Počet nahlášených stížností: | 3 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
V internetovém obchodě www.mobilduo.cz jsem dne 4.12.2014 objednal na dobírku tablet Samsung a dopravou. Balíček byl odeslán 8.12.2014, přišel následující den službou PPL. Balíček jsem osobně přebíral a zaplatil požadovanou částku. Balíček jsem při přijetí kontroloval, byl nepoškozený. Byl určen jako vánoční dárek. Při rozbalování na Štědrý den jsme zjistili, že ani originálně zabalená krabice od výrobce nebyla poškozena, ale vlastní tablet měl vnitřní poškození obrazovky. V první pracovní den po té, tj. v pondělí 29.12.2014 jsem osobně zajel do kamenné prodejny internetového obchodu, abych zboží reklamoval. Při reklamaci pracovník prodejny vyslovil podezření, že jde o závadu mechanickou, ale přesvědčil mě, že mám zboží zaslat firmě BRITEX-CZ, abych celou věc urychlil. Bohužel jsem zaslání přistoupil a toto zaslání mě vyšlo přibližně na 600, protože ve firmě BRITEX-CZ ověřili, že jde o mechanickou závadu (platil jsem nejen obě poštovné, ale i poplatek za prohlídku přístroje). Po té jsem zaslal přístroj prodejci MobilDuo.CZ s žádostí o dodání nepoškozeného přístroje pro nesplnění jakosti zboží při převzetí. Dnes se mě přístroj vrátil zpět jako neuznaná reklamace z důvodu mechanicky poškozeného přístroje, a tudíž nemám nárok na jakékoli záruční opravy nebo výměnu zboží v šestiměsíční lhůtě. Žádal jsem i o proplacení přímých nákladů spojených s reklamací (faktura od firmy BRITEX-CZ a poštovné). Proplacení odmítli z důvodu neuznané reklamace.
Tablet Samsung Galaxy Tab S 10.5 WiFi (SM-T800) Titan Bronze, S/N. R52FA01HL2W, s příslušenstvím (Original Folie EU Blister).
Žádám výměnu přístroje za nepoškozený nebo případně vrácení plné kupní ceny, pokud možno i s prokázanými náklady na reklamaci (poštovné).
|
Tweet |
Pokud spotřebitel oznámí poškození nebo jakoukoliv vadu do šesti měsíců od převzetí zboží, má se za to, že věc byla vadná či poškozená již v okamžiku převzetí, ledaže se prodávajícímu podaří prokázat opak. Za důkaz opaku nelze považovat potvrzení přepravce o tom, že zásilka byla předána v pořádku. Takovýto doklad má při současné praxi v naprosté většině případů maximálně charakter potvrzení neporušenosti vnějšího obalu zásilky, což k prokázání toho, že zboží bylo předáno v pořádku, rozhodně nedostačuje.
Jakákoli tvrzení prodávajícího či smluvní ujednání v obchodních podmínkách tvrdící opak (např. oblíbené ustanovení, dle kterého jste si měli zboží ihned při převzetí zkontrolovat a případné poškození namítat v několika málo hodinách či dnech, nebo máte smůlu) jsou bez právního významu, nepřihlíží se k nim.
Podnikatelka byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít. Případný spor tak bude možné řešit pouze v občanskoprávním řízení.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na lince 299 149 009.