Počet nahlášených stížností: | 10 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,
v Lednu letošního roku jsem zakoupil přes internet u společnosti LED PRODUCTS s.r.o kompresor Kraft&Dele KD1484 v ceně 5499,-
Po dvou měsících jsem si všiml úniku oleje z motoru kompresoru.Po důkladnějším prozkoumání jsem zjistil, že motor byl úplně diravy a zalepený silikonem. Podal jsem tedy reklamaci, společnost si kompresor vyzvedla přepravní společnosti PPL. Reklamaci proběhla do 30 dnů.Po přijetí "výměnného zboží" jsem se zděsil. Kompresor přišel v ještě horsim stavu, než byl před reklamaci, nefunkčni, popraskané části, znečištěný motor u vnitř,bez oleje.Na první pohled to vypadá místo výměny za novy motor,na poskladani z různých použitých komponentů. Podal jsem znovu reklamaci 20220333 ale už je to 8 dní a od prodejce nepřišla žádná odezva.
Olejovy kompresor Kraft&Dale KD1484
Vrácení peněz.
|
Tweet |
Jestliže reklamace nebyla vyřízena řádně, mohl se spotřebitel obrátit na soudního znalce a reklamaci rozporovat znaleckým posudkem. V případě, že by posudek vyšel ve prospěch spotřebitele, měl by právo na odstoupení od smlouvy a proplacení účelně vynaložených nákladů na znalecký posudek.
Protože však podal novou reklamaci, pravděpodobně poběží nová lhůta na její vyřízení, neboť podnikatel patrně neuzná, že vyřízení reklamace neproběhlo řádně, neboť by spotřebitel poté mohl od smlouvy odstoupit.
Spotřebitel může uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží v době 24 měsíců od převzetí. Podnikatel má dle § 19 odst. 3 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, povinnost vyřídit reklamaci bez zbytečného odkladu. Nejdelší možná lhůta je přitom zásadně 30 dní. Jediná výjimka je v situaci, kdy se podnikatel se spotřebitelem výslovně dohodne na delší reklamační lhůtě. Tato lhůta se dle rozhodnutí Nejvyššího soudu ČR (viz sp. zn. 33 Cdo 3228/2009) vztahuje také na povinnost prodávajícího informovat spotřebitele o vyřízení reklamace.
Pokud podnikatel nevyřídí reklamaci ve stanovené době (zásadně 30 dnů), jedná se o podstatné porušení smlouvy. Dle § 2002 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, má v takovém případě spotřebitel právo odstoupit od smlouvy. Podnikatel má po odstoupení povinnost vrátit spotřebiteli kupní cenu výrobku. Odstoupení od smlouvy lze oznámit kterékoliv pobočce podnikatele možnými prostředky komunikace, přičemž je nutné identifikovat kupní smlouvu, od které spotřebitel odstupuje.
Doporučujeme tak vyčkat na vyřízení druhé reklamace (max. 30 dní).
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.