Společnost


Expedo s.r.o.

Počet nahlášených stížností:13
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#57494Nevyřízení reklamace - propadnutá postel po roce spánku

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

5 měsíců 13 dnů 7 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
07.05.2022, před 3 lety

Markéta Vařeková

Znění stížnosti

Před rokem na jaře jsem si u této společnosti zakoupila manželskou postel, po roce užívání postele se jedna postel značně propadla, když otevřete úložný prostor, pod potahem matrace je vidět, že díly prostě se rozpadly, pružiny nejspíše upadly a tento prostor chrastí, na posteli se nedá spát. Dle instrukcí společnosti prostřednictvím emailu jsem řádně vyplnila formulář na reklamaci, nafotila závadu a odeslala prostřednictvím emailu. Hned další den mi přišel email od společnosti tohoto znění :

Mrzí ma to, ale dle posúdenia nášho výrobcu Vám dňa 06.05.2022 musím reklamáciu zamietnuť. Je to z toho dôvodu, že sa nejedná o žiadnu vadu výroby ale o vady vzniknuté pravdepodobne zlým užívaním produktu.

V prílohe zasielam nami potvrdený formulár.

Ďakujeme za pochopenie

Pochopitelně žádný vyplněný formulář mi v příloze nepřišel, a někdo prostě posoudil po emailu fotky že postel byla nesprávně použitá takže jsme na ní asi špatně spali??? nebo leželi? s tímto postupem nesouhlasím a domnívám se, že jde o porušení zákona. Pokud by nás bylo podvedených z této společnosti vícero, jsem ochotná se přidat k trestnímu oznámení. Tuto společnost na koupi postele určitě nedoporučuji, jedná se o vadné zboží, které společnost nechce opravovat a dát zákazníkovi do pořádku. Postel byla za 12 000 Kč a byly to vyhozené peníze, vydržela pouze rok.


Produkt

Manželská postel LUISA včetně matrace, 180x200


Požadované řešení

Výměna postele, případná oprava postele, vrácení peněz, ze zákona mám nárok na opravu postele, tato společnost se vyhýbá svým povinnostem.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
13.5.2022 19:52, před 3 lety

Úvodem uvádíme, že dle našeho názoru je možné reklamaci vyřídit již pomocí fotografií, avšak podnikatel se tím vystavuje riziku špatného posouzení (neoprávněné zamítnutí), čímž by spotřebiteli vzniklo právo na odstoupení od smlouvy a tím i na vrácení peněz. Tento postup tedy podnikatelům rozhodně nedoporučujeme.

Spotřebitel může uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží v době 24 měsíců od převzetí.

Pokud prodávající reklamaci zamítne a písemně odůvodní, ale spotřebiteli důvody zamítnutí nepřijdou příliš přiléhavé na tuto situaci, může se spotřebitel ještě před zahájením sporu obrátit na soudního znalce pro vypracování znaleckého posudku, kterým poté bude rozporovat odůvodnění zamítnuté reklamace. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací (viz rozhodnutí Krajského soudu v Hradci Králové sp. zn. 19 Co 470/2005). Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.

Jestliže tedy vyjde posudek ve prospěch spotřebitele, může odstoupit od smlouvy a žádat vrácení peněz a proplacení účelně vynaložených nákladů na znalecký posudek. Pokud by spotřebitel nechtěl od smlouvy z nějakého důvodu odstoupit, měla by mu společnost vyhovět i s opravou, neboť se domníváme, že by se pro společnost jednalo o výhodnější variantu.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
20.10.2022 17:33, před 2 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitelka využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.