Počet nahlášených stížností: | 914 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 13 |
Dobrý den,
obdržela jsem vaši „upomínku“ platby ve výši 999,- Kč s V.S. 30011016 za údajně mnou objednané zboží a 59 Kč poplatek za prodlení.
Já jsem si u vás žádné zboží neobjednala ani objednávat nehodlám, žádnou smlouvu jsem s vámi neuzavřela a nemám u vás žádné finanční závazky. Důrazně vás tímto žádám, abyste mi žádné zboží neposílali a odstranili mé osobní údaje z vaší databáze.
Vaše jednání považuji za podvodné a pokud by se snad mělo v budoucnu opakovat, jsem rozhodnuta na vás podat trestní oznámení.
Současně podávám oznámení České obchodní inspekci.
Dagmar Květová
CBD a Apple Cider (CBD+APV) 1+1
Důrazně žádám, abyste mi žádné zboží neposílali a odstranili mé osobní údaje z vaší databáze. Vaše jednání považuji za podvodné a pokud by se snad mělo v budoucnu opakovat, jsem rozhodnuta na vás podat trestní oznámení.
|
Tweet |
Pokud by společnost chtěla vymáhat částku soudní či mimosoudní cestou musela by prokázat, že smlouva byla uzavřena a že bylo platně sjednáno, že spotřebiteli bude zasíláno konkrétní zboží o určité ceně, rovněž i to, že zboží bylo spotřebiteli skutečně doručeno. Jestliže spotřebitel žádné zboží neobjednal, patrně nebude možné existenci objednávky dokázat.
Spotřebitel může dále kontaktovat společnost Stander Sp. z.o.o., (nejlépe doporučeně s dodejkou) na uvedené adrese (Warszawa, Ursus, ul. Bodycha 87, 05-816 Reguły, Polsko) a existenci dluhu rozporovat.
Zároveň doporučujeme spotřebiteli prokazatelně kontaktovat společnost Stander Sp. z.o.o., ideálně doporučeným dopisem s dodejkou, na výše uvedené adrese s výpovědí smlouvy. Zasláním výpovědi nedojde k uznání existence závazku (tu je možné nadále rozporovat a lze to učinit i v samotné výpovědi). Nicméně, v případě sporu poté bude mít v ruce důkaz, že smlouvu opravdu (při nejmenším) vypověděl. Pokud spotřebitel odstoupení od smlouvy (nebo výpověď smlouvy) zašle prokazatelnou formou, stačí poté doložit odeslání dopisu a tím prokázat snahu o včasné a řádné vypovězení smlouvy.
Kupující je povinen uhradit pouze cenu za zboží, které si od společnosti prokazatelně objednal. Záleží tedy na tom, zda objednávka byla učiněna. Pokud by tomu tak nebylo, jednalo by se o neobjednané plnění. V takovém případě dle § 1838 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, nemusí spotřebitel společnosti na své náklady nic vracet, ani jí o tom vyrozumět. Kdyby prodávající dokázal, že spotřebitel zboží objednal, může se spotřebitel bránit (jak je zmíněno výše) zaslanou výpovědí.
Je taktéž vhodné zaslat žádost o odstranění osobních údajů z databáze, aby spotřebitel nemohl být v budoucnu kontaktován ze strany společnosti s dalšími nabídkami. Spotřebitel může písemně (nejlépe doporučeně s dodejkou) požadovat po společnosti vyřazení svých osobních údajů z databáze společnosti. Pokud totiž spotřebitel odejme společnosti souhlas se zpracováním osobních údajů, společnost je povinná to respektovat.
Vzhledem k tomu, že se jedná o zahraniční podnikatelský subjekt (zahraniční subjekt se sídlem v Polsku), doporučujeme spotřebiteli, aby se v případě nevyřešení situace v mimosoudním řešení sporů, obrátil na Evropské spotřebitelské centrum působící při České obchodní inspekci například prostřednictvím internetových stránek www.evropskyspotrebitel.cz , které bezplatně, rychle a efektivně pomáhá spotřebitelům řešit spory s obchodníky z jiného členského státu EU, Islandu nebo Norska.
Kontakty na ESC ČR:
adresa: Štěpánská 15, 120 00 Praha 2
e-mail: ECCNET-CZ@ec.europa.eu
telefon: 296 366 155
www.evropskyspotrebitel.cz
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.