Počet nahlášených stížností: | 231 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 5 |
Dne 18.4.2022 jsem si pod číslem *** objednala plavky Patricia od spol. Rivalenti, s.r.o., případně Rivalenti.cz a zaplatila plavky+balné+pojištění platby ve výši 887,-Kč. Následující den tj. 19.4. mi byla objednávka potvrzena s tím, že zboží budou co nejdříve doručeno. Nikde během objenávání ani v rámci komunikace nebylo uvedeno, že se jedná o zboží zahraniční (jak jsem později zjistila pátráním na internetu, zřejmě čínské), za které bude nutno uhradit další poplatky České poště a Celnímu úřadu.
Dne 26.4.2022 jsem písemně (emailem na kontaktní adresu společnosti) odstoupila od smlouvy (do 14 dnů od jejího uzavření) a požádala společnost Rivalenti o urychlené navrácení zaplacené částky na účet, z něhož jsem zboží zaplatila.
Společnost mi mailem obratem sdělila, že zboží je již na cestě, bude dodáváno a není údajně není možné doručování zrušit. Současně zcela nesmyslně a zmateně cituje blíže neurčenou směrnici a údajně i Občanský zákoník, kde upozorňuje na nutnost převzetí zboží a poté teprve odstoupení od smlouvy. Současně uvádí jako toho, kdo odstoupení od smlouvy vyřizuje, údajnou šanghajskou společnost. Tuto část komunikace považuji nejen za zavádějící, ale přímo klamavou.
Společnost Rivalenti jse následně opakovaně ujistila, že na odstoupení od smlouvy dle Občanského zákoníku trvám, stejně jako na okamžitém navrácení celé zaplacené částky. Opět obraatem mi byly zaslány shodné odpovědi s nesmyslným obsahem, kuriozně však nyní s jinou společností, která má odstoupení po dodání zboží vyřídit, neboť tentokrát se jednalo o firmu sídlící v Dubaji. Poté už mne společnost Rivelanti pouze ujišťovala o tom, že balíček je již na cestě.
Dne 7.5.2022 mi byla doručena SMS zřejmě od České pošty, která žádá doplnění údajů k zahraniční zásilce, jíž se bude zabývat Celní úřad.
Reagovala jsem zatím pouze dalším mailem společnosti Rivalenti s opakovaným ujištěním, že jsem od slouvy odstoupila s tím, že není již mou povinností zabývat se v té souvislosti požadavky České pošty.
Peníze mi do této chvíle vráceny nebyly, přímá komunikace neexistuje. Pod maily je většinou podepsaná jakási Adéla.
Ráda bych dále upozornila, že společnost se stejným označením se podle intenetových informcí vyskytuje nejméně na třech adresách (Praha a Brno a dále pode nejméně dvěma odlišnými obchodními názvy.
Prosím o pomoc v této věci. Jsem připravena podat i trestní oznámení na tuto podvodnou společnost.
Jsem sama na sebe opravdu hodně naštvaná. Zatím se mi vždy podařilo se podobným podvodníkům vyhnout, ale tady jsem prostě vlastní hloupostí naletěla.
Moc děkuji za vaši práci a přeji vám hodně úspěchů,
Daniela Šebestová
Moderní pruhované monokiny Patricia Color: One Piece Swimsuit, Size: L, Ships From: China 1 829 Kč, doručení na adresu: zdarma, pojištěná zásilka: 39,- í: balné: 19,-Kč. Suma: 887,-Kč.
Vrácení celé částky na účet, z něhož byla platba odeslána. Žádné popltky české poště nebo Celnímu úřadu (nedomnívám se, že v tuto chvíli jsem povinná cokoli platit), od smlouvy jsem odstoupila v řádném termínu.
|
Tweet |
Úvodem uvádíme, že dle znění občanského zákoníku [konkrétně § 1829 odst. 1 písm. a)] je možné od smlouvy odstoupit ve 14denní lhůtě po převzetí. Avšak dle logického a eurokonformního výkladu je možné od smlouvy odstoupit již před samotným převzetím zboží. Společnost tedy musí respektovat takové odstoupení. Zároveň považujeme za vhodné zmínit, že se nejedná o možnost ve 14denní lhůtě od uzavření smlouvy jak uvádí spotřebitel. Lhůta začíná běžet až převzetím zboží, přičemž odstoupení je možné již kdykoliv předtím.
Odstoupí-li spotřebitel od smlouvy ještě před tím, než vůbec převzal zboží, má prodávající dle § 1832 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, lhůtu 14 dnů na to, aby mu vrátil peněžní prostředky. Poté se prodávající ocitá v prodlení.
Pokud prodejce nereaguje, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (nejlépe doporučený dopis). V případě, že prodávající nevrátí spotřebiteli peněžní prostředky v zákonné lhůtě, je možné prodávajícího vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a zákona č. 99/1963 Sb., občanský soudní řád. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva. Zároveň spotřebitel může žádat zákonný úrok z prodlení [viz § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.)].
K vrácení zboží uvádíme, že v případě, kdy by spotřebitel zboží již převzal, po něm není možné požadovat odeslání např. do Dubaje, jestliže se jedná o českou společnost. U uvedené společnosti Delta Division s.r.o. by tedy bylo možné zboží zaslat do sídla společnosti (Milady Horákové 382/75, Praha 170 00).
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitelka využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.