Počet nahlášených stížností: | 711 |
Z toho za letošní rok: | 2 |
Stále v řešení: | 22 |
Dobrý den, rád bych požádal o radu s řešením zamítnuté reklamace společností Aures Holding a.s.
Dne 28.1.2022 jsem zakoupil ojetý vůz Škoda Superb 3T r.v. 2011 (SPZ ***), Stav tachometru v době prodeje 180 316km.
Dne 19.3 po ujetí cca 2000km se projevila závada turbodmychadla která uvedla auto do nepojízdného stavu. Dle telefonátu do AAA jsem si měl najít servis kde opravu vyčíslí.
Oprava byla vyčíslena na 47 874,56kč, nabídkový dopis na opravu jsem AAA poslal emailem dne 31.3.2022 když mi byl ze servisu poslán. Na email společnost nereagovala musel jsem si zahájení reklamace ověřit na infolince. To mi bylo potvrzeno.
Dne tuším že 8.4.2022 mi byl měl přijít dopis s tím že reklamace se zamítá. Bohužel dopis mi byl zaslán na adresu trvalou kde poštu nepřebírám. To jsem zmiňoval i při zakládání reklamace osobně na pobočce v Praze, i přesto tam byl dopis poslán. Rozhodnutí o zamítnutí jsem se tedy dozvěděl až kolem 8.5 na infolince AAA kde jsem toto rozporoval. Bylo mi řečeno že sice mohu podniknout kroky jaké chci ale že na reklamaci trvají.
Rád bych tedy požádal společnost AURES Holding a.s. o znovu posouzení zamítnutí, aby přesně odůvodnili, proč pro konkrétní vadu reklamaci neuznali a čím prokazují, že vada na autě neexistovala už při převzetí (dle § 2161). Zároveň společnosti vytýkám, že vada turbodmychadla je vada, kvůli které se autem nedá jezdit. Je to tedy vada podstatná.
Věřím že společně najdeme řešení ku spokojenosti obou stran.
Děkuji, s pozdravem Aubrecht
Škoda Superb 3T, SPZ ***
Žádám aby společnost odstranila vadu nebo proplatila náklady spojené na opravu uvedené v nabídkovém dopise č. 3966 který společnost obdržela 31.3.2022. Či alespoň spoluúčast na opravě.
|
Tweet |
Při koupi ojetého vozidla platí, že spotřebitel nemůže reklamovat zboží pro vady odpovídající míře používání nebo opotřebení, kterou věc měla při převzetí kupujícím podle § 2167 písm. c) zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Ale i v tomto případě musí vozidlo vykazovat takové vlastnosti, které si smluvní strany sjednaly.
U ojetých automobilů hraje velkou roli při posuzování odpovědnosti za vady obsah smlouvy. Prodávající totiž neodpovídá za vady, na které kupujícího před uzavřením smlouvy prokazatelně upozornil. Také se záruka nevztahuje na vady, které odpovídají opotřebení automobilu vzhledem k jeho stáří či míře používání předchozím vlastníkem. Nelze však do smlouvy uvést velký výčet vad, kterými by snad vozidlo mohlo trpět, a pak tvrdit, že kupující byl na vady upozorněn. Musí se jednat o konkrétní vady a o jejich přítomnosti musí být kupující poučen.
Pokud by se jednalo o skrytou vadu, na kterou nebyl spotřebitel řádně upozorněn, pak by v takovém případě dovození odpovědnosti za vadu bylo možné.
Při uplatnění reklamace použité věci může spotřebitel žádat odstranění vady opravou. Není-li to však možné, může spotřebitel od kupní smlouvy odstoupit. Místo těchto uvedených způsobů nápravy může spotřebitel také požadovat přiměřenou slevu.
Protože autobazar reklamaci zamítl jako neoprávněnou, doporučujeme obrátit se na advokáta, který by mohl uzavřenou smlouvu prostudovat a zaslat autobazaru výzvu, v níž bude rozporovat vyřízení reklamace. Seznam advokátů je dostupný na stránkách www.dtest.cz/advokati.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Vážený pane Aubrechte,
Vaši záležitost jsem prověřila s kolegy z reklamačního oddělení. Ve Vašem případě se jedná o vadu, která vychází z předchozího užívání a opotřebení vozidla. Vada na vozidle v době prodeje nebyla, reklamoval jste až po ujetí cca 2tis. km (jak uvádíte). Za uvedenou vadu tak společnost nenese odpovědnost.
S pozdravem Jitka Míková, AAA AUTO
V tom případě Vás požádám o znalecký posudek či jiný písemný a podložený důkaz Vašeho tvrzení, reklamaci nelze zamítnou obecným tvrzením a svalením viny na předchozího majitele (kterým jste mimochodem VY, auto jsem kupoval od Vás) a tím se zbavit odpovědnosti ! To jsem zmiňoval, nikdo na to nebere zřetel. Do této chvíle bylo dokonce na autě shledáno vícero vad, jedna další závažná z nich je, že byl například i zaslepený EGR ventil. Bohužel jako nemechanik nemám šanci vyložením obvyklé pozornosti tuto skutečnost při prohlídce odhalit. Bylo mi to řečeno v servisu až když se projevila závada na turbu. Za další Vaše jednání jako takové je velice pochybné, pan T. V. u Vás na prodejně se mi dušoval že auto je v naprostém pořádku. Auto jste mi předaly se svítící kontrolkou motoru na což mi pan V. řekl že je to tím že na autě byla měněná baterie a že po ujetí několika kilometrů kontrolka zmizí. Opět jsem neměl jak tuto skutečnost ověřit protože tomu nerozumím. Dle mého názoru se Vám auto nedařilo nastartovat právě vlivem špatného EGR ventilu či turbem. Při čekání na předání auta jsem čekal skoro 4 hodiny. Zřejmě jste tedy s autem něco prováděly ačkoli mi bylo řečeno že není volný technik který by mi namontoval do auta baterii a proto musím počkat. Tomu že s autem něco bylo by odpovídal i výčet z kontrolatachometru.cz kde je uvedeno že když Vaše společnost auto vykoupila a dělala se evidenční kontrola a STK tak je uvedeno že auto nelze spolehlivě nastartovat a že je auto dokonce jen částečně způsobilé k provozu. Byly zde například i uvedeny sjeté kotouče na zadních brzdách se kterými jste mi auto předaly. Další výtkou je že až do podpisu smlouvy mě nikdo neupozornil na to že auto má stočené kilometry o bezmála 200 000km, to je sice uvedeno v předávacím protokolu jako "auto má podstatně více najeto" ale když jsem vznesl dotaz na tuto větu tak mi bylo řečeno že podle řádku 9 v předávacím protokolu se tento údaj vedle ostatních záznamů jeví jako chybný, to byla konečná odpověď slečny při podpisu smlouvy když se vrátila od pana V. ke kterému se šla zeptat jak to tedy s kilometry je. Prý auto stočené není jenom se to tak jeví. A že i kdyby náhodou ano tak se to uvádí do předávacího protokolu jen pro jistotu kdyby náhodou kilometry o "pár tisíc" neseseděly třeba z důvodu špatně ofoceného tachometru atd...Další pochybné jednání bylo že když jsem po první závadě kdy nešlo auto nastartovat a nechal ho odtáhnout k Vám tak jsem chtěl uplatnit výměnu na kterou jsem měl nárok do 450km a 10 dní. Bylo mi řečeno že že jsem Vám auto nepředal ve stavu v jakém jste mi ho předali vy. Ano v pořádku, po dvou dnech kdy jsem měl auto opravené jsem o výměnu žádal znovu a bylo mi to znovu odmítnuto s tím že na autě byly již prováděné servisní úkony a že výměnu nelze uplatnit. Celá Vaše společnost je postavená na tom rychle prodat a dál se nestarat, chápu že neděláte v lehkém odvětví ale takto se se zákazníky jednat nemá. Znovu a z mé strany naposledy Vás tedy žádám o znovu posouzení mého případu, jedná se o poslední pokus o smírčí řešení. Pokud nedojde k snaze k vyřešení situace z Vaší strany tak veškeré podklady, znalecký posudek a dokumenty předám své právní zástupkyni MUDr. Aleně Průšové. Pak se bude jednat o vrácení celé částky či kompletní opravu věcí které dělají z auta nepojízdný vrak. Děkuji a přeji hezký den.
Děkujeme stranám za součinnost.
Protože celý text spotřebitele míří především na podnikatele, přeřazujeme nyní stížnost na něj, aby mohl reagovat.
Pokud by byly spotřebiteli uvedeny vlastnosti vozu, které nemá (stočený tachometr o bezmála 200 000 km apod.), mohl by se spotřebitel dovolávat neplatnosti smlouvy z důvodu omylu ve smyslu § 583 občanského zákoníku, kdy byl omyl vyvolán druhou stranou.
Dobrý den,
mrzí mne, že jste byl nespokojen. Po opětovném prověření záležitosti však společnost trvá na původním výsledku reklamace. Z naší strany již není nic dalšího k doplnění.
S pozdravem Jitka Míková, AAA AUTO
Spotřebitel již nevyužil možnosti na vývoj případu reagovat, stížnost proto uzavíráme.