Společnost


Robert Vacek

Počet nahlášených stížností:4
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#57486Nevyřízení reklamace

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

5 měsíců 14 dnů 3 hodiny

Detail stížnosti

Publikováno
06.05.2022, před 3 lety

Nikola Rončková

Znění stížnosti

28.2.2022 jsem si přes eshop objednala mimo jiné zámek na kolo
1.3.2022 jsem si balík vyzvedla v balíkovně.
Po prvním použití zámku na kolo se vnitřek zámku úplně vylomil a byl tak nepoužitelný. Vyplnila jsem přes e-formulář reklamaci a zboží 29.3.2022 poslala poštou na reklamaci. Bylo to po předchozí telefonické domluvě s panem Vackem (chtěl poslat obyčejným balíkem, mám z pošty účtenku). Již uplynulo 30dní a pan Vacek nereaguje na email a ani nezvedá telefon. Z recenzí jsem se bohužel později dočetla, že tohle je jeho běžná obchodní praktika. Budu moc ráda a za pomoc, nejen sama za sebe, ale ať tohoto pána někdo zavčasu zarazí v jeho nekalých obchodních praktikách. Děkuji moc.


Produkt

Zámek pro motocykly, kola a kočárky, 2klíče, obj.kód 7712


Požadované řešení

Jelikož uplynulo více než 30dní od reklamace, požaduji vrácení ceny (99kč) za zboží + náklady za poštu (89kč).


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
6.5.2022 14:30, před 3 lety

Spotřebitel může uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží v době 24 měsíců od převzetí. Podnikatel má dle § 19 odst. 3 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, povinnost vyřídit reklamaci bez zbytečného odkladu. Nejdelší možná lhůta je přitom zásadně 30 dní. Jediná výjimka je v situaci, kdy se podnikatel se spotřebitelem výslovně dohodne na delší reklamační lhůtě. Tato lhůta se dle rozhodnutí Nejvyššího soudu ČR (viz sp. zn. 33 Cdo 3228/2009) vztahuje také na povinnost prodávajícího informovat spotřebitele o vyřízení reklamace.

Pokud podnikatel nevyřídí reklamaci ve stanovené době (zásadně 30 dnů), jedná se o podstatné porušení smlouvy. Dle § 2002 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, má v takovém případě spotřebitel právo odstoupit od smlouvy. Podnikatel má po odstoupení povinnost vrátit spotřebiteli kupní cenu výrobku. Odstoupení od smlouvy lze oznámit kterékoliv pobočce podnikatele možnými prostředky komunikace, přičemž je nutné identifikovat kupní smlouvu, od které spotřebitel odstupuje.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
20.10.2022 17:26, před 2 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitelka využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.