Počet nahlášených stížností: | 34 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Mobil byl používám necelý rok, po velké aktualizaci v 4/2022 a po restartu již nešel zapnout.Předal jsem ho tedy v perfektním stavu bez sebemenšího škrábnutí prodejci Alza k reklamaci.Během asi 14 dní mi bylo zděleno, že se záruka neuznává z důvodu vniknutí vody do přístroje a navržena placená oprava za 13 564,00 Kč.Nesouhlasil jsem s odduvodněním mého zavinění, Trval jsem že mobil má IP68 a já ho pouze běžně v ochranném pouzdře nosil v kapse a maximálně jsem 3x v roce zmokl cestou do práce a nesouhlasím s neuznáním zár. Tvrzení Alzy a servisu, že cituji:Telefon má sice ochranu IP68, ta však zaručuje voděodolnost za předem daných limitů a za ideálních podmínek - například nesmí dojít k ponoření zařízení do větší hloubky než je 1,5 metrů, nebo na dobu delší než 30 minut. Zařízení by také nemělo přijít do styku s tekoucí vodou, nebo proudem vody.Za poškození způsobené kapalinou výrobce nenese odpovědnost. Alza mi odmítla dát kontakt na servis a opakovaně mi asi 3x odepisovala souhlasíte s placenou opravou ANO-NE. Po převzetí mobilu jsem našel přibalený dok. od servisu a volal jsem na jejich linku, kde mi sdělili,že oni pouze uvádějí jak došlo k poškození(že vnikla voda) ale zda netěsnilo těsnění a čí bylo zavinění nikoli a mám se obrátit na výrobce či dodavatele. Důrazně nesouhlasím s odpovědí,která je v přímém rozporu kdy technik VSP DATA a.s.p. Č. dle Alzy tvrdí, že byly porušeny záruční podmínky. Pak tatáž fi. tvrdí pokaždé něco jiného.Jednou, že neposuzuje mé zavinění(pouze příčinu poškození)a druhou větou zavinil jste to vy!! a proto neuznáváme.
Telefon OnePlus 9 Pro 12GB/256GB zelená prod.ONE0079c2 s.č.866929051939034
Oprava, výměna, vrácení peněz
|
Tweet |
Spotřebitel může uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží v době 24 měsíců od převzetí.
Pokud prodávající reklamaci zamítne a písemně odůvodní, ale spotřebiteli důvody zamítnutí nepřijdou příliš přiléhavé na tuto situaci, může se spotřebitel ještě před zahájením sporu obrátit na soudního znalce pro vypracování znaleckého posudku, kterým poté bude rozporovat odůvodnění zamítnuté reklamace. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací (viz rozhodnutí Krajského soudu v Hradci Králové sp. zn. 19 Co 470/2005). Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.
V uvedeném případě se tedy může spotřebitel obrátit na znalce, který by mohl posoudit, zda není poškozené těsnění - v takovém případě by mohl spotřebitel od smlouvy odstoupit a požadovat účelně vynaložené náklady (jak je uvedeno výše).
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.