Počet nahlášených stížností: | 42 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Obchod telefonicky upozornil na končící lhůtu slevových kupónů. Na základě spokojenosti s červeným kulatým pekáčem se skleněnou poklicí tento objednán a k němu stejná sada hrnců (prý výhodná sada). Při dnešním dodání zjištěno, že místo rendlíku dali druhou pánev, místo 7 litrového tlakového hrnce zaslali menší- 6 litrový, a zmiňovaný pekáč se skleněnou poklicí vhodnou do trouby není k dispozici vůbec, prý zašlou dodatečně?? Slibovaná sleva 50 % byla jen u jednoho hrnce, ostatní nádobí mělo uvedenou slevu cca 20 - 30%. Navíc v den dodání zjištěno, že slevové kupóny jsou zbytečné, protože dodané zboží za tuto “kuponovou cenu” je nabízeno všem členům klubu i bez slevových kupónů. Po přečtení ostatních recenzí mám obavu, že vrátím-li 6ti l tlakových hrnec, nebudu mít nepotřebný hrnec, ale ani peníze a ještě zaplatím další poštovné. Snaha o stejný design hrnců mě asi také nevyjde, když nedodané kusy budu muset zakoupit od jiné značky. Doporučuji tedy rychlé položení telefonu při jejich nabídce.
Možnost vrácení tlakového hrnce, nebo výměnu na některé prodejně, dodání chybějícího rendlíku a červeného kulatého pekáče se skleněnou poklicí. Nesliboval zboží které není k dispozici jen proto, aby se doprodaly ostatní kusy ze sady. Nelhat o slevám, které neexistují.
|
Tweet |
Při koupi zboží na dálku má spotřebitel dle § 1829 odst. 1 písm. a) zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, 14 dnů od převzetí zboží nárok na to, aby u prodávajícího uplatnil možnost odstoupit od smlouvy bez udání důvodů.
V návaznosti na to má prodávající povinnost mu dle § 1832 odst. 1 občanského zákoníku vrátit do 14 dnů od tohoto odstoupení všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho na základě smlouvy přijal, stejným způsobem. Zákon připouští pozdržení platby jedině v případě, že spotřebitel ještě nevrátil zboží nebo neprokázal jeho odeslání. Pokud taková skutečnost nenastala, není důvod k pozdržení vrácení peněžních prostředků spotřebiteli. Spotřebiteli doporučujeme, aby si doklady prokazující odstoupení i odeslání zboží uschoval.
Pokud prodávající nevrátí peněžní prostředky ve stanovené lhůtě, ocitá se v prodlení. Spotřebitel tak může požadovat úroky z prodlení dle § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.). Nevrácením částky v zákonné lhůtě se z ní stává bezdůvodné obohacení na straně prodávajícího, které je povinen dle § 2991 odst. 1 občanského zákoníku vydat spotřebiteli.
Jestliže lhůta pro odstoupení již uběhla, může spotřebitel i tak zboží reklamovat, neboť neodpovídá popisu. Vhodným nárokem by poté byla výměna zboží za jiné (které popisu odpovídá), přiměřená sleva (pokud by měl spotřebitel o jiné zboží zájem), či vrácení peněz (odstoupení od smlouvy).
Dle popisu navíc prodávající porušil svou informační povinnost. Dle § 12 zákona o ochraně spotřebitele je prodávající povinen spotřebitele informovat o ceně produktu. Jestliže deklaroval slevu na vše, která následně nebyla poskytnuta, tak by se mohlo jednat i o klamání spotřebitele.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitelka využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.