotazy písemnou formou prostřednictvím webových stránek www.kosmetix.cz v kontaktech nikdo nereaguje, neodpovídá. Jedinkát se mi podařilo dovolat na uvedené číslo, pán mi ospale sdělil, že čekali na jeden kus, který scházel a že druhý den mi vše odešlou. Nic nedorazilo a na nové dotazy stále nikdo nereaguje. Snažila jsem se firmu kontaktovat s tím, že pokud zboží nedodají, že žádám vrátit zpět zaplacenou částku, ani na toto nikdo nijak nereagoval. Kromě toho nikde nejsou dostupné kontakty na "firmu" kromě jediného tel.čísla a "kontaktu", u kterého ani nevíte, kam a ZDA se odesílá.
Matující BB krém 8v1 - světlá pleť č.103503 104,25 CZK; Depilační krém pro citlivou pokožku 66,75 CZK; Tužka na oči - černá č.179102 29,25 CZK; ART SCENIC korektor - mandle č.170202 73,50 CZK; Lesk na rty VOLUME LIP EXTREME - 534 č.170534 74,25 CZK; VZOREK Regenerační noční krém proti vráskám Argan č.999002 5x 15,00 CZK; VZOREK Noční krém Oliva & Koenzym Q10 č. 999003 5x 15,00 CZK; Katalog Eveline Cosmetics 22,00 CZK; Katalog Bielenda 15,00 CZK;Poštovné a balné - GEIS GEIS 1 57,02 CZK 21% 69,00 CZK 69,00 CZK Celkem k úhradě: 484,00 CZK
Začít konečně komunikovat, zaslat mi bezodkladně zaplacené zboží nebo vrátit celou uhrazenou částku za zboží včetně poštovného.
|
Tweet |
Kupní smlouva byla uzavřena a prodávající má povinnost dodat objednané zboží. Pokud tak neučiní ve sjednaném termínu, ocitá se v prodlení. Jestliže zboží nedodá ani v dodatečné přiměřené lhůtě mu poskytnuté kupujícím, má kupující právo od smlouvy odstoupit podle § 1978 občanského zákoníku. To znamená, že spotřebitel má právo prodejce upozornit, že nedodal zboží včas (pokud bylo doba dodání sjednána) a poskytnout prodejci přiměřenou lhůtu k dodání zboží (lze poskytnout i mlčky). Pokud prodejce nedodá zboží ani ve lhůtě poskytnuté spotřebitelem, má spotřebitel nárok na odstoupení od smlouvy dle § 1978 občanského zákoníku a na vrácení zaplacené finanční částky. Oznámí-li spotřebitel prodávajícímu, že mu určuje dodatečnou lhůtu k plnění a že mu ji již neprodlouží, platí, že marným uplynutím této lhůty od smlouvy odstoupil.
Pokud doba dodání nebyla sjednána, může spotřebitel požadovat dodání zboží ihned. Prodávající je poté povinen splnit bez zbytečného odkladu. Až po uplynutí této lhůty se subjekt ocitá v prodlení a je nutné mu určit dodatečnou lhůtu k plnění.
Nereaguje-li prodávající na e-maily, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (doručeně, nejlépe s dodejkou).
Společnost Foglik s.r.o. nereagovala na naši výzvu k řešení stížnosti. Vzhledem k tomu, že je námi nabízené mimosoudní řešení sporů založeno na principu dobrovolnosti, bude stížnost pro nereakci subjektu uzavřena.
Případné spory mohou být tedy řešeny pouze v soudním řízení. Z trestněprávního hlediska je možné připojit se k trestnímu oznámení na Policii ČR. Poté budou orgány činné v trestním řízení posuzovat, zda došlo ke spáchání trestného činu.
Před samotným podáním žaloby doporučujeme zaslat subjektu předžalobní výzvu dle § 142a
občanského soudního řádu. Vhodné je také právní zastoupení. Seznam advokátů je k dispozici na http://www.dtest.cz/advokati.