Společnost


OKAY Holding a.s. (OKAY s.r.o.; JENA - nábytek, s.r.o.)

Počet nahlášených stížností:371
Z toho za letošní rok:1
Stále v řešení:2
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

52%
48%
Toto skore je založeno na 136 stížnostech.

#57484Okay elektro nedodržení práva zákazníka nevracejí peníze v hotovosti

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

20 dnů

Detail stížnosti

Publikováno
06.05.2022, před 3 lety

Bára Janová

Znění stížnosti

Včera 5.5. 2022 jsem vyzvedla objendaný mobil z e-shopu Okay.cz platba na dobírku v hotovosti na prodejně ve Šternberku včera taktéž 5.5.2022 jsem mobil vrátila na prodejně v Bruntále s odstoupením od kupní smlouvy odmítly mi ale vyplatit finanční prostředky v hotovosti i když mám právo na vrácení hotovosti když jsem platila v hotovosti totéž mi potvrdila zákaznická linka Okay elektra že mám právo na hotovost a mám kontaktovat danou prodejnu kde jsem mobil vrátila . Prodejna se bohužel začala "vykrucovat" stím že vedoucí tam dnes není a tak dále. A že se ozvou že zjistí informace . Zavolal pán s prodejny stín že nemají peníze v kase a že jejich postup je správný na infolce tvrdí že postoup správný není a měly mi být vráceny finanční prostředky v prodejně hotově . Telefonát jsem si nahrála opravdu hrozné jednání ze strany firmy Okay Elektro


Produkt

Nákup elektra přes e-shop


Požadované řešení

Vrácení peněz


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
13.5.2022 18:37, před 3 lety

Při koupi zboží na dálku má spotřebitel dle § 1829 odst. 1 písm. a) zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, 14 dnů od převzetí zboží nárok na to, aby u prodávajícího uplatnil možnost odstoupit od smlouvy bez udání důvodů.

V návaznosti na to má prodávající povinnost mu dle § 1832 odst. 1 občanského zákoníku vrátit do 14 dnů od tohoto odstoupení všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho na základě smlouvy přijal, stejným způsobem. Zákon připouští pozdržení platby jedině v případě, že spotřebitel ještě nevrátil zboží nebo neprokázal jeho odeslání. Pokud taková skutečnost nenastala, není důvod k pozdržení vrácení peněžních prostředků spotřebiteli. Spotřebiteli doporučujeme, aby si doklady prokazující odstoupení i odeslání zboží uschoval.

Pokud prodávající nevrátí peněžní prostředky ve stanovené lhůtě, ocitá se v prodlení. Spotřebitel tak může požadovat úroky z prodlení dle § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.). Nevrácením částky v zákonné lhůtě se z ní stává bezdůvodné obohacení na straně prodávajícího, které je povinen dle § 2991 odst. 1 občanského zákoníku vydat spotřebiteli.

Jak je uvedeno v druhém odstavci, dle § 1832 odst. 1 občanského zákoníku musí podnikatel vrátit spotřebiteli peníze stejným způsobem, jak jej od něj přijal. Pokud chce podnikatel využít jiný způsob vrácení peněz, musí s tímto způsobem spotřebitel souhlasit. K tomu dle popisu nedošlo a podnikatel tak porušil svou zákonnou povinnost.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
18.5.2022 14:08, před 3 lety

Dobrý den,

záležitost již evidujeme jako vyřízenou.

Děkujeme.
Tým OKAY.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
18.5.2022 16:18, před 3 lety

Děkujeme společnosti za zprávu. Stížnost nyní přeřazujeme na spotřebitele, aby mohl informovat o vývoji stížnosti a věc případně při smírném řešení uzavřít.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
26.5.2022 12:46, před 3 lety


Bára Janová

Děkuji dtestu peníze mi nakonec poslaly na účet po celodenním telefoním . Ovšem chování zaměstnanců Bruntálské pobočky bylo hrozné lhaly jak když tiskne a dělaly ze mě celý den blázna že mi peníze vrátí po obědě že mají prázdnou kasu pak zas že je vrátí po druhé hodině atd opravdu odporné jednání. A ještě jednou moc děkuji dtestu

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
26.5.2022 13:14, před 3 lety

Dobrý den,

k záležitosti jsme již uvedli veškeré informace, prosíme tedy dTest o uzavření stížnosti, jelikož spotřebitel svého práva nevyužil.

Děkujeme.
Tým OKAY.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
26.5.2022 13:26, před 3 lety

Na základě vyjádření smluvních stran stížnost uzavíráme s dosažením dohody.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.