Počet nahlášených stížností: | 32 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 2 |
Dne 29.4.2022 dovezla dopravní služba TOPTRANS objednanou TV. Obal nebyl na žádné své části poškozen a tak jsem předpokládal, že je vše v pořádku. Po otevření obalu se zdálo, že není žádný problém. Až po úplném vybalení televize ze spodního polystyrénového obalu jsme zjistili, že pravděpodobně
dostala zásilka během manipulace spodní náraz. Váha televize je téměř 30 kg
a síla obrazovky cca 5 mm. Takže i při nepříliš silném nárazu se chovala obrazovka jako žiletka a projela polystyrénovým krytem až na tvrdou lepenku. Toto poškození není patrné ani ze spodní strany. Takto si vysvětluji jak mohlo k poškození dojít. Já jsem si jistý, že jsem jej já v žádném případě nezpůsobil. Ještě dne 29.4.2022 jsem tuto závadu reklamoval u prodejce. Dne 2.5.2022 mi přišla zamítnutá tato reklamace a to z důvodu, že jsem potvrdil převzetí nepoškozené zásilky. Tuto skutečnost jsem rozporoval a zaslal reklamačnímu oddělení prodejce fotodokumentaci. Vzhledem k tomu, že vše pobíhalo pouze elektronickou cestou, poslal jsem rozpor se zamítnutí reklamace. Dne 13.5.2022 přišlo opět zamítnutí mé reklamace .
Jedná se o televizor LG 65 OLED A1 v ceně 27 707,-Kč W/O: 2BMGL0Q5 TV je zabalená
Rád bych měl za své nemalé peníze nepoškozené zboží.
|
Tweet |
Obecně doporučujeme spotřebitelům, aby si vybalování balíků dokumentovali i v případech, kdy je obal nepoškozený. Předejdou tak zbytečným problémům a sporům, neboť v ruce budou mít důkaz prokazující poškození televize již v krabici.
V uvedeném případě musí prodávající prokázat, že televize při předání spotřebiteli nebyla poškozená. Vzhledem k tomu, že spotřebitel televizi převzal bez námitek (obal nebyl poškozený) a až poté reklamoval poškození, domníváme se, že je nyní na spotřebiteli, aby prokázal, že televize již poškozená byla, přičemž to nebude lehké prokázat. Rozdílem by bylo, kdyby byla poškozená z výroby, o takový případ zde však dle popisu spotřebitele nejde.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitelka využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.