Počet nahlášených stížností: | 56 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den, jak je tu již v několika vláknech popsáno, řeším se společností TicketLIVE u nich zakoupené vstupenky za neuskutečněnou akci Whitney Houston Hologram World Tour 2020.
TicketLIVE tvrdí, že akce není zrušena, ale přeložena - nový termín ovšem neexistuje.
Na jejich webových stránkách o původní akci a ani jejím novém termínu není ani zmínka - je nedohledatelná.
TicketLIVE se neustále odvolává na to, že nejsou pořadatelé a že není v jejich moci vrátit peníze. Mám k tomu sáhodlouhé emailové vlákno, kdy jsem se jich v průběhu posledních dvou let na refundaci písemně dotazoval.
V porovnání s jinými prodejci vstupenek je toto úplně nejhorší prozákaznické chování - u jiných prodejců vše šlo vyřešit online a nebo během pár dní osobně na pobočce.
Netrvám na vrácení hotovosti, spokojím se s voucherem na nákup vstupenek na jiný event v hodnotě původních vstupenek.
S pozdravem
Jan Hegenbarth
2x Vstupenka na koncert Whitney Houston Hologram World Tour 2020v hodnotě 3980 Kč
Voucher na jiný event v hodnotě vstupenek za neuskutečněnou akci (3980 Kč)
Vrácení hotovosti za vstupenky
|
Tweet |
Pokud byl z důvodu pandemie COVID-19 zrušen koncert před 13. květnem 2020, má pořadatel dané kulturní akce povinnost vydat spotřebiteli peněžní prostředky. Pořadatel kulturní akce nemá možnost vnutit spotřebiteli bez jeho souhlasu voucher.
Zákon č. 247/2020 Sb., o některých opatřeních ke zmírnění dopadů epidemie koronaviru označovaného jako SARS CoV-2 na oblast kulturních akcí, se na danou problematiku neuplatní. Byl totiž přijat až 13. května 2020, a proto se uplatní jen na kulturní akce s plánovaným datem pořádání v termínu od 13. května 2020 do 30. září 2021. Kulturní akce zmíněná ve stížnosti přitom byla zrušena už v březnu roku 2020.
Společnost je možné vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a zákona č. 99/1963 Sb., občanský soudní řád. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.
Případnou žalobu musí spotřebitel podat na pořadatele akce, portál, který prodej zprostředkuje, odpovídá pouze za vydání platné vstupenky.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.