Společnost


Smartwings, a.s.

Počet nahlášených stížností:104
Z toho za letošní rok:1
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

100%
0%
Toto skore je založeno na 1 stížnostech.

#57569poškození kufru

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

17 dnů 17 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
11.05.2022, před 3 lety

Petra Máčalíková

Znění stížnosti

Dobrý den,

Vrátila jsem se z dovolené s poškozeným kufrem. Dle informací na web stránkách smartwing jsem splnila a vyplnila vše co požadovali. Kufr jsem měla na cestu půjčený. Byl před mou cestou použit pouze 1x. Cenu jsem uvedla reálnou 1200 Kč. Jedná se o velký skořepinový kufr bez značky.
Dle stránek formuláře a stránek smartwings mám nárok na tabulkovou peněžní kompenzaci, což v mém případě činní 70%. Dohaduji se s Claim oddělením přes maily s paní Cmíralovou, která trvá na odškodnění částkou 500 kč. Smutné je, že u Smartwings nelze telefonicky s reklamačním oddělením spojit. Požaduji 70% z částky 1200 kč (tak jak je uvedeno na web) nebo mi můžou případně dodat nový kufr této velikosti.


Děkuji
Máčalíková


Produkt

skořepinový kufr 70x50x28 cm


Požadované řešení

POškozený kufr není mé zavinění. Dle informací a reklamaci poškozeného kufru mám nárok na finanční kompenzaci 70% z ceny 1200 kč nebo mi může Smartwings koupit nový no name skořepinový kufr stejné velikosti v černé barvě.

Děkuji


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
29.5.2022 10:02, před 3 lety

Je-li zavazadlo poškozeno, zpožděno, ztraceno nebo zničeno, musí cestující co nejdříve podat písemnou stížnost leteckému dopravci. V případě poškození odbaveného zavazadla musí cestující podat písemnou stížnost do sedmi dnů a v případě zpoždění do 21 dnů; v obou případech ode dne, kdy zavazadlo bylo nebo mělo být předáno cestujícímu. Jinak nárok na náhradu zaniká.

Problematikou náhrad za ztracená či poškozená zavazadla (vč. jejich obsahu) se zabývá Úmluva o sjednocení některých pravidel v mezinárodní letecké přepravě, která je známa pod názvem Montrealská úmluva. Montrealská úmluva však odpovědnost dopravce omezuje v jakémkoli případě zničení, ztráty, poškození nebo zpoždění na částku 1000 SDR (zvláštních jednotek práv) na osobu, což je cca 31 Kč/jednotka. Aktuální kurz naleznete na internetových stránkách České národní banky www.cnb.cz.

Jestliže spotřebitel naplnil všechny podmínky stanovené společností, musí tato společnost dodržet své vlastní smluvní podmínky - částka by tedy měla být uhrazena.

Společnost Smartwings, a.s. se rozhodla nevyužít možnosti smírného řešení sporů prostřednictvím služby VašeStížnosti.cz. Vzhledem k tomu, že je námi poskytovaná služba založena na principu dobrovolnosti, bude stížnost uzavřena.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit i na naši spotřebitelskou poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.